Intelligente tilbakemeldinger fra SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 27. mars 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte det kunne vært morsomt å samlet mindre gjennomtenkte tilbakemeldinger fra SAS når man sender dem en epost om en sak.

    Jeg har selv nettopp fått en slik. Som utvikler syns jeg det er interessant å prøve ut nye features i software og har derfor vært med i eksperimentbiten til SAS appen en stund. En ting som jeg syns har vært fint er "Connected friends" (er ikke eksperiment lenger nå da :)), imidlertid så har den en lite gjennomtenkt funksjonalitet og det er at jeg får meldinger, også når min connected friend flyr på samme reise som meg, det syns jeg er unødvendig. Så jeg sendte en tilbakemelding på appen:
    Til hvilket svaret fra SAS App support var:
    Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le, det blir rett og slett for dumt.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det er ikke mulig å kommunisere med Svenskene hos SAS på Norsk. De skjønner rett og slett ikke hva vi mener og svarer i hytt og gevær. Engelsk funker en del bedre, men god dag mann økseskaft er godt representert der og;)
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis AmEx SAS inngår kan jeg underskrive med 3 strekker under svaret at kommunikasjons svikt er på høyt nivå, samt det du spør om blir ikke besvart, og det du ikke spør om blir besvart.

    Spurte X anttall ggr. hvor var mine 20.EB grunnpoeng blitt av...

    Joda mine reward poeng ble alltid forløpende overført.

    Men det var jo ikke det jeg lurte på:mad:

    Ehhhh de 20.000 poengen jaha, dem jao_O Skal undersøke saken videre, jeg lover å overføre dem ila 1 mnd.

    Ringt 3 gangere etter dette og forsatt ingen kloke hode som har klart å fortelle meg en enkel ting som at jeg har opptjenings periode hos SAS som kræsjer med overføring med AmEx, så får 20EB grunnpoeng. i nov.19, dsv. må vurdere om skal bli EBD

    Om dette ikke passer inn her ber jeg Høvdingen her inne slette innlegget ;)
     
    furlong and RoadKing like this.
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med en danske i går som mente at jeg måtte legge inn bud på Plusgrade for å oppgradere en bonusreise med Lufthansa fra C til F. Det var ingeting han kunne hjelpe meg med over telefon.

    Avsluttet raskt den samtalen, for å si det sånn.
     
    drsyk, Kristian, furlong and 2 others like this.
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet med kundeservicesentre generelt er at de ansetter studenter og nyutdannede jyplinger som kun ser på det som en vei inn i fremtidige jobber. Hadde man heller ansatt dyktige og erfarne kandidater som brant for kundeservice hadde man vært inne på noe. Løs kundens utfordring og løs den i første kontakt. Det fascinerer meg at det som er førstelinje mot kundene, og som faktisk holder selskapene flytende, så til de grader blir nedprioritert..
     
    drsyk, RoadKing and Kristian like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Opplever det same (spelar inga rolle om eg skriv nynorsk eller bokmål), så eg køyrer på med det eg har lært av svensk frå 'Pippi Langstrømpe', 'Emil i Lønneberget' og 'Vi på Saltkråkan' når eg skriv e-brev til SAS kundesørvis. Det må seiast at dette slett ikkje lukar bort alle 'God dag, mann! Økseskaft!'-svar, det heller...
     
    drsyk and RoadKing like this.
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Langt nede i e-brevarkivet fann eg eit svar frå SAS der eg hadde hadde klaga over prio-boarding som for alle praktiske føremål er møljeliknande i mange tilfelle. Eg føreslo å gjere som på LHR eller fikse noko med sperreband eller kva som helst.

    SAS svarte:
    Rett nok fekk eg eit lite plaster på såret:
    Litt off-topic:
    Er det berre eg som synst det er litt artig at alle e-postar frå SAS kundesørvis blir sendt ut frå noko som er farleg nært idiotavdelinga (mi understreking):
     
    BendikHa, samtom, drsyk and 2 others like this.

Del denne siden