Oppgradering Air India.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Gastrotravel, 04. aug 2017.

  1. Gastrotravel

    Gastrotravel Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Vi er syv personer som har booket t/r økonomibilletter BGO-CPH-DEL-GOI. Reisen er kjøpt hos Air India.Nå er det litt ventetid både i Køben og Dehli så da ønsker vi noen tips på enkleste og rimeligste måten for oppgradering og/eller Lounge tilgang. To har priority pass, en har gullkort med sas og en har Diners club, men tre personer har ingenting. Han som har gullkort i SAS har også mer enn 200.000 EB-Points. Men vi er vel kanskje mest interessert i å oppgradere hele reisen som gruppe for en rimeligst mulig penge. Så om noen av dere fuglene har noen tips blir vi veldig takknemlige for tips og svar.
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Gastrotravel and Edvard like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Air India er et av få selskap jeg vil si har en forholdsvis bra Economy og dårlig Business Class. Med mindre bedre plass alene er viktig, ville jeg ikke brukt noen penger på oppgradering.

    Du kan kontakte AI noen dager før flight for et tilbud. Når du hører beløpet (som for så vidt kan være helt OK), regner du dette om til INR og tenker på all den kosen du får i Goa for det beløpet.

    Important information for your Air India flight... Dear Passenger / Travel Partner,

    NOW - UPGRADE FOR SURE - AIR INDIA OFFERS a wonderful opportunity for a confirmed upgrade on international flights within 24 hours of departure. For more details and booking contact your travel agent, nearest AI booking office or AI Call Centre. Thank you for choosing Air India.

    For any queries, please contact nearest Air India office or your travel agent or write to us on [email protected] / [email protected]

    • You can also reach us on the following numbers -

    India: 1800 180 1407 (Tollfree)
    USA: 1800 223 7776
    UK: + 44 207 760 3290
    Canada: 1800 625 6424
    Germany – 0049 69 1200 9821(9AM-9PM Local)
    France – 0033 1 7654 5741(9AM-9PM Local)
    Singapore – 00 65 6225 9411
    Australia – 1 800 247 463

    Please ensure to update your contact number in the PNR to help us serve you better.

    På CPH-DEL bruker de B788 med kun 18 seter i Business.
    Air India har snille énveispriser på enkelte destinasjoner.
     
    Ursa and Gastrotravel like this.
  4. Gastrotravel

    Gastrotravel Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Ser ut for at oppgradering for hele reisefølget t/r ifølge Indian Air's hjemmeside, koster mer enn det vi betalte for flyreisen. Så det er ikke et tema for oss. Da må det vel være greit nok å fly økonomi og heller kjøpe seg inn på Lounge i CPH med EB points og betale noen 1000 Rupis for Lounge i Dehli. Enig med Edvard at det er viktig å ikke skusle bort hele reisebudsjette på Air India og heller ha litt extra for kos i Goa. Tre timer opphold i CPH og tre timer opphold i DEL, så Lounge er vel et must.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    T3 gates på DEL er veldig fine steder å vente. Det er åpent, lyst, Starbucks, gode stoler og 30 Mbps gratis WiFi. De gangene jeg har vore innom og LH/SQ lounge var stengt, ventet jeg heller ved gate enn på AI sin "flagship lounge". Det ligger et par andre 3. parts lounger på mezzaninen, men lite å juble over.

    sleepinginairports.net/asia/delhi
     
    Last edited: 05. aug 2017
  6. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    En mulighet som ikke har blitt nevnt her er Optiontown, hvor også SAS tidligere tilbød oppgtraderinger:
    https://www.optiontown.com/
    Air India er et av selskapene som bruker denne løsningen.

    Fordelen ved å bruke denne muligheten er at man får poengopptjening i henhold til ny booking-klasse, og i EuroBonus tjener alle AI biz fare-buckets 200%:
    https://www.sas.no/eurobonus/partners/flygbolag/air-india/

    Jeg synes AIs Business Class ser svært komfortabel ut, jfr bildet av biz-setet her:
    http://livefromalounge.boardingarea...ng-787-dreamliner-which-will-go-to-air-india/
    Noen vil innvende at det ikke er optimalt at vindus-setepassasjerene må stige over sidemannen for å stå opp. Jeg finner dette underordnet i forhold til at man i denne konfigurasjonen får full lengde OG bredde/høyde på benklassen. Dette altså i motsetning til de fleste selskaper nå som velger en biz-løsning hvor man må stikke bena inn i et trangt hull under bordet/setet foran.
     
    Edvard liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Grøss og gru..
    Det er slitsomt nok å skreve over kona på flyet.. Ukjente folk vil gjøre det enda mye verre..
    Er det 2+2+2 er det kun midten som kan brukes i min verden.
     
    KristianR liker dette

Del denne siden