Noen som kan bistå som "bonuspoeng-konsulent"? :)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av NKA_Pls, 03. jan 2022.

Tags:
  1. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    83
    Hei!

    Lang historie kort så er jeg en travel mann, og jeg lurer på interessen blant medlemmene her inne for å ta litt betalt for å hjelpe meg med å få booket drømmeflyreisen :)

    Litt lenger: Jeg har lenge hatt et mål om å ha en drøy flyreise til et sted, og jeg har over en periode nå samlet på Eurobonuspoeng. Dessverre ser det ut som at bonuspoeng-jungelen krever en del lekser for å kunne forstås på en god måte. Penger er tid, og jeg ønsker helst å ikke prioritere dette. Derav dette innlegget :)

    Jeg har en forholdsvis fleksibel jobb, og med unntak av uker hvor det er politiske møter (jeg er dessverre lokalpolitiker, ja) så kan jeg reise på kort varsel. Tanken var egentlig å ta en skikkelig tur til et ferieparadis med drømmedama, men hun lar vente på seg.

    Jeg er stor fly-nerd, og innser nå at behovet for ferie uansett er stort!
    Er det noen som kan hjelpe meg? For å sørge for kvalitet på denne hjelpen så er jeg villig til å betale for hjelpen med å booke/tilrettelegge for bookingen.

    Jeg har 217 000 Eurobonuspoeng og er sølvmedlem hos SAS :p. Forøvrig har jeg ok råd, så budsjettet totalt sett er foreløpig ikke avklart.
    Drømmen er å fly et sted på første klasse. Gjerne med A380 (eller en refurbished 747 e.l.). Jeg kan sikkert tåle vanlig nivå på turen tilbake - drømmen er å oppleve mest mulig luksus om bord på et fly.
    Reisemålet er mindre viktig, men gjerne et litt eksotisk sted som har ok temperatur. Jeg er reisevant - og reiste ca. 7-8 ganger på turer i året (pre-corona).

    Jeg håper noen synes dette kunne virke både givende og interessant, og jeg beklager om dette er postet på feil sted på forumet.

    Tvi Tvi.
     
    AirMags and Darkcho like this.
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes nok mange her inne som er kapable til en slik jobb (jeg er dessverre ikke en av dem), men om du ikke skulle få respons her registrerer jeg at disse får gode skussmål:

    https://www.chatflights.se/
     
  3. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og velkommen

    Du kan sikkert sende en DM om du trenger hjelp med booking når pandemien har roet seg. Det er nok ganske vanskelig å få til noe slik det ser ut i dag. Ellers finnes f.eks. chatflights som tilbyr en lignende betalt tjeneste (har ikke prøvd).

    Tilgjengeligheten i First har vært ganske laber siden covid gjorde sitt store inntog. Før det var det mere muligheter. Du bør nok ha minst 225 000 poeng for en F-reise til deler av Asia eller Sør-Amerika om du reiser alene. Se ellers poengtabellen for full oversikt. Klarer du å oppnå 150 000 kr i spend på et SAS AMEX-kort i løpet av et kalenderår kan du halvere poengprisen (eller ta med en person til) med en Companion Ticket.

    Hvis du vil kikke litt på egen hånd kan du finne mye nyttig i tråden om vellykkede bookinger samt first class tilgjengelighet-tråden og f-ruter som kan bookes med eurobonus-tråden. Der finner du eksempler på ruter som har blitt booket av andre og ruter som generelt skal være bookbare. Du

    Typisk har det tidligere vært grei tilgjengelighet på F-reiser med ANA, Thai Airways, Lufthansa, og Singapore Airlines da spesielt til og fra main hubene deres.
     
    ina, NKA_Pls and Travellingalf like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,586
    Bonuspoeng:
    293
    Med fleksibilitet til å reise på kort varsel, at du er fornøyd om det er F en vei, ikke spesiell destinasjon og reiser alene har du meget bra odds på å få drømmen oppfylt. Det er flere på forumet som har gjort dette for andre mot betaling, jeg blir overrasket om ikke en eller flere av dem tar kontakt med deg på DM.

    Dette må gå bra vet du :)
     
    ina, Travellingalf and flying_all like this.
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113

    Ellers finnes f.eks. chatflights som tilbyr en lignende betalt tjeneste (har ikke prøvd).

    Svar:

    Med den kunnskapen gutta (og damene) her har på forumet så tror jeg vi er i verdenseliten :). Tror han neppe trenger noe chatflights her ;)
     
    ina liker dette
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113

    Halla,

    skaff deg flere poeng hvis mulig og en CT helst innen året. Reisen kan vi sette opp uten kostnader :).

    Mulige F destinasjoner som fortsatt er mulig enn så lenge er: Mexico City, Chicago, Shanghai, Toronto, Vancouver med Lufthansa, og til Tokyo med ANA både for 2 og 1 personer.

    Velkommen på insideflyer :)
     
    ina, NKA_Pls, espenlampe and 2 others like this.
  7. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    83
    Oi! Her var det mange gode svar! Tusen takk!

    Nå ble jeg svært optimistisk og ikke minst positivt overrasket! :D:D
     
    MissX, ina, AirMags and 3 others like this.
  8. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen her inne som har erfaringer å dele om Chatflights? Ordner de med bestilling og all kontakt med SAS/CT-telefonen?
     
  9. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Ja de er veldig flinke, men noe kostbar.
    De sender deg forslag på en reise til din ønskede destinasjon, så fikser de hele bookingen for deg. Du trenger aldri å være i kontakt med SAS selv.
     
    ina and Pepeu like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Halve morroen med å reise på bonusreiser er å lete og finne og sette sammen den optimale reisen selv.
    Og ikke minst og ringe å finne den perfekte agenten som skjønner og kan… f.eks å sette inn i riktig rekkefølge slik at tilslutningsflygningene med Lufthansa blir i C ..,

    Du verden ..,

    PS: Jeg ser at det er dukket opp flere tilbydere som konkurrer med Chatflight .. mulig kostnadene går ned.
     
    DanH, ina, melkoo and 4 others like this.
  11. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Masse gode tips å hente her inne - min beste anbefaling er å bruke litt tid i å sette seg inn i hvordan det faktisk fungerer.
    Da øker du sjansene dine for å finne og booket den reisen du vil.
    Som noen andre skriver her også, det er blitt en hobby og er veldig gøy når man faktisk får booket en helt knall rute selv :)

    Skal du bruke Chatflights booking service så kan det være lurt å vurdere begge alternativene de nå tilbyr.

    1. Booking service
    De tar betalt per person basert på X-bookingklassen.
    For eksempel, 2150 kr for Business * 2 personer tilsvarer 4300 kr.
    De finner reisen for deg, du godkjenner forslaget, de vil ringe og booke den og du betaler kun hvis de gjennomfører bookingen.

    De har nå kommet med en helt ny tjeneste/alternativ:

    2. Chatflights Plus

    Her får du all den hjelpen du trenger uten at de krever at du må booke gjennom dem. Du kan få hjelp fra CF for å finne bonusreiser.
    De vil finne reisen og sende den til deg via chat, men du må ringe inn selv for å foreta bookingen.
    Med CF+ vil du få prioritetshjelp i chatten.
    Hvis du ønsker finne å booke selv, kan du bruke dem som en sparringspartner i bookingprosessen og lære det selv.
    I tillegg til dette tilbys det også premium artikler, guider og tips.

    Prisen er 340 kr per mnd.

    Her er en sammenligning:
    340 kr * 12 mnd= 4080 kr.
    Hvis du planlegger å bruke CF og booke mer enn to reiser per år for flere personer, kan dette kanskje noe som gir mer verdi for pengene.

    Hvis man uansett skal bruke de så "sparer 220" pr år + får tilgang på en del innhold og chatservice + artikler.
    Chatservice kan sikkert brukes på andre ting enn bonusreiser også som reiser man betaler med penger.
     
    Trykkern, AirMags, Frode789 and 3 others like this.
  12. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Ble det noen drømmereise på deg? :)
     
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    AirMags and NKA_Pls like this.
  14. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    83
    AirMags liker dette
  15. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
  16. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    83
    Absolutt - det kan jeg love deg!
    Men det er bare å spare poeng - også blir en sånn reise absolutt oppnåelig om en absolutt lev-bar stund ;)
     
    AirMags and MissX like this.

Del denne siden