Helgetur i Januar: Hvor?

Tråd i 'Reisemål' startet av Martin F, 05. des 2014.

  1. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ca. 14.000 Eurobonuspoeng, Nok Avios til en t/r OSL-LHR-XXX (innen Europa) i Club Europe, ca. 30.000 Club Carlson-poeng, pluss ca. 14-15.000 Hiltonpoeng. Jeg har lyst til å reise et sted i slutten av Januar (etter lønningsdag den 20. passer best), og jeg er forberedt på å blåse det meste av poeng, men helst ikke bruke så mye penger.

    Foreløpig har jeg snust på Bratislava (kan få hele tre netter på Park Inn der nede for poengene mine, evt. to i et litt finere rom med frokost inkludert), men der sliter jeg litt med å finne fornutige flybilletter. BA til Wien funker selvsagt, men så hadde jeg litt lyst til å booke de bare en veg, og noe annet den andre. Austrian skal ikke ha mer enn ca. 6000 for en enveisbillett, og Norwegian slutter å fly dit i begynnelsen av Januar (de har hele EN flight dit i hele januar).

    Tenker ikke nødvendigvis i en helg, men to netter borte i løpet av en uke som jeg tenkte å søke meg fri.

    Er altså ute etter en by jeg kan fly forholdsvis billig til, bruke Avios hjem igjen (evt. begge veger), og hvor 30.000 CC-poeng holder til to netter.

    Noen gode forslag?
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Bratislava er fint og det er greiest å fly til Wien.

    Du trenger jo ikke booke en vei selv om du bare skal reise en vei?
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg vet, men det kjennes liksom ikke riktig å gjøre det på den måten. Vet at mange gjør det på den måten, men jeg klarer ikke å få meg selv til å gjøre det.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med Fnat Palmas? BA flyr dit fra LGW
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jo hende du vil ta en helg i Wien til sommeren da?
     
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Men litt kronglete fra OSL )med BA, altså). Og CLub Fnatson skal ha 50.000 poeng for en natt.

    Det kan jo hende, men da har jeg jo litt samme "problem" til sommeren. På den annen side, så tror jeg kanskje samvittigheten min er lit greiere med meg om jeg skulle "glemme den" innen sommeren (Ja, jeg er rar når det gjelder sånt).
     
    Fnate liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    DET tenkte jeg ikke på. Ser dog den har litt "kronglete" tider. Enten kjempetidlig på VIE-ARN, eller kjempeseint (ankomst VIE i 22-tiden) på ARN-VIE. Men den er bookbar for ca. en svensk tusenlapp.

    Også heter businessklassen deres Cloud 9... *Nynner på den Bryan Adams-låta*
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Cloud 9 er for øvrig også signaturdrinken til Cathay Pacific, og den er GRISEGOD!!!

    [​IMG]
    Alle disse tingene til sammen er et så godt omen at du bare burde kline til.

    En natt på Sky City, så er du i boks
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke Arlanda som er problemet. Den får tidlig fra VIE, og lander på ARN på morgenen/formiddagen, og går tilbake igjen på kvelden.
    06:noe fra VIE er uaktuelt. Er litt mer usikker på ankomst VIE i 22-tiden mtp. videre transport til Bratislava.
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden