Leiebil i Italia Milano Malapensa flyplass erfaringer?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av teigas, 25. april 2018.

  1. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har tenkt og ta en leiebil tur i Italia skal lande på Milano Malapensa airport.
    Har lest og googlet en god del og sett litt rundt og de fleste sier gå for en av de store selskapene som hertz eller avis. Når jeg google feks avis malapensa airport terminal 1 og får opp google stjerne så er det ikke så mange som har lagt igjen kommentar men veldig mange har slaketet de, ser det står at de hadde bestilt en audi a3 eller lignende og endte opp med en smart.Noen har ikke fått signere før de har gått med på dyr ekstra forsikring osv, Noen sier 3-4 timer vente tid osv. Samme går igjen hos Hertz. Nå kan te tenkes at det er bare de som har dårlig erfaringer som kommenter?

    Mye går på lang vente tid , dårlig service og overfakturering. Er det noen som har gode erfaringer og anbefalinger?

    Ser at en kan bli medlem i fek avis klubb og hertz klubb og komme litt før køeen osv? Lønner det seg?

    Får en bedre behandling om en bestiller direkte via avis eller hertz kontra gå via norwegian , eller finn som bruker egen agent for leiebil feks?

    Håper noen har noen erfariger og dele
     
  2. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    23840688_190bnoIBmz4-5i_HWsMpTlL-4vltYiRCDHyqb6qS0rI.jpg Akkurat når det gjelder Italia vil jeg anbefale å leie direkte fra Avis, Hertz eller lignende. Jeg har brukt agent et par ganger og det var katastrofe. Fikk Focus istedenfor BMW og beskjed om at det var den eller ingenting. Ble lovet penger tilbake, men ved hjemkomst tok leiebilfirmaet null ansvar og henviste til agenten som så henviste tilbake. Null service og null kompensasjon.
    Tilsvarende andre gangen også, etter det lærte jeg leksen.

    Ved å gratis melde deg inn i AVIS har du preferred innsjekking veldig mange steder. I USA f.eks kan du spare timer....

    Akkurat på Malpensa så slipper du kø på flyplassen hvis du er AVIS Preferred og du kan dra rett til garasjen. Sparer helt sikkert masse tid på det. AVIS Preferred blir du bare ved å melde deg inn.
    Se skiltet på bildet over, er tilsvarende der

    Mvh John
     
    Last edited: 25. april 2018
  3. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Jeg tenkte og melde meg inn i prefered eller i hertz sin klubb.
    Har du leiet ut fra Malapesa før? Siden du skriver du kan gå rett til garasjen eller leser du bare på vilkårene for prefered memeber?
    Pleier du forresten og ta super forsikringene de som koster mer? Ser jo at jeg har litt dekning på reiseforsikringen for egenandel, og at norwegian master card har en for 249 ekstra. Ser også at naf har fått en der det koster 1090 for meg og bli medlem pr år, og 20 000 i egenandels forsikring. Da dekker den to sjåfører, vi er to som skal dele på og kjøre.. Så sparer litt ser jeg for avis sin forsikring i Italia var ganske drøy. Leiet gjennom alamo i usa en gang og der var bilen billig og ekstra forsikringen et par hundre lapper.
     
  4. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    "Har du leiet ut fra Malapesa før? Siden du skriver du kan gå rett til garasjen eller leser du bare på vilkårene for prefered memeber?"

    Hvis du googler avis preferred malpensa og ser på bilder så er første bildet fra nettopp Malpensa med tilsvarende skilt.
    Ja, jeg har leid bil der for lenge siden, men det var før jeg var medlem.

    Personlig tar jeg aldri ekstra forsikring da jeg betaler med AMEX som har det innebygget. Har måttet bruke den en gang og det fungerte helt greit.


    mvh John
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er på MXP 4-5 gonger i året, og har leid bil frå ulike selskap, men er absolutt mest fornøgd med å booke direkte med Avis(Budget) og Hertz. Merker stor forskjell på å booke direkte, mot for å booke via tredje part. Bli absolutt prefered, og du kan gå rett til garasjen.
    (Og om du ikkje har vore der før, så kan det vera litt knølete å finne ned til kjelleren med leiebiler)
     
  6. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Basert på personlig erfaring:
    Sørg for at de som tar imot bilen blir med ut og at dere enes om at den leveres uten skader.

    Jeg hadde dårlig tid sist jeg leide på MXP, og de som jobbet der tok seg så god tid med kunden før meg, at jeg til slutt bare måtte gi fra meg nøkkelen og løpe. En uke senere fikk jeg trukket 1500 kroner for en skade jeg vet ikke var der.

    Det tok litt tid og en liten haug mails for å få tilbake de pengene...

    PS: Dette kan like gjerne være et generelt tips som et spesielt tips for MXP.
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fint generelt tips, og veldig greit når ein leier bil. Eg tek video og bilete av alle skader som er merka og ikkje merka, og om eg finn noko som ikkje er merka går eg alltid inn att og får fiksa det. Har ikkje opplevd dette med Avis, men opplevde no sist at eg møtte ein så god selger at eg ramla på ein A5 cab med full forsikring, som eg aldri teknar. Klarte å øydelegge to dekk og to felger på turen, som fyrste og siste gong eg har øydelagt noko på ein leigebil. Avis tok i mot bilen med eit smil og eg var nøgd!
     
    teigas and braathens safe like this.
  8. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar :)
     
  9. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for svar. Så du har leigd frå litt ulike selskap dei gangene du har vert på MPX? Men du har alltid vert mest fornøyd med avis kan det stemme? Du er prefered medlem ? Og når ein er det kan ein bare gå ned og slepp og sitte i ein lang kø? Kva bil klasser har du leigd og har du opplevd og ikkje få den bil klassen du skulle ha? Kva syntes du er best av herz og avis då? Eller er det omtrent likt? Bare leste så mykje dritt om å booka frå både hertz og avis på mpx på google review at eg nesten blei redd, men er vel kanskje bare dei som har negative opplevelser som har klagd seg?

    Om ein feks går via tredje part då meiner du at ein ikkje får samme service eller meir at ein må sitte i kø?

    Kva forsikring pleier du bruke ei du har sjølv feks via reise eller kreditt kort? Eller tar du avis eller hertz si? Har du merka at dei er veldig på å forsøke og pushe den på deg?
     
  10. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tuse takk for svar. Kas selskap leigde du hos då på mpx? Og var du fornøyd med dei? Var det når du skulle levere den inn igjen at du hadde dårlig tid? Eg må vel være ganske nøyen og dokumentere bilen då eg skal levere den inn ein anna plass. Er det i eit mørkt parkerings hus ein ser på bilen eller dagslys?
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg pla bruke Avis kobla saman med SAS, då det gjer mest poeng, også har eg Amex plat som har bra forsikring. Eg har også 20 000 i den andre reiseforsikringa mi, samt også gjennom NAF. Bruker aldri i å kjøpe ekstra forsikring(sett bort frå ein gong). Er også nøgd med Hertz på MXP, men hadde ein ræva opplevelse med dei på ein liten stasjon i utkankten av Roma, og då vart dei valgt bort.
    Eg har også Presidents status med AVIS, men veit at vanleg Preffered gjer det veldig enkelt å hente.
    Når det gjeld review for leiebilselskap, så er det ofte berre dei som er misnøgde som legg att review. Eg har aldri lagt att noko når eg er nøgd. Men når eg leigde fra AutoEuropa følte eg meg snytt, og har difor alltid leid direkte med Hertz og Avis etter det.
     
    teigas liker dette
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å melde meg inn på avispreferred i sted, men synes de skulle ha litt vel mye personlig informasjon... Vil et evt medlemsskap der overstyre eurobonus bookingene mine når det kommer til betaling?
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Dei skal ha nok informasjon til å berre levere ut bilen uten noko meir. Du må ut med det samme når du kjem på plassen.
    EB bestemmer du når du booker
     
  14. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok tusen takk takk for bra svar. Eg har vurdert naf medlemskap for den forsikringa dekka inn til 20 000, og snakka med dei og dei sa at om eg var i bilen var det nok , så kunne dele på kjøringa om eg hadde ein second driver med meg.

    Bilane du får ut der hos avis då? Er dei nye og greie i milano eller er det oppskrapa og mykje feil på dei? Du blir kanskje oppgradert heile tida siden du er president? Kva klasse pleier du ta?
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har alltid vorte oppgradert i det siste, men tidligare så har eg fått bilene eg har forventa. Dei ripene som har vore, har vore på sentralt plasserte steder, slik at det hindrer meg å betale skader der.
    Second driver trur eg du får via http://www.avisworld.com/EuroBonus, og om du har Amex plat eller EB gull eller bedre, så får du oppgradering.
     
  16. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ka meiner du at dersom ein er eurobonus medlem vanlig så får ein automatisk gratis second driver hos avis? Eller bør ein være eurobonus gull feks?
    Kan sjekke med søskenbarnet mitt kas eurobonus status han har, jobber på sjøen så fyk mykje, men trur han hadde mest klm poeng for tida. Reiseforsikringa hans hadde ikkje noko forsikring for leigebil i seg, så derfor eg tenkte og finna ei forsikring som dekka oss begge som sjåfører. Mi går vel opp til 12 000, men dekker bare om eg kjører og ikkje om dei stjeler bilen. Norwegian mastercardet og hadde vel ei for 249 men der igjen gjel den bare for den som har korte og har betalt, ikkje om eg kjøre.. Tenke det er litt greitt med ei skikkelig forsikring der nede, men syntes avis si er for dyr. Men virke jo som eit veldig land der dei bulkar og styrer,så kan vel fort få bruk for den. Såg når eg leigde bil i spania, så kjørte jo folk bare i bilar som stod parkert i trange byar og bare forsette :p
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du får gratis ekstrasjåfør om du booker via sas/avis uavhengig av status
     
  18. teigas

    teigas Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    takk for tips, det sparer jo 9.82 euro pr dag, men syntes da var litt rart at ein har valget til å trykke ekstra driver når ein bestiller og ingen mulighet for å hooke av free extra driver? Eller kjem det først i det neste stega kanskje. Skal ta ein tlf i måro og sjekke. Hertz og har jo free extra driver i gold member, men det gjald kun ektefelle eller sambuar, så hjelpe kje med søskenbarn då :p
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut for at det blir en tur til Milano om noen uker. Nylige erfaringer med oppgraderingsviljen til Avis, Hertz og Sixt? Har toppstatus hos alle.

    Brukte Hertz sist (for et år siden), og fikk en flott Audi A8, men la da også penger i en E-klasse (ca. 2,2k NOK).

    Denne gangen er vi bare to stk, og det hadde derfor vært kult å få en sportsbil. Noen modeller som er mer eller mindre smarte å gå for om vi ønsker oppgradering i den retningen?

    Avis er vel de som gir desidert best deal med en Audi A3 for 840 NOK, men usikker på hvor langt vi får dratt oppgraderingen med et såpass lavt utgangspunkt.
     
    Last edited: 24. aug 2019
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    @Gullars sjekk ut hertz sine premium-biler der du må trykke for pris. Det har vore gode dealer der i det siste
     
    Gullars liker dette

Del denne siden