På lørdag flyr jeg til Toronto med AC fra LHR. Idag har jeg OSL-ARN (ET X) på fredag kveld og ARN-LHR (SK C) på lørdag morgen. Ser nå at jeg alternativt kan fly OSL-WAW på fredag kveld og WAW-LHR (begge LO C) på lørdag morgen. Fordeler (slik jeg ser det) med å bytte: Tilgang til Lounge på OSL, mer "spennende" med en natt i Warszawa enn Arlanda. Ved innsjekk på OSL må jeg snakke med noen fra LO istenden for ET. Tror kanskje de kjenner mer til dette med korona-sertifikat enn de på ET gjør..? Ulemper: "Tryggere" å reise til Sverige og flere(?) avganger ARN-LHR enn WAW-LHR hvis noe går galt? Hva tenker dere? Beholde via ARN eller bytte til via WAW?
SAS Ground Handling håndterer innsjekk for begge selskaper: https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/contact/carriers
Ifølge statistikken av rute mellom WAW og LHR, går det to ganger på dagen og de bruker nesten bare 737 max8, kun to ganger med embraer.
Tenkte mer på over hele verden, siden jeg regner med bekyringen rundt Max8-krasjene som er årsaken til at du nevnte fly-modellen?
Ja det stemmer, jeg ville hatt ventet 1 til 2 år og følger med om det skjer ingen ulykke hos max-serien til jeg kan bestille billetten hos dem. Men, ved å bytte fra ARN til WAW er bedre da får du biz i begge leg og jeg personlig foretrekker Warszawa over Stockholm. Hvis du ser bort fra min bekymringen.
Uansett fant ikke CT-telefonen ledige plasser til WAW og videre til LHR. Jeg har NULL erfaring med LO og om det AF viser er korrekt. Viser fortsatt 1 ledig i Biz. Noen andre som har erfaring her? Hun jeg snakket med var veldig hyggelig og ga inntrykk av at hun visste hva hun drev med så usikker om ruletten hjelper denne gang ..
Seriøst? 737max er helt trygg, det var den i utgangspunktet også om crewet hadde blitt fortalt om forskjellene på NG og Max av Boeing, og hvilke prosedyrer de skulle bruke, noe de ikke ble... og da gikk det som det gikk. Hadde pilotene flippet to små brytere (STAB TRIM cutout swiches), hadde ingen av krasjene skjedd. legger ved bilde, se nede til høyre.
Nei, det var ikke enkelt. AF viser en del ledig. Alt dette er for Aeroplan og kun noen få vises for United. Av disse fant agenten hos SAS ca. 25% som kunne bookes.
ok, takk for svar. leste litt på den andre diskusjonstråden ang dette, blant annet dine svar.. man får vel bare ringe inn, ha masse datoer klare, og håpe man får en hyggelig agent
Jeg respekterer enhvers valg om å fly med max, ingen bestemmer over hva man skal fly med. Jeg velger å avvente, andre velger å fly nå med max. Du ser ut som du ville presse meg å fly med max, da du startet med ordet seriøst. Du kan fortelle om STAB TRIM brytere til de 346 personene. Vær mindre direkte og oppmuntrer med noe annet istedenfor enn »seriøst» på at det er trygge å fly. Altså jeg ville ikke ha flydd med max per idag, men om ca 18 måneder kan jeg ha endret meningen min. Jeg har gitt trådstarter en totalvurderingen, hvis du hadde sett siste setningen da:
Hvorfor flyr du ikke austrian via wien til LHR heller? Masse ledig. Og austrian i C er jo 6 stjerners selskap . God tur.
Hvor ser du at det er ledig? Absolutt interessert! Hvilke flighter? Edit: jeg finner ingen ledige plasser direkte OSL-VIE på 1/10. Flyet til Montreal går fra LHR 13:05 på lørdag 2/10.