Pointsharing og utløpsdato

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Gullars, 19. des 2021.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg har kontroll her, men tar bare en avsjekk med ekspertisen for å være helt trygg.

    Jeg er EBD og har point sharing med min samboer og bror (ikke status). Når jeg logger inn fra samboerens konto står følgende:

    2F6A6810-529C-4C3C-B3F1-82C6FAABF1AA.jpeg

    Når jeg sjekker point sharing-gruppen, står imidlertid følgende:
    6B3556A6-EE18-474B-87F7-682D215BE3A9.jpeg

    Her virker det jo ganske åpenbart at det er en bug hos SAS som teller med det som skulle vært utløpsdatoen på mine poeng om jeg ikke hadde vært EBD. Kan noen bekrefte dette, og at det ikke eksisterer noen ukjente regler som setter poengene mine i fare?

    Ellers ser det jo ut for at vi må sørge for å få brukt opp 18k utløpende poeng innen det kommende halvåret, men det bør jo være oppnåelig. Litt irriterende at mine poeng uten utløp legges før i køen, men det kan jo ordnes med noen dummy-bookinger.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal trekkes poeng etter utløp, så det som går ut først skal trekkes først.
    Det er vel poeng som er hentet inn fra dine med-poolere og ikke dine poeng som står med utgangsdato der.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Poengene trekkes etter opptjeningsdato, så om ikke hele gruppen består av EBD-er må man jobbe seg gjennom gruppens poengbeholdning hvert 5. år for å ikke miste poeng.

    Man kan se oversikt for dette under "Hvordan poeng brukes og utløper" på https://www.sas.no/eurobonus/point-sharing/.
     

Del denne siden