Hei. Har et stort ønske om å få et gullkort i år. Er sølvmedlem, og har for øyeblikket 20 turer av 50 for å få Eurobonus Gull. Jeg lurte på om det er noen måter å opptjene flere "antall" på reisene på en enkel måte? For eksempel ved å fly omveier hvor det ikke blir veldig mye dyrere enn å fly direkte? Og er det lurt å delbetale med poeng sånn at jeg vil få flere antall uten å bruke altfor mye penger? Jeg flyr alltid fra Bergen om det har noe å si. Takk for svar
Er i nøyaktig samme situasjon selv, 23/50 med opptjeningsperiode til 31/03/15. Prøver å legge inn flest mulig legs de gangene jeg skal ut i Europa, oftest via ARN, CPH eller FRA. Har vurdert å ta et "milage run" med flest mulig legs som hovedmål, da med Nord-Amerika som det mest aktuelle reisemålet. Fordelen her er at man kan dra nytte av de billigste billettene, slik at en tur som dette ikke trenger å koste skjorta. Ellers kan jo Widerøes Norge Rundt-billett kan være et alternativ, avhengig av når din opptjeningsperiode slutter. Vær da obs på hvilke ruter som gir EB-poeng.
Husk at det kun er flygninger med SAS (+aktuelle Widerøe-ruter) som teller. Det hjelper ikke å fly star alliance.
Fly via, dvs skal du til SVG fly via OSL, samme hvis du skal til OSL, fly via SVG. Skal du ut i europa, prøv å få til bgo-osl-cph-xxx-cph-osl-bgo da får man på 6 flyvninger. Etter nyttår så er det kun 45 reiser man trenger så da er du litt nærmere
Jeg vil TRO at det er raskere, enklere og faktisk kanskje billigere og bare ta noen milage runs nå før nyttår og forsøke å oppnå status på poeng??! Et par turer til Sør-Europa i PLUS via CPH/ARN burde jo fikse deg en 18-19000 poeng, men det avhenger jo om hvor mange poeng du har fra før og hva du regner med å tjene innen perioden går ut? Så går det jo også ann å kjøpe grunnpoeng om du skulle være short, men de koster jo skjorta..
Har bare 12 000 poeng, og flyr veldig mye mellom Bergen og Trondheim, så tenker det er lurere å ta den på antallet.
Kun poeng. Men om du stort sett flyr mellom Bergen og Trondheim ville jeg kanskje vurdert om fordelene med gull er verdt innsatsen.
Booket selvfølgelig turen min til New York med Lufthansa istedenfor SAS. Hadde jeg bare visst at jeg bare fikk poeng for det... Flyr en del utenlands også, men er i Trondheim 1-2 ganger i måneden, så tenker bare at det er enklere om jeg går for antallet istedenfor poengene.
Booket Oslo-Arlanda-Helsinki og Helsinki-København-Berlin samt Berlin-København-Oslo på salg og betalte 1895kr for alle 3 billettene som jeg gjenomførte på en dag. 6 segmenter hjelper på veien til gull.
Jeg har et par ganger kjøpt billetter på dagen for poeng og da lagt inn en liten omvei. Flyr som regel OSL - KRS men søker man på poengtur får man opp OSL-BGO-SVG-KRS. Her har jeg også havnet i Plus BGO-SVG-KRS, så poengkostnaden er relativt lav.
Flyr du på rene poengbilletter får du ikke det tellende som kvalifiserende flyvninger.. Kun om du delbetaler med poeng..
Følg med da SAS har 1million reiser på salg. Det kommer vell ett sånt salg rundt 1-4 januar tenker jeg
Er det noen som vet om jeg for eksempel flyr Bergen-Oslo-Trondheim og delbetaler med 7500 poeng og 250 kr, vil jeg da få 2 kvalifiserte flyvninger på counteren da?
Ja. Billetter kjøpt under "Beste tilgjengelighet" eller via appen til SAS (delbetalte med poeng) vil gi kvalifiserte flyvninger. Men se om du ikke klarer å få et ekstra "leg" til nesten samme pris, altså med en mellomlanding hver vei til en destinasjon i Norge eller Skandinavia!
Koster 9000 poeng for bergen-trondheim, og 9000 med mellomlanding i Oslo. Fant en for 10 000 med mellomlanding på Torp med Wideroe, og da kostet det mindre i andel penger. Får man også kvalifiserte flyvninger med Wideroe?