Denne tikket inn i et nyhetsbrev - loungeapp: http://www.loungebuddy.com/ Har ikke testet den selv. Selv bruker jeg Tripadvisor (som funker glimrende offline) for tips i noen av storbyene jeg besøker. Laster også ned kart for offline bruk i google maps, når jeg vet jeg kan få bruk for det. For vær bruker jeg AirReport - den gir flyplassvær som oppdateres hver time (hvis man er litt værnerd). I tillegg finnes jo diverse apper for hoteller og flyselskaper osv. Europen Health Insurance Card kan være kjekk å ha så ser man fort hvilke rettigheter man har
Tripadvisors offline-kart er geniale. For å samle all info om mine reiser på en plass, bruker jeg Worldmate som jeg er veldig fornøyd med. (www.worldmate.com) Etter å ha opprettet en konto, videresender man bekreftelsesmailer fra flybestillinger, hotellbestillinger, leiebil osv, og informasjonen legges elegant og strukturert inn i en egen reiseoversikt. For flybestillinger pleier jeg å søke opp bestillingen i checkmytrip.com, og deretter deler den via epost til [email protected] med min adresse som avsender. Funker som bare det. I tillegg har Worldmate-appen valutakurser og mye mer. Noen bruker Tripit (www.tripit.com), men det har jeg aldri prøvd.
Smud tråd! Jeg bruker BA og SAS sin app. Også Google maps så klart. ebookers og Expedia sine apper brukes dann og vann. Flytoget appen er fjong. NSB appen var strålende men har nå blitt ørlitt mindre strålende. Glem heller ikke NYC Subway og London Underground appene. De er naise.
Brukte Checkmytrip, men gått helt bort fra det nå. Hovedsaklig bruker jeg følgende: SAS Seatguru Tripit NSB Ruter Widerøe (sjekk om vi er i rute)
Jeg bruker hovedsakelig Google Maps med offline-kart og TripIt. Men laster ofte ned en del lokale app-er på forhånd - blant annet den lokale Tripadvisor-appen der det finnes, som alltid fungerer mye bedre enn den generelle pga offline-kart og -oppslag. Ellers brukes SAS, Avinor/BGO o.l. sporadisk.
Jeg bruker Foursquare en del, hvor brukertips ligger lett tilgjengelig. Dessuten er det morsomt å reise rundt og prøve å samle poeng. De selvsagte, slik som SAS og Widerøe bruker jeg en del også. Sistnevnte mest for å sjekke flight status. Ellers som tidligere nevnt her i tråden, er TripAdvisor og Google Maps alltid lett tilgjengelig på tur.
Jeg bruker følgende: CheckMyTrip: Fungerer genialt for meg. Får opp alle detaljer for reiser bestilt av jobben etc. TripIt: Bruker denne også en del! SAS: Selvforklarende TripAdvisor: Setter stor pris på denne, spesielt hva angår spisesteder/restauranter rundt om i verden. XE: Topp valutakalkulator Apple Passbook: Fungerer veldig bra med boardingkort til SAS/KLM etc.
Bruker disse: SAS - selv om den like ustabil som værmeldinga Flytoget TripAdvisor AwardWallet Worldmate XE Currency Oslo Airport
Litt OT: Jeg røyk på en iPad Air i dag, noen som vet om bra skriveapper for iPad? Slik at man for eksempel kan skrive artikler for Bonusfeber når man er ute på farten? (Må altså være noe tjafs som fungerer offline)
Pages for iOS - den virker vel også offline. Ellers kig på: - IA Writer - WriteRoom Der er lidt flere forslag her du kan kigge på: http://appcrawlr.com/iphone-apps/be...ps&price=&device=iphone,ipad&max=12&offset=12
Endte opp med IA Writer som jeg er vant med å bruke fra laptopen, funker veldig bra med iCloud når man er ute på farten. Ellers er det noen gode forslag her og: The 10 best writings apps on the iPad
Ny versjon av SAS-appen ute i AppStore. I like it! Appen må være ganske nært det beste SAS IT har produsert noen gang Håper det fortsetter!
Sårri men United sin app er helt overlegen SAS sin. De renoverte den for noen uker siden. Den er blitt mye mer brukervennlig og Flight status tabben er super. Bruker også Aeroweather Pro som er ganske så solid når det gjelder vær og værmeldinger. Club Carlson appen er ikke så dum den heller. Lett å booke/kansellere/sjekke reservasjoner.
Det er en app som mange her kanskje finner interessant, http://www.myflightsapp.com. Den har blitt gratis (noe som kan være litt skummelt for plutselig slutter utviklerene å støtte den). Men den har direkte tilgang til Amadeus og Sabre-bookinger og gir automatisk "notification" når endringer i bookingen gjøres rett på telefonen (det kan være flytider, seter o.l.).
Tiltredes. Betaler gladelig 1 dollar/mnd. for Plus-abonnement på AwardWallet. Så bra er den faktisk ... Snacky
jeg har akkurat prøvd Tripit synes den var genial nå leter jeg etter app som kan vise boardingkortet på låst skjerm på android telefonen altså noe som ligner på passbook men som er for android, forslag anyone ?