Hei hei folkens Jeg skal til Vietnam i mai, og burde gjøre det billig. MEN kom over British Airways sitt pågående salg mellom Amsterdam og Bangkok. Har allerede booket Eurobonus-tur til Oslo men tenker det blir enkelt med connecting flight OSL-AMS (pokker ta SAS sine websider som bryter ned så jeg får ikke bestilt EVE-OSL-AMS direkte i dag på 30% award-rabatt) Her er link til ruta i Google Flights: https://www.google.co.uk/flights/?c...KSIN0CX713,SINLHR0BA12-LHRAMS1BA430;sc=b;eo=e (denne kan fikles ganske mye med - mulig å veksle mellom HKG, SIN og KUL som mellomstopp - dersom man velger HKG som mellomstopp kan man kjøre Royal Jordanian sin 787 til BKK - er jo en utrolig sjans å prøve et nytt selskap, men elendig flytid). British Airways BA439 (A321) AMS-LHR British Airways BA33 (B787) LHR-KUL Malaysia Air MH776 (B737) KUL-BKK Bangkok-Ho Chi Minh City - BILLIGFLY Ho Chi Minh City-Bangkok - BILLIGFLY Cathay Pacific CX713 (A330) BKK-SIN British Airways BA12 (A380) SIN-LHR British Airways BA430 (A321) LHR-AMS Totalt ca 15500 miles for ca 15000 kroner Tror det er klasse (I) med 150% mileage - i tillegg får jeg mest sannynlig et BA Silver som gir 50% mer opptjening på BA sine flyvninger. Det blir alt mellom 20-30.000 basispoeng (hos BA) tror jeg. Er det noen som hadde giddet denne ruta? Jeg har jo kun flydd biz en gang før, og tenker at man bør holde seg i lufta og sanke så mye poeng som mulig? Eller er det kun i F at man ønsker å fly lenge?! Har feberen satt seg i ryggmargen nå?!?! :O :O :O Alle innspill er velkomne!
Det der ser jo ut som en bra runde! Noe posisjonering må man jo nesten regne med om man skal kaste seg på et tilbud. Også morsomt å få prøve 3 forskjellige business-configer om du ikke er like godt vandt som enkelte på forumet her. (Selvom MH-configen neppe er noe å skryte av er vel CX-configen ganske kul.) Om prisen er god kan jeg ikke si noe om, men med nok bonusfeber flyr man jo mye for turens skyld?
Fant en enda kulere rute med litt færre miles: https://www.google.co.uk/flights/?c...KKUL0RJ180,KULLHR0BA34-LHRAMS1BA428;sc=b;eo=e Test av 5(!) forskjellige biz-configs om man teller med BA sin B767 mellom LHR og AMS på tilbaketuren British Airways A380 Royal Jordanian B787 Cathay Pacific A330 British Airways B787 British Airways B767 Shit det kjennes kraftig i bestillingsrefleksen....
Kjør på sier nå bare jeg. Eneste er at du må sikre deg at CX 330 er med vanlig config i business og ikke regional config