Rapport om: EVA Air, Air China, Austrian.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Aussie74, 18. des 2016.

  1. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Etter 5 år å være borte fra Australia så følte jeg det var på tide å besøke venner og kjente igjen. Billettene var forsåvidt dyre å kjøpe, så da ble det bruk av poeng på United kontoen min. Vi ønsker ofte å reise i Business, men det var ikke så mye ledig på vei ned til Melbourne. Siden EVA Air kunne tilbys så slo jeg til, selv om det var i Economy. Jeg kan fint reise verden rundt i Economy uten problemer så her kommer en liten rapport om EVA for oss dødelige...

    Det ble ikke så mange bilder siden det var en nattflygning og jeg hadde vindusete. Heldigvis så måtte jeg på toalettet bare en gang på den 11 timers lange turen.
    Alt jeg kan si er at EVA var helt fantastisk. Jeg sa wow hele tiden. Sete var meget god å sitte i. Masse filmer og serier å se på og maten var utrolig godt. Cabin crew var mega høflige og søte var de også.
    Jeg kan virkelig anbefale dem. Helt amazing! Jeg må innrømme at det er det beste økonomi produktet jeg har reist med så langt.
    Så her er noen bilder fra turen med godeste EVA fra Heathrow til Bangkok.

    IMG_0218.JPG IMG_0221.JPG IMG_0223.JPG IMG_0224.JPG IMG_0226.JPG IMG_0227.JPG IMG_0229.JPG IMG_0230.JPG IMG_0232.JPG IMG_0234.JPG IMG_0233.JPG IMG_0239.JPG IMG_0240.JPG IMG_0241.JPG IMG_0244.JPG IMG_0251.JPG IMG_0254.JPG IMG_0257.JPG

    Så her har dere bitte litt om hu Eva. Svikter ikke!

    Neste runde er Air China ✈️
     
    Last edited: 18. des 2016
    kuckyjr, Kristian, geddi and 14 others like this.
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk, @Aussie74 ! Morsomt å høre om EVA, som er en sjelden gjest og en kuriositet her inne. :)
     
    Aussie74 liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Flotte greier @Aussie74 ! Masse bilder her jo!
    Skjønner jeg må prøve EVA etterhvert.
     
    Aussie74 liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for rapporten! Var det både 2-4-2 og 3-3-3 i økonomi eller var det premium inne i bildet noe sted?
     
    Aussie74 liker dette
  5. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Så ble det Air China fra Melbourne til Beijing.
    United har blitt kjent for sine problemer på måten de utstede billetter på og det fant jeg ut igjen. Det tok bare 30 minutter å få sjekket inn på flyplassen, men heldigvis så ordnet det seg. Ble fortalt at når de ansatte ser 016 som er UA så rister de på hode og må taste veldig mye. Ikke vet jeg, men bare jeg kom ombord så var det gode greier.
    Returen hjem gikk i Business som var gøy.
    Air China produktet var bra, men ikke sånn woohooo fantastic!
    Maten var god og cabin crew var høføig og greie. Selv om de virket litt sure og militæraktig, så gjorde de en god jobb.
    Det som sjokkerte meg ombord var at jeg ble påpekt om å slå av mobiltelefonen helt. Flymodus var ikke nok. Helt skrudd av. T.o.m da jeg fant sete mitt og tok bilder så kom de til meg og sa do not pictures of the crew! Jaja...jeg skal respektere det, men å ta bilder med mobilen da vi var i luften gikk ikke an.
    Så det ble dessverre ikke mangen bilder.
    Flyet var et gammelt A330-200.
    Selv om alt var gammelt så sov jeg meget godt i sengen og det var det viktigste.
    Kommer jeg til å fly med dem igjen? Jaja...tiden vil vise.
    Kan jeg råde andre til å fly med dem? Der svarer jeg....hverken ja eller nei. Opp til deg.
    Her har dere de få bildene jeg klarte å få tatt. ✈️

    IMG_0361.JPG IMG_0355.JPG IMG_0362.JPG IMG_0365.JPG IMG_0363.JPG IMG_0366.JPG IMG_0370.JPG IMG_0371.JPG IMG_0372.JPG IMG_0373.JPG IMG_0374.JPG IMG_0381.JPG
    Og etter dette bildet så fikk jeg stopp å ta bilder med mobilen!
    IMG_0382.JPG IMG_0383.JPG IMG_0385.JPG

    Neste rapport om Austrian kommer senere...
     
    Last edited: 18. des 2016
    kuckyjr, Kristian, KristianR and 12 others like this.
  6. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Bare hyggelig! Jeg har selv alltid hatt lyst å prøve dem og endelig fikk gjort det til slutt :)

    Stemmer det. Premium økonomi så veldig fint ut også. Blir kanskje det neste gang ;)

    Hehe...ja det må du gjøre!
    EVA har masse Hello Kitty produkter som var festlig å se :D
     
    Upsaker and RoadKing like this.
  7. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde gleden av å fly EVA t/r Tokyo - Taipei i sommer. Det var min første opplevelse med de. Jeg ble til og med oppgradert fra ECO til premium på den ene strekningen. Jeg fant ingenting å sette fingeren på, utmerket flyselskap! Jeg synes bl.a. At maten på EVA premium var bedre enn SAS Biz fra Køben til Tokyo!
     
    Aussie74 and Herlov like this.
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Stilig, har hørt mye bra om EVA og det ser ut som om de leverer så det holder. Hadde vært gøy å prøve en gang, men da helst i C eller F.

    Takk for at du deler!
     
    Aussie74 liker dette
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    EVA har ikke F, kun C. Produktet er dog veldig bra.
    Får til og med pysj i Business... De holder også høyt nivå på Champagnen. Har fått både Veuve Clicquot La Grande Dame, Dom Perignon, og sist i sommer Krug Rose. EVA er definitivt mitt forutrekkene selskap til Taiwan... :) Skal fly de til TPE i juni, så kommer tilbake me TR da!
     
    Thomas123, mathiasfe, geddi and 3 others like this.
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Aussie74 liker dette
  11. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Etter 5 dager å ha vært hjemme så sitter jetlaggen inne i meg enda. Trodde jeg hadde mestret dette, men nei da. o_O Godt det var søndag sånn at jeg kunne sove litt gjennom dagen.
    Derimot...her kommer sist rest av den lange turen som var med Austrian fra Beijing til Vienna.
    Første inntrykket var: WOW! :)
    Jeg reiste i Business og dette var virkelig godsaker. Skulle ønske turen varte mye lenger, men jeg koste meg hele tiden jeg var ombord. Maten var kanonbra. Et stort tv for underholding var tipp topp. Kaffe serveringen og kokken ombord gjorde alt bare så herligt. Austrian kan virkelig sakene sine. Det var kjempe god plass når sengen/sete lå helt flatt. Det eneste jeg ikke klarte å få til var å finne en god posisjon pga ryggen, men klarte å sove i rundt 5 timer.
    Austrian sitt Business produkt kan jeg anbefale på det sterkeste. Skikkelig verdi for pengene. Jeg har reist i økonomi med dem også fra Dubai og likte meg godt der også.
    Anyways...her får dere se noen flere bilder.
    Takk for titten og me snakkes en annen gang :)


    Flyet mitt og UA bebisen min i bakgrunnen
    IMG_0390.JPG IMG_0391.JPG

    Home sweet home
    IMG_0392.JPG

    IMG_0401.JPG IMG_0395.JPG IMG_0400.JPG IMG_0406.JPG IMG_0407.JPG IMG_0408.JPG IMG_0409.JPG

    For de som gikk glipp av disse to bildene.
    Not bad eyyyy
    IMG_0418.JPG IMG_0419.JPG IMG_0425.JPG IMG_0432.JPG IMG_0438.JPG IMG_0442.JPG IMG_0445.JPG IMG_0451.JPG
     
  12. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Mat serveringen...namm
    IMG_0454.JPG IMG_0455.JPG IMG_0459.JPG IMG_0456.JPG IMG_0458.JPG

    Jeg valgte den med Baileys!
    IMG_0461.JPG IMG_0469.JPG IMG_0477.JPG IMG_0482.JPG IMG_0483.JPG IMG_0486.JPG IMG_0479.JPG IMG_0490.JPG

    God morgen
    IMG_0494.JPG IMG_0500.JPG IMG_0503.JPG
     
    RemiWM, geddi, Petter B-C and 9 others like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Knall rapport med fine bilder! Austrian så helt topp ut. Morsomme tallerker og.
     
    Aussie74 liker dette
  14. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Krug rosé, wow, da snakker vi 3.000kr/flasken på polet. Håper du tok for deg.

    @Aussie74 en aldri så liten Almdudler på bordet. Når det ikke er sjampis, så er ikke Almdudler det verste man kan få.
     
    Aussie74 liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en uting med disse reiserapportene ..
    Å fly BGO - OSL eller omvendt blir litt puslete på en måte ..
    Det blir veldige uroligheter i kroppen å lese dem .. vel sitter jeg som vanlig i 1D og får smil og oppmerksomhet fra de smilende damene .. får både vin og Pringles ..

    Det var liv i suppekjøkkenet .. suppe og håndball og vin ..

    Men rosa krug og trekantede tallerkner er det lite av .., misunnelsen verker i kroppen..

    Husk at det snart er en mnd siden jeg fløy med Air Seychellene til Paris .. og det er leeenge siden!!

    ... i tillegg er jeg litt sur fordi jeg ikke når 200 SAS flygninger i 2016 ...
     
    geddi and Aussie74 like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
  17. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    :)
    Hehe...ler godt :D Takk for at du liker alt det galne jeg legger ut :)
    Så kjekt å høre! Jeg har nå aldri vært eksperten på å skrive så mye, men litt småplukk her og der er fint. Ja Austrian var helt konge.
    Jeg så en annen passasjer som hadde dette og jueg lurte voldsomt på hva det var for noe. Skeptisk var jeg på starten, men syntes den var kjempe god! Namm :)
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    God stemning og takk for rapport:D Austrian ser ut som et selskap man må sette på "to fly" listen. Eva ligner veeeldig på AA sin 77W-config.
     
    Aussie74 liker dette
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ein liten kongetur med Austrian i dag. VIE-CPH i biz. Beste servicen eg har fått på SAS Plus nokon gong :) Så får det heller våge seg at eg sikkert ikkje får meir enn 75 poeng....

    Eg stussar i alle fall ikkje på å reise endå lenger med Die Rote Mädchens i framtida. Kjappaste fast track eg har vore bort i, om eg ser vekk frå FCT i FRA.

    SAS, det er berre å køyre på med forbetringar, det fins gode alternativ når vi skal på ferie og julehandel...
     
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for mange fine bildder og en fin rapport:)
    EVA frister, Austrian har jeg fløyet fra Oslo og vært godt fornøyd med, og ser at de absolutt kan brukes på langdistanse også. Air China er jeg litt mer usikker på om jeg skal sette langt opp på ønskelisten...
     

Del denne siden