Hei! Tittelen sier vel alt, men: Hvordan får man valgt sete med Air China-flyvninger (booket via Tallin)? Regner med at det går an å ringe opp Tallin igjen, men hva med på nettet? Går ikke på lufthansa.com eller singapore sine hjemmesider, og heller ikke airchina.com....
Jeg ringte Air Chinas "Sverige nummer" ...samtalen var på engelsk, men fikk ordnet valg av sete. Dette var ikke en poeng billett.
Fikk verken booket seter via Air China Thai SAS classic sine sider selv. EB poeng billett med blandete flyselskap bla Air China. Ringte vanlig SAS nr og fikk lagt inn seter på alle strekk etter eget ønske. Hadde SeatGuru kart klare med ønsker og alternativer. Det gikk helt utmerket.
Glad jeg ba de velge seter over telefon her om dagen når jeg booket.. tenkte egentlig at jeg kunne gjøre det selv i ettertid.
Dette er et gjennomgående problem hos hele *A. Etter mye runddans fikk jeg til slutt ordnet seter hos Air NZ via Twitter-kontoen til Air NZ. Sas kunne iallfall ikke hjelpe.. Basert på egen erfaring snakker systemene i Oneworld mye bedre sammen. Aldri vært noe problem å ordne seter hos Cathay, AA eller Qantas bestilt med poeng eller vanlig gjennom BA.
Min booking var gjort elektronisk hos SAS, derfor manglende setereservasjon ved bookingtidspunkt. Men SAS på telefon kunne fikse det hele uten problemer ( PS, utenom ny setekonfigruasjon hos TK som mange har slitt med foreløpig) Tallin booket seter på Air NZ for meg i fjor uten noen problemer. I forbindelse med booking av CT reisen.
Hmm, jeg har LH, CA, SQ, TG og NH på samme booking og jeg fikk valgt seter hos alle på classic. Får også endret nå hvis jeg ønsker det.
Ja vet, men en skulle jo tro at det var mulig å endre på dette i ettertid uten å ta opp telefonrøret.
En liten kommentar: jeg har opplevd at hvis billetten er svensk, må jeg gå til .se-siden for å reservere seter. Hvis billetten er norsk, må jeg gå til .no-siden for å reservere seter.
Update: SAS classic (classic.sas.no) ordnet opp! Hadde forresten mulighet der til å velge sete både for Lufthansa, ANA, Air China, Singapore Airlines og SAS
Jeg forsøker å logge inn på classic.sas.no, men får der beskjed om at jeg må: Du må endre bestillingen din på Sweden nettsted. Har fått til å endre seter der før, men i dag får jeg det ikke til. Har forsøkt classic.sas.se og classic.sas.se også, men der får jeg kun mulighet til å søke etter flights... Noen som har gode tips? Har en CT tur med bla SAS, LH, NH og TG.