heisann! Noen som har noen hete tips til kredittkort som gir status hos Hotell/Flyselskap? Som Amex(ikke SAS) gir Club Carlson Gold. Håper det kanskje finnes noen godbiter der ute! C
Da er det vel Amex Platinum da, som gir den CC statusen. Om det er noen andre kort, det tviler jeg på..
Ja, platinum ja, men så i tråden om det, at spania f.eks hadde betraktelig bedre fordeler, så da te kte jeg kanskje noen her inne visste om noe? Som noen oftest gjør... C
Nordic Choice Mastercard gir jo automatisk sølvstatus, men etter endringen fra 1. april, så er egentlig ikke sølvstatusen verdt noe særlig lenger..
Men synes fordelene på amex centurion platinum ikke er bra i det hele tatt.. Så håper å komme over noe mer spennende.. C
Du har ICC fra Amex. Det er Amex kort som føres i dollar eller euro. Platinum kortet dems er vesentlig bedre en platinum fra Amex/Dnb i Norge. Det er også lavere krav til inntekt og mye bedre fordeler ved bestilling av flybilletter via Amex. Bakdelen er at det krever overføring til UK eller US hver gang regningen skal betales.
Utvalget i Norge er virkelig magert sammenliknet med mange endre markeder. Er nok uhørt med status hos oss nordmenn..
De har vel funnet ut at nordmenns kortbruk er av en sådan utstrakt art at de i praksis kan prakke på norske kunder hvilke kort som helst og samtidig minimalisere fordelene. Man skulle kanskje tro at nettopp norsk kortbruk ville gi en skikkelig konkurransesituasjon blant tilbydere, men det kan jeg ikke akkurat si er tilfellet. Men vi har det fremdeles bedre enn danskene da. Her får man nesten ikke brukt kredittkort engang. Håpløst.
Som @Baldrick også skriver litt lengre oppe så er vel ikke denne sølvstatusen hos Nordic Choice like mye verdt lengre...