Manage my booking, Lufthansa gruppen

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 20. juni 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    I anledning herreturen til Dublin denne helgen har det vært litt ekstra oppmerksomhet på Lufthansa gruppen sin web side for valg av seter.

    Som seg hør og bør er vi tre herremenn litt opptatt av hvor vi sitter, og det er ikke minst viktig at @Eddie47 får sitt kjære 1D. Tradisjoner er til for å holdes.

    La meg først gjøre oppmerksom på at vi reiser med Lufthansa (LH), Swiss (LX) og Helvetic (2L).

    Jeg har vel tidligere også gitt uttrykk for at Web UX for Lufthansa og Swiss er under middels. De har mye å lære. Når jeg ser andre selskapers løsning, så må jeg få si at SAS sin mobil app står i en klasse for seg. SAS web er grei nok.

    Nok om det, LH og LX sine løsninger for setevalg er traurige greier, fatter ikke at det går an å gjemme bort noe så interessant så til de grader bak menyer med tilbud og oppgradering, mat og drikke mot ekstra kost (vi reiser biz... Hva skal vi oppgradere til?)

    L2 sin hjemmeside framstår som hjemmesnekret på gutterommet i... Hold deg fast... 2000 o_O. Det er ikke til å tro.

    En annen sak, er at med en booking fra selveste LH.com på flyselskaper som alle til syvende og sist har en eier (Lufthansa gruppen), så må man altså gå inn på det enkelte flyselskap med booking ref for å få valgt sete... Dvs, L2 får man ikke valgt på i hele tatt, dog det reklameres heftig for at vi kan betale for å få velge sete. Men det er liksom ikke et interessant alternativ når man reiser i biz. Jeg tviler på at L2 har tatt en BA (British Airways) og tar betalt for valg av sete i biz.

    Jeg har, og mange med meg uttrykt frustrasjon over at man ikke kan velge sete på alle flyselskaper når man booker en *A flygning, jeg har dog en viss forståelse for problematikken her, men at Lufthansagruppen ikke har styr på sine selskaper syns jeg er under pari.

    Nuvel, vi får se om vi får ordnet 1D til @Eddie47 når vi sjekker inn om noen timer.:)
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har da heldigvis ikke vært innom LH sine sider på mange år. Vi skulle til Roma og da surret det til og vi havnet i baksetet.

    Men nå!
    Jeg har på underlig vis fått boardingpass gjennom luften og inn på min telefon uten at jeg har løftet en finger.
    Her står det 1F på begge mine flygninger.... den unge ingeniøren har vel tiltusket seg 1D for seg selv.

    Hvis han sitter der når jeg kommer inn vil han få 110 kg bergenser i fanget.
     
    drsyk, Finnks, Kristian and 1 other person like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Han flytter seg sikkert frivillig :D
     
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg så det. Og jeg beklager på sterkeste. Du skal selvsagt få sitte på 1D. Noe annet ville aldri falt meg inn. Jeg skylder på LH sine nettsider. Det kom nemlig ikke opp navn på passasjerer da jeg endret seter..
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden