Mileage run umulig med SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 25. febr 2015.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøver å bestille en MR-tur med SAS. Når jeg prøver å booke retur med samme fly (45-50 minutter senere) får jeg opp en melding at det må være minst 90 minutter til neste fly. Hva i huleste er dette for noe tull?
    Noen som har en forklaring på dette? Er dette enda en ny "snikpolicy" fra SAS?:mad:
     
  2. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde på t/r OSL-DUB og OSL-HAM. Søkte på SAS sine egne sider. Dette har da ikke vært noe problem før. Det er jo mange som bedriver denne formen for virksomhet.
    Det du beskriver er jo gjennomgående flighter ikke t/r samme dag, så det vel kanskje ikke samme problemstilling.
     
  3. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Men prøvde på noen flighter til Zurich og Alicante og der gikk det fint å returnere med samme fly 40 minutter senere. Merkelige greier:confused:
     
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Om du søkte på DUB så kan årsaken være at du må igjennom passkontroll og opp i avgangshallen, sikkerhetskontroll etc, Irland og UK er ikke med i Schengen...
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg har misforstått, men legges det ikke inn individuelle krav for hver enkelt flyplass for hvor lang connection som er minimum for bestilling? Eller?
     
  6. Ingen problemer å booke ARN-HAM-ARN med 40 min connection på sas.se.
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det tilbys samme pris for enveis på SK shorthaul, så du kan jo alltids kjøpe to enkeltbilletter. Men det er nok en grunn til at de har lagt inn 90 min, hvilken flyplass er dette? En diger flyplass utenfor Schengen? Greit å sjekke litt ut på forhånd hvor komplisert en turn-around er og hva slags køutfordringer man kan møte på.
     
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mileage Run er per definisjon blitt umulig med SAS. Det er vel ikke lenger mulig, på noen som helst rute i noen som helst klasse, å tjene 3 EB-poeng (eller mer) per krone brukt.

    Segment Run er imidlertid fortsatt mulig.
     
    mhsalv liker dette
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    En liten oppdatering live fra luftrommet over Sibir Russland. Er på MR tur til HKG i SAS Plus akkurat nå. Trenger litt over 14.000 poeng, for å sikre at jeg beholdet EBG 2019/20 også :cool:

    Siden jeg har ei overnatting på flyplasshotellet i HKG så skal jeg sjekke om du kan bruke boardingpasset for flygingen dagen etter på mobilen min. Hvis det fungerer så skal jeg vurdere loungene på HKG og gi en rapport på dem :)
     
    MrPutter and Xflipper like this.
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  11. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er definisjonen på en Milage Run så har du nok muligens rett, men det er vel i så fall knapt nok mulig med noe annet flyselskap heller.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje ting har endret seg på 3 år? :)
     
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Så ikke at posten jeg svarte på var såpass mye eldre enn den siste, men ja det er vel ingen tvil om at ting har endret seg ;). Dyrere å fly og dårligere opptjening.

    Når det er sagt, med Plus lounghaul kjøpt på F&F-salg eller TAP Business på salg er det faktisk mulig å komme ganske nært.
     
  14. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Shit, har det blitt så vanskelig? Husker jeg hadde 2xMR i mai 2014 for å rekvalifisere til gull, OSL-ARN-GVA-ARN-OSL på tilbud. Ca. 560,- og 5000 poeng hver tur.
     
    Last edited: 29. aug 2018
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er snakk om å kun snu i døren, så er det vanskelig - men ikke umulig. Hvis du gjør det til en langhelg, så er det ganske enkelt. Hadde tur i Mai på now or never-salg til Chicago til 2800 (10k poeng med gullbonus = over 3 poeng/kr), der var det faktisk mulig å få nesten snu i døren (grunnet lør/søn klaff). Har en langhelg i desember til SFO (tors - man), 2973 kr, ca 12k poeng (4+ poeng pr kr).
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg betalte 5892 kroner for reisen til Hongkong i SAS Plus, og dro inn 18.750 Poeng som tilsvarer 3,18 Poeng pr krone brukt, så da er det innenfor for din del, men jeg har også vurdert å fly segmenter, for flyr jeg 11 turer, så blir det 22 bookiner, som jeg får 1210 trumfkroner, som er 18.150 Poeng, også får jeg 20.937 Grunnpoeng for flyvningene, som er 39.087 Poeng, men da må prisen bli (5895 x 2) : 11 = 1071 Kroner, eller 262 kroner segmentet.

    Men når det er sagt, så er prisen på SAS Plus til HKG nå på 7500 Kroner og du får 15.000 EBB poeng pr tur, så med to tur retur reiser til HKG og MC Premium, som gir 12.000 Grunnpoeng, drar du inn 42.000 Grunnpoeng. Da er du praktisk talt i mål med å få EBG for en pris av 15 laken. Med EBG så får du 25% ekstra poeng, så da vil du få 37.500 Grunnpoeng, så får du 49.500 Grunnpoeng for å gjøre dette, så da beholder du kortet uansett for en ny periode. Tilsvarende pris vil ligge på 333 kroner pr segment om du velger denne løsningen i stedet for.

    En ting som kan tale for segment varianten er at det finnes flere reiser på 333 kroner pr segment innad i Norge og Europa er shoppingmuligheter i Gdansk eller andre billige steder du velger å fly til. Kjøper du kvoten i riktig land så blir det ganske så billig :cool: ... Det er ett tema som omhandler harry tur til Gdansk med flyet, som er ett par år gammelt, her greide fyren å fly inn Gullkortet for under 10 laken, som er en heftig prestasjon i mine øyne, men det han forklarer også ganske så bra er hvordan han spiste opp kostnadene med å gjøre dette igjennom å kjøpe kvoten og bruke den på sin måte :)
     
    Last edited: 30. aug 2018
    ina and NoLimit like this.

Del denne siden