Nye priser for å booke med Flying Blue fra 1. juni - For godt til å være sant?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mrhermano, 16. mars 2018.

  1. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk epost i dag fra flying blue med link til kalkulator hvor man kan se hvor mye det vil koste fra 1. juni. Jeg er veldig skeptisk til prisingen der. Sjekk her: https://flyingblue.com/calculator/spend.html

    21500 fra OSL-LAX høres veldig lavt ut. I dag koster det det 50.000 t/r. Her må det være noe de ikke forteller.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke 21500 en vei i økonomi?
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at dette er FRA priser.
     
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fra-priser og en vei, så de kommer nok til å ligge endel høyere på attraktive avganger/reisemål. Det som er positivt er at man har ledige bonusseter på alle avganger og at man kan delbetale med cash opp til 25%. Blir spennende å se i juni :)
     
    mrhermano liker dette
  5. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Åja, det forklarer det ja. Blir spennende å se om de fortsetter med promo awards
     
    rkvalvaa liker dette
  6. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    I følge nfo sidene så skal de fortsette med Promo Awards. Problemet for mange vil være at poengopptjeningen går ned, spesielt om man ikke har status, da den vil basere seg på billettprisen. Selv med Platinum kort, så vil min vanlige poengopptjening reduseres rundt 30-50% på business klasse i Europa.
     
  7. mrhermano

    mrhermano Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Skjønner. Jeg har i hovedsak tjent poengene med kredittkort. Men ser at man får mindre igjen når de baserer seg på billettprisen. Da blir det jo mye av det samme som Norwegian. Cashpoints er helt håpløst etter min mening.
     
  8. Marshall

    Marshall Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    28
    Samtidig ser det ut som at det kommer til å bli mye lettere å få og opprettholde status enn det har vært til nå, i hvert fall på enkelte strekninger. Ser at man enkelt kan finne billetter t/r f.eks. OSL-PRG og OSL-LHR via CDG med AF og Joon i C til under kr 4000. Når hver business-flight under 2000 miles vil gi 15 XP blir det altså 60 XP per tur, så har man først fått platinum trenger man bare fem slike turer i året for å opprettholde statusen.

    Kjedelig med lavere opptjening, men vi får se hvordan tilgjengeligheten og prisene blir når det hele rulles ut.
     
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Helt riktig, når man først har fått status så er det mye enklere å holde på den. Jeg pendler til Dublin fra Bergen, og måtte ha 10 turer (40 legs) i business for å beholde Platinum. Med XP så må jeg nå ha 5 turer (20 legs) som gir 60XP hver.
     
    Marshall liker dette
  10. Marshall

    Marshall Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    28
    Med rollover av XP skal i hvert fall jeg forsøke meg på Platinum for Life, siden jeg kommer til å ha mange flyvninger i C både innad i Europa og interkontinentale. Får bare håpe de ikke gjør noen store endringer i dette de neste 10 årene :D
     
    rkvalvaa liker dette

Del denne siden