Lifetime Gold uten å fly...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av klunde, 12. mai 2020.

  1. klunde

    klunde Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Dette er sikkert besvart i andre tråder opp og i mente, men forsøker meg alikevel.
    Min situasjon er at jeg nå 6 år på rad har surfet inn til gull uten å ha svettet så mye som en dråpe. M.a.o. full kontroll. Etter 6 år så begynner man jo å tenke på målet i det fjerne, Lifetime Gold!
    Jeg ser dog mørke skyer på horisonten, der utstrakt reisevirksomhet i forbindelse med jobb tilhører en svunnen tid. Uten jobbreiser vil det være store investeringer som må til for å oppnå gull.
    Jeg mener å ha lest her på forumet, at selv gullstatus oppnådd ved hjelp av andre metoder enn segment/grunnpoeng teller mot Lifetime Gold.
    Men jeg er også sikker på at jeg har lest hos SK at det kun er segment/grunnpoeng som teller mot LG.

    Så spørsmålet er: Hva stemmer og hva er den billigste metoden for å sikre seg LG?:)
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Statuspoeng fra kredittkort teller også, men hva skal du med LTG hvis du ikke skal fly?
     
  3. klunde

    klunde Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Selvsagt skal jeg fly! Men kommer til å bli vanskelig å opprettholde minimum 45 segment i tiden fremover frykter jeg.
    Hva slags poeng og hvilke kredittkortpakker setter man sammen for å sikre gull? Selv har jeg AmEx Premium, men det gir jo ingen grunnpoeng...:)
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Amex Elite: 20.000
    Sas MC Premium: 12.000 ved spend hver måned
    DNB Saga: 10.000 ved 100k spend, ytterligere 10.000 ved 200k spend
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å sjekke.. du har fått med deg dette?:
    https://www.flysas.com/en/help-and-...t-because-of-the-current-situation-i-couldnt/
     
  6. klunde

    klunde Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ja. Er klar over at jeg selv med 30 ynkelige segment i kvalifiseringsperioden som utløper 30.06.2020 er sikret Gull frem til 30.06.2021. Men jeg frykter at mindre reising ifm jobb er den nye normalen også etter 2021...
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Er bekymret for det samme. Får håpe at det ihvertfall blir nok reising til at Lifetime Gold har noe for seg på lang sikt. Det hadde vært trist om vi må slutte å fly alle sammen.
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kreditt kort mafia kombo`n :)

    Lurer på hvor mange flere EBG kort er utstedet fra SAS i forhold til før denne komboen ble innført? @Tore vet vel dette;)
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe mange. Er nok et fåtall som vill betale for 3x kredittkort om de ikke er nærme Lifetime EBG eller har en annen god grunn til at de trenger EBG et år de flyr lite.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne til det kjedsommelige:
    Life Time Gold burde vært forbeholdt de som flyr til gullkort enten på poeng eller segment.
    Poeng fra kredittkort burde ikke telle mot LTG
     
  11. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Det samme burde standard gullkort, men det er vel en annen diskusjon...
     
    Misterix liker dette
  12. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    ok
     
    Qee liker dette
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer jo inn på Gullstua til SAS og Senator loungene når vi er på CT tur i F eller tur med SAS FlyPremium:)
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har jo de 3 kredittkortene fordi alle gir Eurobonuspoeng. Statuspoengene er jo ikke hovedgrunnen til å ha dem. Hver av de 3 kortene har jo sine egne gode fordeler som FlyPremium, CT og rabatt på drivstoff mm. Men når SAS gullkortet følger med på kjøpet er det jo en ytterligere fordel selvsagt:)

    Nå sparer jeg også til LTG, men sjansen er vel stor for at reglene er endret innen de 7 årene jeg har igjen er ferdige.
     
    OyvindN and Xflipper like this.
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Eller som Thorbjørn Jagland sa: "Jeg har ikke sagt det før, men gjentar det gjerne".

    Forøvrig er jeg enig med deg. Jeg synes det er merkelig at man kan få gullkort uten å fly, men på den annen side de som ikke flyr fyller jo heller ikke opp fasttrack og loungene, så det er kanskje ikke noe stort problem?
     
    Jonkebassen and jgroneng like this.
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    +1
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De burde også påkreve at du ikke har reist i forbindelse med jobb ved opptjening, kun private reiser er gyldig. Eventuelt at et LTG må skattes for i hundretusen kronersklassen :p
     
    holmen liker dette
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi?
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med flere er enig i min navlebeskuende ytring :p Nei poenget var egentlig å få noen til å trekke på smilebåndet når jeg skriver noe så idiotisk, på samme måte som jeg gjorde når jeg leste kommentaren om at grunnpoeng fra kort ikke burde telle.
     
    Trykkern and Oppirumpadi like this.
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor skal ikke dem som ikke reiser seg til status via jobb kunne benytte en snarvei også? Di som reiser via jobb tar jo ikke regningen selv mens det gjør di som benytter kort. Ser selvfølgelig den at di som reiser via jobb tar regningen i bruk av privat tid det ved reise... Uansett, di som ikke trenger kort for å få status vil alltid «klage» på di som benytter kort. Di som benytter kort vil alltid klage på di som ikke trenger kort for å få status. Også er det vel en god mix av jobb, privat og kort. For min egen del blir status opptjent kun på poeng (uten bruk av kort) eller på antall reiser (kun privat) betalt ut av egen lomme. Ja jeg har div kort fra SAS men dette er faktisk bare for å opptjene flere ekstra poeng enn jeg ville gjort uten bruk av kort.
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden