God i sjakk? Vinn bonuspoeng og gratis reiser..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 30. april 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Også endringer i EuroBonus.

    – Mange hevder det er vanskelig å finne ledige bonusbilletter når de først vil bruke poengene?

    – Ja, i dag er det litt uoversiktelig. Men fra høsten lanserer vi ny nettside og app, der bonusbilletter blir tilgjengelig på samtlige avganger. Du velger innledningsvis om du vil betale med penger eller billetter og deretter får vi se alle tilgjengelige seter, sier Roald.

    Han legger til at flyselskapet fra høsten også vil differensiere hvor mange poeng en reise vil koste. I dag har SAS en fast poengsum for reiser til ulike verdensdeler, uavhengig hvilken dag du reiser.

    – I dag koster det 60.000 poeng å fly til USA. I fremtiden vil prisen kanskje være 30.000 på mandag, 60.000 på tirsdag og 20.000 på onsdag, fordi vi vil ha flere ledige bonusseter på avganger som er mindre fulle, sier han.
     
    Baldrick, KristianSk and Dash like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Setter et glass syltede rødbeter på at SAS' nye nettside og app ikke er klar til høsten.
     
    Henrik, wilhelm, vegardg and 4 others like this.
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er redd for at siste setningen egentlig vil bli noe sånn som:

    - I dag koster det 60.000 poeng å fly til USA. I fremtiden vil prisen kanskje være 55.000 om du flyr via Praha, Helsinki og Gøteborg ukristelig tidlig med lange layovers på en mandag, 75.000 på en vanlig flight på tirsdag...

    Blir nok solgt inn som en klar forbedring ;)
     
    Henrik, Are, wilhelm and 4 others like this.
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke nødvendigvis negativ til det, dersom det blir enklere enn idag å få bonusseter. Det er nok mange (ikke meg altså) som har ukristelig mange poeng hvor problemet heller er et sted å bruke de.
     
    Jørgen liker dette
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Lenge leve SAS sine forbedringer. Eller mer som om at mandager vil vi la deg få lov til å reise til kun 15 000 poeng til EWR fra OSL. Men for at vi skal kunne tilby deg denne poeng prisen vil det dessverre ikke tas med mat eller drikke til deg. Du vil også kun få lov til å gå på toalettet en gang på turen grunnet ekstra vannvekt på flyet. Og baggasjen din vil maks kunne være 11,5 kg.
    Du kan selvfølgelig kjøpe deg opp til 23 kg baggasje for 500 kr. Mat og drikke for 400 kr. Og ekstra toalett besøk til kr 100 per stk.
    Vi kan dessverre ikke garantere det et vanlig sete og kan risikere å måtte sitte i et bakovervendt sete laget for cabin crew. Du kan selvfølgelig få kjøpe garantert vanlig sete til kr 250 for det setet om måtte være mest ødelagt eller kr 500 for et vanlig sete.

    Dette ser vi meget godt frem til å kunne tilby våre kunder, da man nå vil få lov til å fly på poeng på lange flyvninger selv om man ikke er en stor reiser lenger.

    PS: Alle dine eurobonus fordeler som EBS-EBG-EBD vil ikke gjelde på denne flyvninger. Er du derimot EBP så vil vi gi deg litt gratis kaffe og te.
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg. Jeg varmet opp med å knuse Magnus Carlsen i live turnering i Oslo Schakselskap (en av få i verden med positiv statistikk mot ham). Senere slo jeg sjakkcomputeren til Kasparov på advanced level om bord i UA til Asia. Jeg ble invitert til spillprodusentens HQ i Canada.

    * Magnus var jo bare guttungen (men det er han vel enda!), og jeg erfarte at sjakkcomputerne på fly var mye dårligere enn på bakken av kapasitetshensyn. Kanskje jeg får gå tilbake til SAS-bingo:eek:
     
    Travellingalf and Herlov like this.
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte det samme selv. Mon tro hva de har tenkt å kreve om man vil reise i weekend, f.eks. tors-søn på anstendige tider.. 100k poeng!?
     
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Da skal det bli passe vanskelig å vite om man har nok poeng i banken sånn planleggingsmessig. Og lavere poengsatser til USA som stort sett er utsolgt for bonusseter - mmmmm,sikkert :rolleyes:
     
  10. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det stod da virkelig ikke noe om hvilken høst! :D
     
    KristianSk liker dette
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper dette blir poeng+cash og ikke rene award seter, men det er kanskje bare meg ;)
     

Del denne siden