Mileage run umulig med SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 25. febr 2015.

1. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg prøver å bestille en MR-tur med SAS. Når jeg prøver å booke retur med samme fly (45-50 minutter senere) får jeg opp en melding at det må være minst 90 minutter til neste fly. Hva i huleste er dette for noe tull?
    Noen som har en forklaring på dette? Er dette enda en ny "snikpolicy" fra SAS?:mad:

2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde 40 minutter connection i forgårs TOS-OSL-ARN, så nei.

Hvilken rute, hvor søker du, har du prøvd alternativer - umulig å si noe når du ikke informerer om annet enn frustrasjon :p

3. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    28
    Prøvde på t/r OSL-DUB og OSL-HAM. Søkte på SAS sine egne sider. Dette har da ikke vært noe problem før. Det er jo mange som bedriver denne formen for virksomhet.
    Det du beskriver er jo gjennomgående flighter ikke t/r samme dag, så det vel kanskje ikke samme problemstilling.

4. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    28
    Men prøvde på noen flighter til Zurich og Alicante og der gikk det fint å returnere med samme fly 40 minutter senere. Merkelige greier:confused:

5. rkvalvaa

rkvalvaa Senior Medlem

Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Om du søkte på DUB så kan årsaken være at du må igjennom passkontroll og opp i avgangshallen, sikkerhetskontroll etc, Irland og UK er ikke med i Schengen...

6. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg har misforstått, men legges det ikke inn individuelle krav for hver enkelt flyplass for hvor lang connection som er minimum for bestilling? Eller?

7. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problemer å booke ARN-HAM-ARN med 40 min connection på sas.se.

8. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Det tilbys samme pris for enveis på SK shorthaul, så du kan jo alltids kjøpe to enkeltbilletter. Men det er nok en grunn til at de har lagt inn 90 min, hvilken flyplass er dette? En diger flyplass utenfor Schengen? Greit å sjekke litt ut på forhånd hvor komplisert en turn-around er og hva slags køutfordringer man kan møte på.

9. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Mileage Run er per definisjon blitt umulig med SAS. Det er vel ikke lenger mulig, på noen som helst rute i noen som helst klasse, å tjene 3 EB-poeng (eller mer) per krone brukt.

Segment Run er imidlertid fortsatt mulig.

mhsalv liker dette

Del denne siden