Hvor skal du på ferie i sommer?

Tråd i 'Reisemål' startet av Cecilie, 23. juni 2014.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Sommeren er jo høysesong for feriereiser. Selv om nordmenn reiser mer enn noen gang før, gjerne flere turer i året, så legges ofte en lengre tur til sommerferien.

    Hvor skal du på sommerferie i år?

    Jeg skal antagelig kun til noe så eksotisk som Lillehammer :p Sommeren er best på Sørlandet ;)
     
    Fnate and Dash like this.
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, så her blir det på hytta utenfor byen mest mulig så lenge været tillater det.
    Ellers vil nok kidsa en tur til en fornøyelsespark eller 2 i Danmark.
    Thats it!
     
    Dash and Cecilie like this.
  3. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Har vel vært en 19/22 sommere på sørlandet og fint er det men hytta til besteforeldre er solgt og sommer i Norge blir da i Sandefjord og Oslo, førstnevnte er ganske kurant da man har en slik en båt.

    Men som student så er jo også sommeren den tiden av året man har mulighet til å reise langt og lenge og i år drar man den ut. Peru med Lima, Cusco og Inca Trail til Machu Picchu, etterfulgt av et par dager på stranda i Ecuador. Det unnagjort så møter man familie i Ft Lauderdale for en uke der, før man skal en uke på seiltur i Karibien, utgangspunkt St Maarten. Ramler akkurat inn døra hjemme tidsnok til skolestart. Avreise om to uker :D
     
    SASDC8 and Cecilie like this.
  4. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Hoi! Denne sommeren planlegger jeg å få kjøpt meg leilighet, Derfor utsetter jeg ferien til oktober. Men da blir det riktig nok en god ferie med rundt fjorten dager i California.

    Men litt flyving i sommer likevel har faktisk hele fem dagsturer rundt om i Europa planlagt i sommer. Disse fordeles på blant annet spotteturer til DUS og AMS samt en milagerun til BCN i tillegg til en tur der hovedmålet er å prøve Dreamliner'en til BA for første gang. Så får vi håpe alle disse turene går smertefritt for seg.;)
     
    Cecilie liker dette
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    4. julihelgen tilbringes i Italia med ett lite hopp til Wien for sjekking av nye PH Wien. Langhelg i California og DC i resten av juli. I august går turen til Paris, Hellas og Petra.

    3 jobbturer til Europa i tillegg så det blir litt action
     
    Cecilie liker dette
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Det først 1 ukes hyttetur til vakre Sirevåg,1 uke hjemme hvor det skal oppgraderes litt i en utleieleilighet, så blir det
    3 uker på tur til Koh Samui og Singapore.
     
    SASDC8 and Cecilie like this.
  7. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Et par uker på Verdens Ende - med start i morgen:) Så fortsetter vi med to uker i Italia fra 15. juli. Ferien avsluttes med en langhelg på Røros og i Østerdalen.
     
    Cecilie liker dette
  8. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er på tre ukers ferie i Taiwan og har fortsatt igjen nesten to uker :cool: Får med meg alt som bør ses: Taipei, Kaohsiung, Kenting, Sun Moon Lake og Penghu-øyene. Jaggu ble det EVA Air i Business til og fra, og i tillegg har jeg klart å ordne meg en innenriks flytur med en MD-80-et eller annet :D Blir en tur med en ATR-maskin også. Beste sommeren noen sinne dette! (noe jeg har som målsetning at alle somre skal være)
     
    Islending, SASDC8 and Cecilie like this.
  9. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Skal teste SAS plus til Dublin om litt over en uke. Ikke den lengste flyturen, men litt lengre enn SVG-BGO, som er den eneste turen jeg har hatt i plus før.
     
  10. Airbus 330

    Airbus 330 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Tar turen til St.Maarten 11 Juli via New York med DU og AA, blir min første tur til SXM og man gleder seg nå litt da :)
     
    SASDC8, Cecilie, tommy777 and 2 others like this.
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser OSL-FRA-ATL-CUN, deretter surface til Tulum / Riviera Maya.
    Hjem reisen er med Copa til PTY (Panama) - skal prøve C-klasse på TP PTY-LIS-OSL på returen.
    Banker vel inn litt shopping i ATL - med 2 dagers stopp på vei til Mexico
     
    Cecilie liker dette
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Riktignok sensommer, men reiser på ny Road Trip i år. Flyr med BA til Phoenix. Kjører nord gjennom Arizona, Utah og rundt om i Idaho, Wyoming og Montana. Kjører sør fra South Dakota og inn i Colorado, og så hjem (igjen med BA) fra Denver.
     
    Fnate and Cecilie like this.
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat kommet hjem fra New York, ingen flere planer for sommeren. Mangler dog noen skarve tusen poeng for å bli EBD, samt har kuponger fra SAS liggende, så tur skal det alltids bli!
     
    Cecilie liker dette
  14. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Reiser om noen dager til Sør Korea for så videre til Japan der vi skal reise rundt i hele landet. Når vi kommer hjem så skal vi en liten tur til Barcelona også
     
    Cecilie liker dette
  15. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    To uker på Korsika blir sommerens høydepunkt. Dog lite bonuspoeng på denne turen siden vi har kjøpt flybilletter på en charterflight fra GOT der TF flyr
     
    Fnate and Cecilie like this.
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Blir kun en kort tur i sommer da hovedferien tilbringes i Sør-Øst Asia i November. Så i morgen tidlig blir det SAS plus til NCE via OSL og ARN :)
     
    Fnate and Cecilie like this.
  17. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    I dag flytter jeg til Beijing på utveksling... Blir så og si rett på skole neste uke. Men skal ha sommerferie 15. aug. - 15. sept. så da blir det en tur innom Pyongyang og litt rundt i Kina. :)
     
    Fnate, sitrus, Fly med oss and 2 others like this.
  18. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Obligatorisk med reisebrev fra Pyongyang ;)

    Her blir det et par uker i Filippinene med avreise på lørdag. La selvsagt turen innom Singapore slik at man endelig skal få testet SIA i business.
     
    Islending and Cecilie like this.
  19. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Pfft som student tar jeg også lengre turer når prisene er billigere, om man er litt disiplinert og tar med seg litt pensum etc på turen og forelesere legger ut notater så går det greit så lenge man ikke har noen obligatorisk undervisning.

    Uansett, sommeren i år blir brukt til jobb så mulig det blir noen helgeturer her og der.
     
  20. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Tok meg jo en uke til Afrika i november i fjor, netopp pga veldig godt tilbud på flybilletter. Hadde man hatt vinterferie/høstferie så kunne man jo da blitt borte litt lenger og rukket litt mer :)
     

Del denne siden