Reiseforsikring LO favør

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Chrisbgg, 16. aug 2018.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

    Prøvde å søke litt på forumet, men kunne ikke se dette var diskutert tidligere?

    Uansett, sikkert flere enn meg som er samboer med underbetalt kommunalt ansatt, som har gode vilkår på forsikringer..

    Men er reiseforsikringen til LOfavør bra?

    Noen som har sammenlignet denne med øvrige forsikringer på markedet?

    C
     
    travelislife liker dette
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært veldig fornøyd de få gangene jeg har benyttet meg av den. Raskt oppgjør og null stress:)

    Edit: Skal sies at min ikke er LO-favør, men en jeg har gjennom jobb. Tror imidlertid vilkårene er like.
     
    Last edited: 16. aug 2018
    travelislife and Chrisbgg like this.
  3. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Problemet er vel at det er forskjell på hva de dekker i forskjellige situasjoner. 99/100 ganger brukes vel reiseforsikringen på forsinket/tapt bagasje. Utfordringen blir når det skjer noe ekstraordinært som du aldri har sett for deg.

    Vi benyttet Frende i stedet etter jordskjelvet i Lombok nylig, grunnet denne formuleringen hos LoFavør/Sparebank1:
    "Evakueringen må være beordret av norsk utenriksdepartement (UD) eller myndigheter på stedet. Det dekkes utgifter til reise og overnatting til nærmeste sikre destinasjon i henhold til Utenriksdepartementets anbefaling."

    Hjelper lite å bli evakuert til en trygg destinasjon hvis det ikke er et sted du ønsker å flytte ferien til. Både DnB (Amex) og Frende dekket reise til bostedsadresse.

    *Lite forbehold da jeg aldri ringte og hørte hva de faktisk dekket.




    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
    travelislife, jonss and Chrisbgg like this.
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    LO Favør ellers lite relatert til over, men bruker denne posten.

    Sitter i dk med alle mann mer eller mindre syke, noen verre enn andre.
    Lang historie kort har vi gått glipp av badeland etc i lalandia og fikk et par timer i legoland i dag før håndkleet måtte kastes inn.
    Reiser etter planen hjem i morgen. Hirtshals-Bergen.

    hadde kontakt med fastlege mens vi var på tur, og fikk bla reseptbelagt medisin til to i følget, men det er andre som har blitt verre. Feber, hals, muskelsmerter, slapp. Typisk influensa. Ikke covid da det er testa daglig.
    Hva kan jeg evt forvente å få til av refusjon?
    Bør jeg gå til lege når jeg kommer hjem å få noe dokumentert?

    har jo komt gjennom turen men meeeget amputert. Ønsker heller ikke være han som skal utbytte systemet og satse på gratis ferie….
     
    travelislife liker dette
  5. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    1,016
    Bonuspoeng:
    93
    travelislife liker dette
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    113
    travelislife liker dette
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal vel egentlig oppsøke lege i landet du er i som da lager ett skriv på at du er syk og må være sengeliggende.

    Da får du refundert for tapte feriedager og evt forhåndsbetalte billetter til ting.
    Tapt feriedag regnes ut med å ta total kostnaden du har hatt for ferien og dele dette på antall dager du er på ferie sånn at man får en snitt pris pr dag.
     
    travelislife and leeds1979 like this.
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk, det var litt dette jeg var ute etter egentlig.
    Tenker det er lurt å prøve sos legen gjennom forsikringen igjen da det gjelder flere av oss.

    til info fra over, det er fremtid som leverer LO ja.
     
    travelislife liker dette
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Det ville jeg definitivt ha gjort :) kjedelig å bli syk på ferie. Men da er det også helt riktig å sende inn krav på det man har rett på :) God bedring!
     
    travelislife liker dette
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter og venter på å komme gjennom legevakt. Ordinært nummer har ventetid 18-20 min.
    SOS/forsikringens hurtignummer hadde 67!!!:rolleyes:

    regner med dagen går i dette
     
    travelislife liker dette
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,710
    Likes mottatt:
    7,621
    Bonuspoeng:
    183
    Håper det løser seg bra!

    Jeg kuttet ut Fremtind selv (kjøpt gjennom DNB) etter at jeg hadde betalt dem nesten 30.000 kr i året i flere år på rad og de protesterte på å betale ut 4.500 kr jeg hadde krav på ifølge forsikringen.

    Etter masse frem og tilbake kom pengene, men jeg fikk et helt klart inntrykk av de sa nei 3 ganger og håpet kunden ga opp. Men så betalte de ut den fjerde gangen jeg tok opp det opp igjen. Det var en enkel sak og det virket som de var enige i det til slutt.

    De er derfor blant "krangle-forsikringsselskapene", høyt dere oppe sammen med Gjensidige på min liste over steder jeg aldri kjøper forsikring igjen.
     
    travelislife liker dette
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Har denne gjennom jobben, så betaler på en måte ikke.
    Bruker ellers benytte meg av kredittkort slik mange andre her ;)

    Fikk time til to av kidsa, denne ene med 75 den andre med 150 crp.
    Penicillin kur og beskjed om å kontakte legen ved hjemkomst.

    Litt av clouet var jo også å få dokumentert sykdommen. Dette var jo da ikke mulig da legevakten som behandlet ikke hadde hverken mulighet å sende meg epikrise på Mail eller hadde tilgjengelig printer:rolleyes::rolleyes:
    Jeg frikjente henne og sa det får bli opp til fremtind og SOS å kontakte de dersom det trengs. Infoen vil ligge i legevaktens systemer.
     
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Litt på siden, men jeg har forsikring via Nito. Tryg er leverandør og de har levert hver gang
    Seneste her om dagen da junior knuste tv. Penger på konto etter to dager
    Samme erfaring med reiseforsikring og. Aldri noe trøbbel
     
    Eddie47, travelislife and holmen like this.
  14. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Det generelle rådet jeg kan gi etter å ha vært noen år i forsikringsbransjen er å velge noen av de store selskapene. De har jevnt over ganske like dekninger. I forsikringsselskaper skal det være ganske klare retningslinjer men man KAN være nødt til å kjøre agentrulett i blant dersom noen feiltolker eller ikke er helt satt inn i det. Jevnt over bra greier. Gå alltid for premium versjoner dersom det er to ulike. Prisforskjellen er lav og dekningene du får på premium-delen er ofte langt bedre. Vi har Gouda gjennom jobb og de har vært bra på justeringer, informasjon, utskriving av dokumenter. Behandlingstid på noen minutter på slikt og svartid på under 3 minutter alle gangene. Som kunde topp fornøyd. Vi har familie / super. Det selvsagte tipset: Les vilkårene til de ulike selskapene. Litt å sette seg inn i, men svarer seg, fordi du da kan se hva som passer din situasjon best (det er litt differ rudnt om kring, selv om de dekker det viktigste alle mann).
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    ??
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk raptus da far skulle skru av tv-spill. Kontrollen gikk i gulvet og batteriet spratt rett i skjermen
     

    Attached Files:

    Eddie47 liker dette
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Doh
     
    anders82 liker dette
  18. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,033
    Likes mottatt:
    1,696
    Bonuspoeng:
    113
    30k i året for forsikring??
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,710
    Likes mottatt:
    7,621
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men inkl hus og biler da. Samt reise.
     
    The_Dude liker dette
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er doh:rolleyes:
     

Del denne siden