Hva gjør man når destinasjonen ikke har online betalingsterminal

Tråd i 'Reisemål' startet av RoadKing, 24. april 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    293
    Ifb med vår juleferie har vi valgt en destinasjon som vil ha forhåndsbetaling, men ikke har online betalingstjeneste.

    De sender et godt gammaldags word perfect dokument og ber meg fylle ut cc info og sende i epost tilbake.

    Slikt gjør man jo ikke.

    Tilbyder har fax, så det er et gangbart alternativ, rent bortsett fra at det begynner å bli noen år siden jeg så en slik.

    Bare for å ha sagt det, jeg har solid tro på at det ikke er noe juks, ikke noe problem det. Men jeg tenkte det kunne vært interessant å høre hva andre reisende gjør i slike tilfeller?

    Jeg regner med at jeg lander på en online fax tjeneste.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har opplevd det samme, faktisk fleire gonger i Australia. Eg gjer det på endå eldre måten, og ringer! (Eventuelt telegram, telegraf eller ponyexpress)
     
    SAJblue liker dette
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vi måtte gjøre det samme i Athen på et MegaDo. Måtte faxe over all info. De godtok hverken mail eller noe annet. Velkommen til det papirløse samfunn
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Siste gang jeg var borte i problemstilling av booking av amerikanskeide cruise båt som gikk i Kina. Endte med å fakse bort kort og CC info og det ble reservert beløp. Uten at jeg var veldig happy.
     
  5. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    I slike situasjoner er Revolut gull verdt. Bare opprett et virtuelt/disposable kredittkort for anledningen.
     
    milehigh liker dette
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Send kopi som rekomandert brev, så skaper du litt arbeid for de... koster noen kroner, men greit å straffe de som driver business etter middelalderprinsipper med litt merarbeid :D
     
    Sunnfjordingen and Wiolenze like this.
  7. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Men hva skjer hvis man blir utsatt for svindel i et slikt tilfelle?

    Man har vel dårlige kort for hånden hvis man har sendt alle kortopplysninger pr post eller faks hvis man blir svindlet??
     
  8. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Har gjort dette flere ganger selv.
    En annen mulighet er å sende CC info tilbake som kryptert pdf, og passordet i egen mail...
     
    RoadKing liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Nå sender kortselskapene både kort og og kode med post.
     
  10. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Men aldri sammen, derfor viktig å skille de dersom man sender kopi av det til noen :)
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skal du sende kopi av kort og kode til noen?
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jo være at en nigeriansk prins trenger det for å overføre 20 millioner dollar til deg?
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde det med to hoteller i Thailand og de fikk ikke ut pengene fordi kvitteringen manglet ett stempel fra banken, noe som Norske banker har sluttet med for lenge siden. Har reist til Thailand siden og det har ikke vært noe problem. Faktisk så viste jeg situasjonen til hoteleieren der jeg bodde på Koh Lanta som jeg kjenner godt, og han kalte de for idioter for å fremdeles sitte i steinalderen når det gjelder trygge betalingsløsninger. I følge han også så hadde de seg selv å takke for den smellen jeg påførte dem ved å sove og spise gratis i flere dager hos dem. Dessuten så vil en politianmeldelse fra deres side være nytteløst på grunn av at de ikke gav meg lovlige måter å betale dem på, så jeg trengte ikke å bekymre meg for dem i det hele tatt :)

    Kanskje det heller lærer dem å ikke være så vanskelige i forhold til betaling i fremtiden ;)
     
    Last edited: 24. april 2019
    RoadKing liker dette

Del denne siden