Forslag til en ukes ferie (august)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 18. april 2016.

  1. I August ønsker jeg å reise noen dager (typ oppmot 1 uke) på ferie med en venn.

    Ønsket er at stedet skal være varmt-ish, avslappende - men gjerne mulighet for feks en liten roadtrip. Tokyo blir f.eks for hektisk, men Kreta blir for kjedelig... Roma litt for hektisk igjen?

    Jeg sliter jaggu med å komme på noe!

    La kreativitenene flomme!!
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Du har hintet litt om interesser, og om tidsbudsjett, men ikke budsjett ellers.

    Blir lite roadtrip på Maldivene, men det er jo et drømmemål, men helt avhengig av fet lommebok for å bli bra. Glimrende reisemål for roadtrip er feks Island, Irland, men også en rekke andre steder i Europa, hvor du vil spare på fly både tis og kostnadsmessig ift longhaul.
    Ellers er Jordan med Petra og Wadi Rum, evt side trips til Eilat eller endog Jersusalem og evt Lilbanon helt konge. Men det er jo varmt da!
     
    John in The Tower liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss det ikke må være varmt og det ikke er krav om sol hele tiden så er jo også Skottland ett veldig fint reisemål til roadtrip. Om du/dere synes det blir vanskelig med venstrekjøring så vil jeg anbefale automatgir. Personlig kunne jeg godt ha tenkt med roadtrip i Sør-England også.

    Ellers er jo f.eks. Sør-Afrika ett fantastisk land - også for roadtrip - men det blir vanskelig å velge hvor man skal reise med "bare" en ukes tid der. Men Cape Town og det området kunne vært ett bra alternativ. Det er jo snart vinter der nede, men det ville ikke ha stoppet meg om ikke strand- og badeliv er høyt prioritert.

    Så har vi jo roadtrippens "hjemland" USA, men det er kanskje ikke aktuelt? Ev. Canada/Alaska?
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    En uke på den franske øya La Reunion er minneverdig ,,,, øya ligger mellom Madagaskar og Mauritius ... Air France kjører innenriksfly fra Orly ...
    Flere arrangører sørger for bil (type Peugeot 206) og reiserute og hoteller .... reelt sett en fransk øy i det indiske hav.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Sørvest USA (California, Arizona, Nevada og Utah) er et eventyr om man liker å kjøre bil/motorsykkel. Skulle det være interessant kan jeg dele mine favoritter.
     
  6. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Oppimot en uke er kanskje litt knapt for å unngå hektisk, men: Fly til Milano eller Bologna, ja jeg tenker SAS. Ville egentlig si Bologna, kjør bil via/til Firenze- Lucca- kanskje Pisa- kjør nordover langs kysten og overnatt nesten hvorsomhelst. Levanto er en fin liten by man kan roe ned i. Kanskje via Portofino, Genova og til Milano for å ta flyet hjemover. Lucca foran Pisa. Den enkle versjonen: Italia uten store byer. Ja Firenze er stor, men man kan kjøre forbi.
     
  7. Tusen takk for alle tips! Alle forslag mottas med takk. Men jeg tror ikke det blir Australia, vestkysten av USA, Irland eller noe kjempevarmt... :p

    Det er overraskende vanskelig å komme på en trivelig og avslappende destinasjon i fornuftig avstand fra.. tja. Utgangspunkt København. Italia frister litt, minus det hælvettet det er å kjøre på vegene der. Ikke det jeg forbinder med avslappende, hehe.

    Skottland er et greit forslag, synd med været der endog. Tenker litt på Barcelona... Muligens litt i overkant varmt i August? Tenker også Malta, men igjen.. Varmt...? Sør-England er kult. Ingen problem med venstrekjøring.
     
    Travellingalf liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Cinqueterre i Italia er utrolig fint. Fly til Milano og ta toget langs kysten. Ta båt mellom landsbyene, slapp av IG drikk masse god rødvin
     
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, veiene i Italia er jo ikke så ille. I byene kan det fort være en god del mopeder som suser rundt over alt, men ellers er jo veinettet fint og greit de fleste steder. Skal du fra A til B, går det fort og rett frem på fine motorveiene. Sjekk alltid veien GPS-en foreslår i forkant så er du sikret. Det ble fort lært første gang man nesten satt fast på en traktorvei på vei ned fra en ås. Distansene er jo heller ikke noe særlig lange, innenriks i Italia. Å f.eks. fly til Milano for så å ta bilen fatt rundt i Piemonte og så rivieraen er jo veldig fint spør du meg. Utrolig mange fine og små ikke-turistifiserte småbyer langs rivieraen, jeg syntes det er fantastisk der. Selv har jeg vært flere ganger i Laigueglia, hvor det har vært litt strandliv og litt dagsturer med bilen (er jo ikke langt - 2,5 timer fra Milano, 1 time fra Monaco).

    Ellers er ikke Skottland så ille, ta det fra en som har bodd der. Mye fin natur og hyggelige folk. Kanskje ikke like mye strandliv, men treffer du OK på været kan det hende at muligheten byr seg for en liten strandtur - om så ikke et dypp i vannet. :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Fly til München, lei bil og kjør opp i de Bayerske alper for fottur. Herlig adspredelse og god trening.
     
    helged and Fredrik81 like this.
  11. SKDAAP

    SKDAAP Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hej Ida.
    Hva med Spania? Er du interessert i mat er nord Spania jo ganske spennende. Vi reiser på en liten mat reise i en uke her i juni; starter i Barcelona og ender opp i Bilbao. På veien stopper vi på noen gastronomisk spennende steder i Rioja samt San Sebastian og Bilbao. Flyturen foregår med Swiss som flyr til begge disse byene.
    Av restauranter og hoteller vi har planlagt og bestilt kan jeg nevne Hotel Marques de Riscal og Hotel Echaurren i Rioja samt Arzak (San Sebastian) og Azurmendi (Bilbao).
    Vet jo ikke hvor mye det kan anbefales ettersom jeg ikke har prøvd det ennå, men jeg gleder meg som et lite barn. Man skal nok også være


    Dette er et bilde av Hotel Marques de Riscal hvor vi har booket en overnatning samt middag og vin-rundtur;
    [​IMG]

    Håper du finner et spennende reisemål i august.
     
    Henrik and RoadKing like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kort og greit.
    Madeira.

    Her får du 5-stjerner til ca 1000kr/natt, en passe liten by og spassere rundt i, billig mat, store muligheter til fjellturer, diger botanisk hage utenfor byen.

    Reiser du rundt på øya kan du få oppleve mange forskjellige klima, og på toppen av det hele kan du velge og vrake i forskjellig Madeira-vin :)

    Flys med TAP, god tur! ;)
     

Del denne siden