Reiseforsikring LO favør

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Chrisbgg, 16. aug 2018.

1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann!

Prøvde å søke litt på forumet, men kunne ikke se dette var diskutert tidligere?

Uansett, sikkert flere enn meg som er samboer med underbetalt kommunalt ansatt, som har gode vilkår på forsikringer..

Men er reiseforsikringen til LOfavør bra?

Noen som har sammenlignet denne med øvrige forsikringer på markedet?

C

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært veldig fornøyd de få gangene jeg har benyttet meg av den. Raskt oppgjør og null stress:)

Edit: Skal sies at min ikke er LO-favør, men en jeg har gjennom jobb. Tror imidlertid vilkårene er like.

Last edited: 16. aug 2018
    Chrisbgg liker dette
  3. AndreAa

AndreAa Senior Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Problemet er vel at det er forskjell på hva de dekker i forskjellige situasjoner. 99/100 ganger brukes vel reiseforsikringen på forsinket/tapt bagasje. Utfordringen blir når det skjer noe ekstraordinært som du aldri har sett for deg.

Vi benyttet Frende i stedet etter jordskjelvet i Lombok nylig, grunnet denne formuleringen hos LoFavør/Sparebank1:
    "Evakueringen må være beordret av norsk utenriksdepartement (UD) eller myndigheter på stedet. Det dekkes utgifter til reise og overnatting til nærmeste sikre destinasjon i henhold til Utenriksdepartementets anbefaling."

Hjelper lite å bli evakuert til en trygg destinasjon hvis det ikke er et sted du ønsker å flytte ferien til. Både DnB (Amex) og Frende dekket reise til bostedsadresse.

*Lite forbehold da jeg aldri ringte og hørte hva de faktisk dekket.

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Chrisbgg liker dette

Del denne siden