Opptjene EBG på antall reiser

Tråd i 'Bonushjelp' startet av xoxoxo, 11. des 2014.

  1. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Har et stort ønske om å få et gullkort i år. Er sølvmedlem, og har for øyeblikket 20 turer av 50 for å få Eurobonus Gull. Jeg lurte på om det er noen måter å opptjene flere "antall" på reisene på en enkel måte? For eksempel ved å fly omveier hvor det ikke blir veldig mye dyrere enn å fly direkte? Og er det lurt å delbetale med poeng sånn at jeg vil få flere antall uten å bruke altfor mye penger? Jeg flyr alltid fra Bergen om det har noe å si.

    Takk for svar :)
     
  2. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Er i nøyaktig samme situasjon selv, 23/50 med opptjeningsperiode til 31/03/15. Prøver å legge inn flest mulig legs de gangene jeg skal ut i Europa, oftest via ARN, CPH eller FRA. Har vurdert å ta et "milage run" med flest mulig legs som hovedmål, da med Nord-Amerika som det mest aktuelle reisemålet. Fordelen her er at man kan dra nytte av de billigste billettene, slik at en tur som dette ikke trenger å koste skjorta.

    Ellers kan jo Widerøes Norge Rundt-billett kan være et alternativ, avhengig av når din opptjeningsperiode slutter. Vær da obs på hvilke ruter som gir EB-poeng.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at det kun er flygninger med SAS (+aktuelle Widerøe-ruter) som teller. Det hjelper ikke å fly star alliance.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-CPH-SFO t/r i Business Class 30K poeng.
     
    John in The Tower liker dette
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Fly via, dvs skal du til SVG fly via OSL, samme hvis du skal til OSL, fly via SVG.

    Skal du ut i europa, prøv å få til bgo-osl-cph-xxx-cph-osl-bgo da får man på 6 flyvninger.

    Etter nyttår så er det kun 45 reiser man trenger så da er du litt nærmere :)
     
    SASlovah4evah liker dette
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil TRO at det er raskere, enklere og faktisk kanskje billigere og bare ta noen milage runs nå før nyttår og forsøke å oppnå status på poeng??! Et par turer til Sør-Europa i PLUS via CPH/ARN burde jo fikse deg en 18-19000 poeng, men det avhenger jo om hvor mange poeng du har fra før og hva du regner med å tjene innen perioden går ut?

    Så går det jo også ann å kjøpe grunnpoeng om du skulle være short, men de koster jo skjorta..
     
  7. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har bare 12 000 poeng, og flyr veldig mye mellom Bergen og Trondheim, så tenker det er lurere å ta den på antallet.
     
  8. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Får man ikke flere antall ved å fly f. eks. Lufthansa? Får man kun poeng da?
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kun poeng.

    Men om du stort sett flyr mellom Bergen og Trondheim ville jeg kanskje vurdert om fordelene med gull er verdt innsatsen.
     
  10. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Booket selvfølgelig turen min til New York med Lufthansa istedenfor SAS. Hadde jeg bare visst at jeg bare fikk poeng for det...

    Flyr en del utenlands også, men er i Trondheim 1-2 ganger i måneden, så tenker bare at det er enklere om jeg går for antallet istedenfor poengene.
     
  11. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Booket Oslo-Arlanda-Helsinki og Helsinki-København-Berlin samt Berlin-København-Oslo på salg og betalte 1895kr for alle 3 billettene som jeg gjenomførte på en dag. 6 segmenter hjelper på veien til gull.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har et par ganger kjøpt billetter på dagen for poeng og da lagt inn en liten omvei.
    Flyr som regel OSL - KRS men søker man på poengtur får man opp OSL-BGO-SVG-KRS.
    Her har jeg også havnet i Plus BGO-SVG-KRS, så poengkostnaden er relativt lav. :)
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr du på rene poengbilletter får du ikke det tellende som kvalifiserende flyvninger.. Kun om du delbetaler med poeng..
     
  14. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan oppdager man sånne salg? Er det på lavpriskalenderen?
     
  15. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Følg med da SAS har 1million reiser på salg. Det kommer vell ett sånt salg rundt 1-4 januar tenker jeg
     
  16. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som vet om jeg for eksempel flyr Bergen-Oslo-Trondheim og delbetaler med 7500 poeng og 250 kr, vil jeg da få 2 kvalifiserte flyvninger på counteren da?
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Billetter kjøpt under "Beste tilgjengelighet" eller via appen til SAS (delbetalte med poeng) vil gi kvalifiserte flyvninger. Men se om du ikke klarer å få et ekstra "leg" til nesten samme pris, altså med en mellomlanding hver vei til en destinasjon i Norge eller Skandinavia!
     
  18. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Koster 9000 poeng for bergen-trondheim, og 9000 med mellomlanding i Oslo. Fant en for 10 000 med mellomlanding på Torp med Wideroe, og da kostet det mindre i andel penger. Får man også kvalifiserte flyvninger med Wideroe?
     
    Fnate liker dette
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja på strekninger som ikke er anbudsruter
     
  20. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    dvs se kart :)
     

Del denne siden