Hvordan opplever dere EBG service i SA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MrPutter, 21. jan 2018.

  1. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Må si at jeg er noe forundret over Thai Airways som ikke ser ut til å erkjenne SA og EBG kunder i det hele tatt. Årsaken er enkel - Man får ikke noe ekstraservice utover lounge om man flyr TG mellom Norge og BKK selv om man har gullkort men ikke plass i business

    Kom denne uka hjem fra BKK og det er min andre tur på relativt kort tid på denne ruta hvor begge har blitt bestilt slik at det ikke har vært plass foran i flyet. Det er en ærlig sak. Men det jeg ikke forstår er at TG ikke ser SA status i det hele tatt. For det første er det ikke prioritert innsjekk på Suvarnabhumi for gullkunder. Man må vente i samme kø som turistklasse. På spørsmålet til en servicemedarbeider som organiserte køen om hvor man skulle sjekke inn fikk man beskjed om at køene var "Same same"

    Når man så finner sin plass i "Y" klassen er det ikke vanskelig å se at det er ledige plasser i turistklassen på vei mot OSL. Dette til tross for at man i et desperat forsøk på å få oppgradert ved gate får beskjed om at flyet er fullt. Det er selvsagt ikke noen oppgradering å bli flyttet rundt i turistklasse men synes at det er litt merkelig at man ikke setter en lojal kunde som bruker mye av sin reisevirksomhet hos nettopp TG på en best mulig plassering i økonomi når dette faktisk er mulig. Og det var minst tre tresetere med kun to passasjerer i turistklassen oppover.

    Må si at mitt inntrykk av TG har fått seg en kraftig bulk etter dette og i fremtiden vil jeg vurdere andre selskaper i SA som setter mer pris på sine assosierte gullkunder. Forrige gang jeg reiste på denne ruten måtte jeg sloss for å få poeng opptjent i C. De var først i følge TG kreditert et annet bonusprogram....

    Hva er deres erfaring med service for EBG kunder i SA også med TG?

    -= MrPutter =-
     
  2. okolbu

    okolbu Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Har kun en reise med TG i Y som EBG, men ble oppgradert både OSL-BKK og BKK-OSL. Svært fornøyd med det. Juli og masse turister. Første opup så jeg ved online innsjekk hjemme, mens andre var ved gate. Reiste til YGN, så utover lounge var det ikke noe ekstra jeg kunne fått som EBG.
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg aldri flydd TG, men flyr mye med SK, LH, LX og de andre europeiske *A-selskapene. Jeg opplever anerkjennelsen jeg får som grei nok. I tråd med forventningene, hverken mer eller mindre. Av og til blir jeg imidlertid positivt overrasket, som for eksempel når irregulariteter opstår og flyselskapet gjør en ekstra innsats for å rydde opp. Jeg har aldri opplevd å bli skikkelig skuffet. At du ikke fikk pri boarding virker litt smålig, men det kan likevel hende at du må justere forventningene ned et hakk.

    Jeg er *A, én av jeg vet ikke hvor mange millioner statuskunder i verdens største allianse. Jeg er trofast mot alliansen, 100% for min egen del, men er på ingen måte hverken SK eller *As beste kunde. Sikkert ikke på topp 1000000-lista en gang. Når jeg ikke engang flyr med "mitt" selskap, men et annet selskap i *A, så forventer jeg egentlig ingen ting utover de fordelene jeg skal ha. Jeg betaler 60% av reisene mine selv og selv om jeg gjerne flyr premiumklasser går jeg som regel alltid etter best mulig deal når jeg ikke er låst på reisedato. Dette gjelder forsåvidt også i jobbsammenheng siden lønna mi til syvende og sist står i direkte sammenheng med hvordan bedriften jeg jobber i gjør det.

    Longhaul økonomiklasse er for de tradisjonelle flyselskapene ikke noe annet enn et nødvendig onde for å kunne fylle opp flyene. Konkurransen er beinhard og marginene er små. Når jeg er på privatreise med flybilletter som knapt nok dekker avgifter og fuel, og har forsynt meg grådig av lounge og andre goder jeg har som *A Gold er jeg på mange måter en større belastning for flyselskapets bunnlinje enn en statusløs kunde.

    Så ja, jeg forventer å få det flyselskapet, evt. på vegne av alliansen, lover meg som kunde. Utover det forventer jeg ingen røde løper eller noe annet egentlig.
     
    chrt, Baldrick, Chrisbgg and 8 others like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Når vi skulle reise fra Guangzhou var det eget innsjekksområde for Gold/business og vi ble kjørt i golfbil derfra til sikkerhetskontrollen.
    Vi hadde økonomibilletter.
    Vel ombord på flyet minnes jeg å huske at jeg var den eneste i økonomi som ble tilbudt aviser etter boarding. Noe som jeg synes er litt merkelig da vårt reisefølge bestod av 3 stk, EBD, EBG og statusløs.
    Jeg og EBG hadde byttet plass på flyet så enten har crew kun tilbudt EBG avis, ellers må de ha fulgt ekstra med og observert at mr EBD er viktig kunde blablabla..
    Dette var med Shenzhen Airlines, innenriks i Kina.

    Har forsåvidt flere familiemedlemmer med gavegull som har blitt oppgradert til business intra-europa.
    Både med TAP og Lufthansa.. Dog har jeg aldri opplevd det selv :(
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser ikke de store fordelene med å være EBG annet enn bagasje, og lounge av og til. Foruten dette så har jeg fått noen fordeler jeg kalle mer enn fjær i hatten. Nå har det seg slik at jeg er EBG frem til september 2019, så jeg sitter litt på gjerdet om jeg gidder å ha noe status hos flyselskapet, men jeg verdsetter Nivå 4 på SEB kortet mitt mye mer enn EBG.

    Hvis jeg reiser mye med jobben i fra Juni, utover høsten, sånn at jeg får poeng/segmenter og endel i vinter/vår når jeg ikke reiser på poengene mine og er krysser grensa på grunn av dette, så beholder jeg EBG, men mye innsats for å beholde den statusen gidder jeg ikke å gjøre. er jeg 5/6000 Poeng i fra, så ok, men ikke mye innsats vil jeg gi for å beholde den statusen.
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Høres rart ut at du ble henvist til vanlig innsjekkingskø. Som *A gullkortholder, så skal det være prioritert innsjekking. Vil tro det dreier aeg om en misforståelse i ditt tilfelle.
    Som gullkortholder, så er det enkelte ting jeg alltid forventer, og det er: prioritert innsjekking. Prioritet sikkerhetskontroll på de flyplassenene som har Gold track og Lounge.
    Alt annet utover dette er verdsatt, men ikke forventet
     
  7. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    På Thai sine nettsider står det at Star Gold kan sjekke inn på rad B. Som er ganske langt fra rad H og J som er economy. Virker som de ikke har fått med seg at du var EBG.
     
  8. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Fornøyd med de perksene jeg får.

    Å kunne bruke prioritert innsjekk er kanskje det jeg setter mest pris på, i tillegg til lounge og prioritert ombordstigning.

    Å fly LH i Y og ha tilgang til Senator loungene er topp. Også SN gir god anerkjennelse og til kontraktslounger.

    Vi fløy nylig med SQ med hele familien. Egen SA gull på rad 7. Prioritert innsjekk i Singapore var supert. Ingen kø og hele familien var sjekket inn på et blunk. De tre damene i gullskranken ga full service og pakket inn begge barnetrillene for oss og tagget de med Priority tags. Prioritert ombordstigning fungerer supert på SQ hvor det er eget felt for *G.
     
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde prioritert innsjekk på flyvingen fra BKK til CNX samt prioritert boarding i går, så det at du må stå i samme kø som de statusløse stemmer ikke. Neste gang blåser du i hva de sier og går rett til prioritert innsjekk og legger gullkortet sammen med passet, så går det i orden.
     
    LNAND liker dette
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Heldigvis er folk stort sett ganske veloppdragne og går i den køen de hører hjemme. Jeg har derfor aldri spørsmål om status eller billett ved å troppe opp i prioritetskranken hos noe flyselskap. Har selvsagt alltid vært berettighet for det.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. i København hvor jeg har vært en lang rekke ganger har jeg ofte registrert at om jeg har hettegenser og jeans stopper de meg og spør når jeg går mot Gold bagdrop, men i dress går de bare til siden og slipper meg frem.
    Dette med samme selvsikre og målrettede gange etc ..
    Kan ikke huske om det er 100% treff på dette, men ikke langt unna.

    Samme gjelder forøvrig kredittkortselgere på OSL. Amex trekkes mot dress og hopper over hettegensermannen, mens Norwegian-folket er stikk motsatt.. Veldig fasinerende.
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det tviler jeg ikke på, men at det hjelper å være selvsikker og målbevisst er det ingen tvil om.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Du må være mer selvsikker enn vakta, så går det fint :)
     
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Har sjelden dress, men ei fin skjorte vekker interessen hos Amex på OSL. En vanlig genser reagerer de ikke på. Har litt lengre hår enn tidligere nå, og de virker til å bry seg generelt mindre nå :p

    Har aldri hatt noen blikk eller kommentarer på priority innsjekk eller boarding. Utenom den gangen jeg tok litt sightseeing på BKK og bestemte meg for å gå bort til gaten selv. Dama så helt sjokkert ut da jeg dro frem boardingkort med stor F på og var kjapp på radioen (sikkert med loungen).

    Ellers er det alltid gøy når dresskledde menn over 50 brøyter seg fremover i køen, for så å bli bedt om å stille seg bak i køen. ;)
     
  15. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde på København at en drage gikk gjennom alle som sto i kø for prioritetskranken, foran meg var det en haug av kinesere, en etter en ble de kastet ut av køen til jeg sto fremst. Score!
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I CPH har dem hvert fall helt klart skjønte det både med sperrebånd ved innsjekk og helt egen SAS Fast Track langt borte fra vanlig sikkerhetskontroll.
     
  17. Sunseeker_

    Sunseeker_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har svært gode erfaringer fra BKK og TG med EBG status. Som beskrevet over har dem egne skranker for First, business og *A Gold. Når jeg har benyttet denne har det kommet personell og hentet bagasjen fra taxien og eskortert oss til priority security track etter innsjekk. Dette selv om vi kun har hatt økonomi klasse, men med *A gull status. Etter Security har du tilgang til Krisflyer loungen til SQ som er noen av de bedre. Ved et annet tilfelle fikk jeg også sjekket inn hos TG skranken selv om jeg hadde TK flyvning. Dette da skranken til TK ikke åpnet før om noen timer.
     
    Petter B-C and Xflipper like this.

Del denne siden