LOT, Air China eller Turkish?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TRD_Lars, 24. mai 2019.

  1. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Sitter og planlegger en asiatur med CT, og i perioden jeg ønsker å reise er det stort sett bare LOT, Air China og Turkish tilgjengelig. Har disse greie business-produkter eller bør jeg heller bare spare poengene og reise med noe bedre? Hvilket selskap ville dere ha valgt av disse?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville valgt Turkish hvis det er C produktet til de tre flyselskapene det er snakk om. Men nå har jeg bare fløyet med Turkish av dem før, men har booket både Air China og Turkish på forskjellige EB poeng turer det neste året.
    Ellers ser jeg flere som skryter av LOT, eller som har trivdes ombord på forum.

    Husk også at forskjellige ruter med samme selskap har forskjellig produkt. Så hvis du vil vite litt mer om forskjellene er det lurt å bruke SeatGuru eller så på mulige bookinger for å se hvilken kabintype som brukes på hvilke flyvninger.

    https://onemileatatime.com/best-business-class-seats/

    Hvis du sjekker feks den hjemmesiden og vet hvilke flytype som går på dine aktuelle legg kan du lese om fordeler og ulemper.

    Hva som er "best" er også et morsomt spørsmål. Noen vil si, adgang til midtgang. Andre vil si mest mulig privatliv i setet. Mens jeg kanskje heler mot god plass når jeg skal sove og god serviceopplevelse og mat ombord.

    Til slutt bør du se på avgangstider osv. Jeg vet at jeg også liker å slippe å fly 0400 fra en flyplass i huttiheita uten lounge, etter 15 timer på flyplassen. Da vil jeg heller sitte i et eldre sete hos et flyselskap som flyr på morgenen og gir meg deilige 23 timer til å besøke feks Istanbul, som jeg feks kan glede meg til mot vinteren:)
     
    Xflipper and Eddie47 like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    LOT har bare 787 8 og 9 ..
    Jeg har fløyet mye med LOT (+100 legs) og har bare gode minner om deres C produkt ... bare i Europa
     
  4. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Tja, er enig i at "best" kanskje er litt vagt. Det er vel en del hygienefaktorer som må være på plass, brukbart IFE, brukbar mat og drikkeservering osv. Jeg har vel egentlig en preferanse for 1-2-1 setekonfigurasjon, men jeg innser at man ikke alltid kan få det. Det er jo litt stusselig om man reiser business og får et produkt som ligner mer på pluss hos SAS.
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy nylig med TK til PVG. Super service, god mat og gode seter. Har ikke i fløyet C med LOT eller CA, men bare loungen på IST er nesten verdt turen med Turkish i seg selv.
     
    FlamtheAvGeek liker dette
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jeg spørre når og hvor mange dere er? BR pleier å slippe award billetter jevnt over tid.

    Du betaler hverken mer eller mindre uansett flyselskap så lenge det er samme klasse og det er *A-billetter du tar ut.
     
  8. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Husker ikke mye detaljer, men husker jeg hadde en svært fin opplevelse med turkish OSL-Istanbul- Suez i C for ett års tid siden.
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt BR av disse 4. Ellers må jeg si TK C. Loungen i IST synes jeg ikke var like bra som forrige, men det er min smak ;)
     

Del denne siden