Roma eller Milano

Tråd i 'Reisemål' startet av AcroN, 01. mai 2015.

  1. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Vurderer å bestille en liten tur i juli da både jeg og frøkna må ta ferie i fellesferien i år. Så da fristet dette 40% bonusrabatt tilbudet til SAS.

    Milano eller Roma? Noen anbefalinger til tidsfordrive og hotell?

    På forhånd takk! :)
     
    Hamburgersmauet liker dette
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte bestille Park Hyatt Milano- til neste års Champions league finale. Men først er det IC Berlin. Har heldigvis 4 billetter til kampen. Satser på Ødegaard mot Bayern.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du reiser med kjerringa, vil jeg absolutt anbefale Roma. Jeg var der i august og bodde på Radisson Blu. Det ligger ved jernbanestasjonen og ikke midt i smørøyet, men hvis dere ikke er redde for å bruke beina, så er det helt kurant. Når det gjelder tidsfordriv, så mangler det ikke på dette i Roma. Mange av verdens største og mest berømte kulturminner ligger her, inkludert Colosseum, St. Peterskirken, Vatikanmuseet, Panthenon, mm. Det er null problem å fylle dagene ... Men vær oppmerksom på at i fellesferien er det sinnssykt mange turister i Roma. Sinssykt mange.
     
    AcroN liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Roma er en by du kan fylle hver dag i en uke. Er du litt tøff - lei scooter. Avhengig av hvor lenge du blir er det mange bra utflukter med leiebil fra Roma og.

    Mange bra hoteller, feks IC på toppen av Spanish steps.
     
    AcroN liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Roma er Roma. På godt og vondt.

    Milano er renere, penere og et shopping-mekka for fruen. Men ikke i nærheten av Roma hva angår historie/severdigheter selvsagt.
     
    AcroN liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Roma... Helt klart. Labbe rundt. Drikke Prosecco. Myse på den store bløtkaka og den uendelige rekken av andre severdigheter.
     
    AcroN liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Roma er fantastisk og kan absolutt anbefales! Jeg har ikke vært i Milano selv, men madamen har og hun var bare sånn passe fornøyd. Når vi en gang tar turen sammen til Italia så står Roma høyt på listen, sammen med Sicilia.
     
  8. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Roma selvfølgelig , men pass på lommebok.. Du vet sikkert hvilken befolkningsgruppe som rapper den på buss , t- bane etc . Har mistet en for tre år siden og stoppet flere forsøk tidligere. Radisson på jernbanen er bra, og gåavstand til det meste. Ut av toget fra flyplassen , rett ut til venstre . Ikke ta taxi, de drar deg først på sightseeing til Pompeii før hotellet..
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at det er 40 varmegrader inne i byen uten muligheter for bading osv.. Så se etter hotel med basseng.. Jeg holdt på å daue der i Juli:)
     
  10. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang er en tråd? ;-) For oss her i huset....Roma, uten tvil! Hvis € er issue, book hotell så langt du kan vekk fra sentrum, men tett på metro(kun to linjer)! Hotellpoeng? Hvor mange dager? Sammenliknet med 80 og 90-tallet er lommetyproblemene så godt som borte, men varierer veldig fra mnd til mnd. Det finnes ingen ting bedre enn å sitte ute og drikke/spise hele dagen..og ikke gjøre noe som helst. Sightseeing kan dere gjøre i oktober, november....Ikke no problem å finne restaurantperler, hvis man vet om dem ;-)

    Tidsfordriv? Roma=tidsfordiv!

    Første turen, 14år gammel på chartertur, droppet jeg den klassiske "kaste mynt i Trevifontenen" for å komme tilbake greia og sluttet å telle når jeg nådde 30 besøk!

    Milano kan dere ta når dere skal på ski i januar :-D
     
    milehigh liker dette
  11. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke vanskelig i det hele tatt; Begge. Så tar dere toget fra Milano til Venezia, og tar en overnatting eller to der, også. Men må dere velge, så er ihvertfall mitt svar Roma. Det er en by man aldri blir lei.

    Eventuelt Milano; lei bil og kjør rundt i Nord-Italia noen dager. Mye bra der også. Milano som sådan er ikke en by det er noe poeng å bruke altfor mye tid i, men om dere først er der, så er det vel naturlig å ta en tur til Santa Maria delle Grazie og se på Nattverden. Så er det gjort.

    Roma er forresten best i oktober eller mars, etter min oppfatning. Bodde der fire uker i januar/ februar for noen år siden, det var til tider kaldt, men fantastisk!
     
    milehigh and Larata like this.
  12. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for alle tips og meninger så langt :)

    Jeg bryr meg ikke så mye om varmen selv, med frøkna ble litt skeptisk med engang vi tittet litt på temperaturen. Hu hadde mest lyst på en strand og en drink i hånd :p

    Så vi får se om jeg får overtalt a til en liten tur i alle fall. Må jo være muligheter for å shoppe litt :rolleyes:
     
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fly til Roma og ta noen dager der, så tar dere toget sørover til feks Terracina og nyter strandtilværelsen der. Da blir både du og dama fornøyd, det lover jeg :)
     
    AcroN liker dette
  14. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det der er et super tips! Burde være mulig å selge den ideen til madammen :D
     
  15. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    20 min fra Fuimicino ligger et fantastisk hotell; La Posta Veccia, som er Paul Gettys gamle sommersted. Har bodd der flere ganger, og det er himmelsk! https://www.kiwicollection.com/hotel-detail/la-posta-vecchia Bestill en bil fra hotellet, og du er der på no time.
     
    milehigh and AcroN like this.
  16. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Fra Milano kan du ta bilen (fra hotellet) 30 minutter til Lago Orta hvor du har fantastiske Villa Crespi som er et hotell i Relais Châteaux. Michelin-restaurant og fantastiske omgivelser uten så mange turister. http://www.villacrespi.it @AcroN
     
    milehigh and AcroN like this.
  17. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    For den som reiser på litt lavere budsjett, men som er ute etter et hotell som er veldig sentralt beliggende i Trastevere, enkelt, trivelig og med en super takterrasse å drikke billig rødvin på; http://www.casasangiuseppe.it Av de stedene jeg har bodd i Roma, så er dette det triveligste. KOmmer til å bo der igjen.

    Fordi det noen ganger er viktigere å komme seg til Roma, enn å bruke mye penger :)
     
    AcroN liker dette
  18. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for et flott tips :) Støtter oppunder det med reise og bruk av penger!
     
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket flybilletter for fire personer tur/retur Milano i juli med SAS sine tilbudspriser. Selve ferien er bestilt og planlagt langs rivieraen, men vi har en dag etter ankomst og to dager før avreise uten noen spesielle planer. Er det noe spesielt det kan være verdt å få med seg med eller før Milano?
     
  20. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det sies jo at Lago di Como/Lake Como skal være veldig vakkert og dit kommer man med tog fra Milano. Jeg har ikke vært der selv, men hadde tatt en dagstur dit, om det var jeg selv som reiste. :)
     
    Flight Cancelled liker dette

Del denne siden