Posisjonering til First

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sprinkle, 12. nov 2019.

  1. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Hva er beste tips for å posisjonere seg til en flygning for 2 pers med First tidlig i januar 2020? Har en CT som går ut i 15. januar 2020 og 300.000++ poeng, tenker derfor å ta reisen rett etter nyttår slik at jeg kan endre destinasjon om det slippes seter i F opp mot avreise.

    Egentlig veldig fleksibel på destinasjon og hvilket flyselskap, aldri fløyet First tidligere :)
     
    ArthurDent liker dette
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa pleier å være greit å få tak i. Åpner F seter 14 dager før avreise og nærmere. Ellers virker det som at TG åpner litt når det nærmer seg avgang. SQ Suites kan man være veldig å få til på en sånn tur.

    Jeg hadde selv en kjapp tur med LH F i januar, spontantur med en kompis. Målet da var F og vi hadde bare en helg til rådighet.

    Er vel kanskje mulig å sy sammen en reise nå, hvor man posisjonerer seg for eventuelt LH F fra FRA/MUC. Det å leke seg litt med awardfares/expertflyer pleier å gi litt resultater. Anbefaler å ha F ut fra hoved hubene, LH fra FRA/MUC, TG fra BKK, SQ fra SIN.
     
    Sprinkle, ArthurDent and flying_all like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke hvor mye du har lest. Men om du blar deg bakover i tråden vellykkede CT bookinger. Og leser tråden om First tilgjengelighet vil du få et oppdatert bilde på både hva som er lettest å få tak i og hvor du bør posisjonere deg.
     
    ArthurDent liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt råd er egentlig å ikke posisjonere seg noen steder med mindre du MÅ på reise i den perioden du har sett for deg.

    Dukker det opp seter på LH First plutselig, så er det som regel ledig seter til FRA/MUC også. Da er det bare å følge med på når det dukker opp F. Så booker man bare alt samtidig.
     
    ArthurDent and Sprinkle like this.
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Forsåvidt enig dersom man reiser ut fra OSL, men har man connecting XXX-OSL-FRA/MUC, så er det ikke alltid seter er å oppdrive tett på avgang
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Egentlig litt uenig, for det er ikke gitt at det blir ledige seter osl-fra f eks... Kan fort risikere å måtte reise ned dagen før med hotell osv. i Frankfurt.
    Jeg ville gjort en av to:
    1) Satset på Mexico. Posisjoner deg til Frankfurt (eller München) og book med LH biz hvis de ligger ute til MEX. Rimelig ukomplisert å bytte til F hvis de dukker opp et par uker før, og det pleier de. Problemet/risikoen med denne planen, er at du ikke har noe å falle tilbake på i F hvis LH ikke slipper billetter, men kan da såklart gjøre helomvending å reise et helt annet sted i verden hvis det f eks. åpner seg to F-billetter til Tokyo.
    2) Book OSL-FRA-PEK-SIN, med Frankfurt-Beijing med Air China F, og Beijing-Singapore med Singapore F. Her kan du såklart slenge på en flight til hvis du vil videre.
    (Et 3. opplagt alternativ er å søke opp ANA og Thai i F såklart, så har du turen spikra med en gang, og se om det åpner seg noe "bedre" når det nærmer seg...)

    Husk å passe på flytider - f eks. hvis du booker noe, og har tenkt å bytte til lufthansa, må du ha en tidlig nok flight/flight som passet til Frankfurt for å rekke lufthansa-flyet:) samme videre mtp. når lufthansa lander i ankomstbyen hvis du skal fly videre.

    PS: Jeg skriver som om det er nesten uproblematisk å få disse billettene, men er dessverre ikke så lett... Jeg mener dog at dette er beste strategier:)
     
    Sprinkle liker dette

Del denne siden