Oneworld og kredittkort

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av skuddsikker, 13. sept 2018.

  1. skuddsikker

    skuddsikker Bonusjeger

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg opptjener det meste av mine eurobonuspoeng gjennom Amex og SAS MC / DNB PB MC i dag. Jeg har en ganskehøy omsetning gjennom disse kortene gjennom jobb.

    Når jeg nå bla. leser om Qatar Airways sine QSuites og tilgjengelighet for award flights, ble jeg fristet til å kikke litt på oneworld... Men selv med meget god oversikt innen for Star Alliance, så merker jeg fort at jeg er helt blank her... Hvis vi tenker at jeg så godt som ikke flyr med oneworld i det hele tatt ila. året, men at jeg fort kan omsette 500 000+ på et kredittkort; hvilke flyselskap sitt program vil dere anbefale for å kunne opptjene poeng gjennom kredittkort?
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig Amex lar deg konvertere til Avios. 10 Membership Rewards-poeng = 1 Avios-poeng. Ikke allverdens, men dessverre eneste mulighet i Norge. I Sverige kan en tjene opp poeng hos Qatar via Amex, men ikke noen mulighet for det i Norge.
     
    skuddsikker liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som det er mulig å få et finnair mastercard med norsk valuta.

    Som statusløs ser det ut som 500.000kr gir 50.000 poeng + 3.000 ved ditt første kjøp. Hvor langt kommer man med 53.000 finnairpoeng? Har vurdert noe tilsvarende selv.
     
    skuddsikker liker dette
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Yes hadde selv kort via samboeren som tok master i London i 2013-2014, menneh etter at BA la ned fra BGO mistet jeg interessen og sa opp alt. En helt annen verden med opptjening så lenge en passer på å betale det man skal før første rentekrone påløper, for da blir det dyrt.
     
    michaelsh1 liker dette
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Booker man OSL HEL HKG BKK tur retur med Finnair banker man inn 40.000 poeng uten noe status. Koster 17000kr på kampanje. Business class.

    For 500.000kr får du 29(,4) tur retur på den strekken.

    29,4 x 40.000 poeng = 1 176 470 Finnair poeng.
    I tillegg til de 53000 poengene på kredittkortet.

    There you go :)
     
    phileas liker dette
  6. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93


    Fristende med tanke på at det kun er krav om omsetning på 10.000 pund for CT med one world. Det er jo lov å håpe at med alt som skjer nå kan det kanskje bli mulighet å samle opp en CT med Amex Gold hos BA selv om en har folkeregistrert adresse i Norge.
     
    Last edited: 13. sept 2018
    TravelManBiz liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, men det var ikke det regnestykket jeg var på jakt etter. Det jeg lurer på er hvor langt man kommer med 53.000 bonuspoeng når man har omsatt for 500.000 kr?
     
    skuddsikker and veeegard like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradering fra eco til business med Finnair koster 50.000 poeng
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    UK omtalt som der borte? Det er jo kortere en flere innenriksflighter å komme seg til UK(betraktelig billigere også som regel)
     

Del denne siden