Hvordan velge sete hos Air China?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mariusbb, 23. mai 2019.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Tittelen sier vel alt, men:
    Hvordan får man valgt sete med Air China-flyvninger (booket via Tallin)? Regner med at det går an å ringe opp Tallin igjen, men hva med på nettet? Går ikke på lufthansa.com eller singapore sine hjemmesider, og heller ikke airchina.com....
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    SAS clasic ?
     
    mariusbb liker dette
  3. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ordnet det via thai, men da har jeg også flyvning med de på samme booking.
     
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte Air Chinas "Sverige nummer" ...samtalen var på engelsk, men fikk ordnet valg av sete. Dette var ikke en poeng billett.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk verken booket seter via Air China Thai SAS classic sine sider selv. EB poeng billett med blandete flyselskap bla Air China. Ringte vanlig SAS nr og fikk lagt inn seter på alle strekk etter eget ønske. Hadde SeatGuru kart klare med ønsker og alternativer. Det gikk helt utmerket.
     
    Insomnia4u liker dette
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Glad jeg ba de velge seter over telefon her om dagen når jeg booket.. tenkte egentlig at jeg kunne gjøre det selv i ettertid. :confused:
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er et gjennomgående problem hos hele *A. Etter mye runddans fikk jeg til slutt ordnet seter hos Air NZ via Twitter-kontoen til Air NZ. Sas kunne iallfall ikke hjelpe..

    Basert på egen erfaring snakker systemene i Oneworld mye bedre sammen. Aldri vært noe problem å ordne seter hos Cathay, AA eller Qantas bestilt med poeng eller vanlig gjennom BA.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Min booking var gjort elektronisk hos SAS, derfor manglende setereservasjon ved bookingtidspunkt. Men SAS på telefon kunne fikse det hele uten problemer ( PS, utenom ny setekonfigruasjon hos TK som mange har slitt med foreløpig)

    Tallin booket seter på Air NZ for meg i fjor uten noen problemer. I forbindelse med booking av CT reisen.
     
    flying_all liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, jeg har LH, CA, SQ, TG og NH på samme booking og jeg fikk valgt seter hos alle på classic. Får også endret nå hvis jeg ønsker det.
     
    SInn liker dette
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ja vet, men en skulle jo tro at det var mulig å endre på dette i ettertid uten å ta opp telefonrøret.
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    En liten kommentar: jeg har opplevd at hvis billetten er svensk, må jeg gå til .se-siden for å reservere seter. Hvis billetten er norsk, må jeg gå til .no-siden for å reservere seter.
     
    Insomnia4u and Xflipper like this.
  12. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Update: SAS classic (classic.sas.no) ordnet opp! Hadde forresten mulighet der til å velge sete både for Lufthansa, ANA, Air China, Singapore Airlines og SAS:)
     
    OttoL liker dette
  13. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg forsøker å logge inn på classic.sas.no, men får der beskjed om at jeg må: Du må endre bestillingen din på Sweden nettsted.
    Har fått til å endre seter der før, men i dag får jeg det ikke til.
    Har forsøkt classic.sas.se og classic.sas.se også, men der får jeg kun mulighet til å søke etter flights... sas-classic.jpg Noen som har gode tips?
    Har en CT tur med bla SAS, LH, NH og TG.
     

Del denne siden