.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SASlovah4evah, 16. des 2013.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jaaaa, dette blir jo supårt!!!! 2 engines 4 Long Haul!! Eller noe.

    Under refurbishing i Zürich, så slankes det bort 2 motorer på A340ene også. (jmf. bilde av A340'ene i grafikken i vedlegget)

    Ser også ut til at SAS har bestilt A330 Encanced. Det må være noe helt spesielt til SAS... Kanskje en slags form for Hollywood Treatment fra Airbus?
     

    Attached Files:

    LN-BEF, TOS_EBG and vegardg like this.
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da er Erik Viking på vei til København!

    [​IMG]
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Spennande..
     
  4. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Blir kult å få se hele kabinen... Men, skal alle long houl flyene til SAS være ferdig iløpet av 2015? Eller har jeg hørt feil?? Noen som vet?
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Utifra denne artikkelen så skal alle være ferdig i oktober, men her står det også at LN-RKN skulle være ferdig 10. januar, så litt utsettelse blir det nok.
     
    agrims liker dette
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke om det er nevnt her, men setekonfigurasjonen for A340 blir slik:
    C: Rad 1-8 blir 32 seter (som i A330), rad 9-10 blir 8 (i samme "minikabin" som i dagens, denne blir noe mindre da setene tar mindre plass) = 40
    Y: Rad 20-23 (samme konfigurasjon som i dagens, men flyttet litt frem) gir 28Y
    M: Rad 30-39 (første del av M-kabinen) gir 68 seter (de bakerste er 4 kun i midten), og så er det 40-55 som er den bakerste og har 112 seter (ganske lik A330, men litt større crewrest gir 6 færre seter. Totalt 180M
    Som dere ser så er setenumereringen gjort slik at SAS Business har radnumrene i 0x og 1x serien, SAS Plus 2x, og SAS Go fra 30 og oppover:
    A330; C: 1-8, Y: 20-27, M: 30-55(÷39) og A340; C: 1-10, Y: 20-23, M: 30-55(÷39)
     
    Islending, haakonks and Cecilie like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Avdukningen foregår nå live i CPH. Kommentarer kan postes her. Ser ut til at Rikke har samme dress på seg i dag som sist gang jeg så han
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  9. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet rekkefølgen på oppgraderingene, hvilke fly/strekninger som prioriteres?

    EDIT: Fant det på bonusfeber.no

    Flyr flyene stort sett de samme rutene, eller er det tilfeldig hvilket fly man får, eks. kan man få LN-RKN til Tokyo?
     
    Last edited: 17. febr 2015
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, SAS bruker foreløpig kun A340 på ruten til Tokyo.
     
  11. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
  12. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det samme har E24: http://e24.no/naeringsliv/sas-ab/sas-oppgraderer-for-fullt-her-er-nyoppussede-erik-viking/23397259

    Men jeg biter meg merke i en uttalelse fra Roald her:
    Nå har jeg ikke prøvd verken SAS' nye opplegg eller F hos LH, men noe forteller meg at påstanden er litt i overkant.
     
    RedLine, Tazoslo and TOS like this.
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Islending, Trety and TOS like this.
  14. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor blir den nye "First Class til business class pris"-terminalen? Hvilke kjøretøyer vil bli brukt? Skoda Octavia?

    Jeg tror man delvis kan forklare det faktum at nye iphone ikke blir billigere med konkurransesituasjonen og merkevareverdien i det markedet. Jeg kan heller ikke registrere å ha sett at f.eks. SAS har satt ned prisene på sin business class når kvaliteten gikk ned relativt til andre (og absolutt i forhold til slitasje o.l.). ;)

    Basert på bildene jeg har sett blir det utvilsomt bra, men en viss edruelighet er kanskje på sin plass? En rekke selskaper er jo veldig påpasselig med å påpeke at produktet er mer enn akkurat det som leveres ombord.
     
    Tazoslo, Cecilie and Trety like this.
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    To ting som får meg til å humre:

    1. Eivind Roalds påstand om at dette er som LH First Class.
    2. At de drar en LH og fester noe bling med kabinnavnet på bulkheadveggen. Alle vet at SAS må skru disse ned igjen når konseptet endres om, tja, alt fra noen dager til noen måneder.

    Utover det er det selvsagt en massiv oppgradering fra det som etter hvert var et av markedets dårligste Business-produkter sett i forhold til pris. Jeg kommer ikke til å bestille dette før samtlige fly er oppgradert. Orker ikke tanken på å sitte med Svarte-Per: Gammel kabin og "Discounted" (sic!) Business-opptjening.
     
    TOS and Trety like this.
  16. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Nøyaktig min tanke - det blir veldig enkelt å velge bort SK på longhaul om de har tenkt å fortsette å ta betalt for et produkt de knapt leverer. Om den ene stoppen vi fra Norge gjerne må ha uansett er i FRA, ZRH, LHR eller CPH er så godt som likegyldig. Da teller pris kontra kvalitet, og uttalelsene til Roald ser for meg ut som om SK fremdeles har en vei å gå med selvbildet sitt. ;)
     
    anders82 and TOS like this.
  17. Lorentz88

    Lorentz88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet når Emund Viking, LN-RKH skal fly ned til Zürich?
     
  18. Star Flyer

    Star Flyer BFG BF*G

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Toyota Prius, 2007-modell ;)
     
    TOS liker dette
  19. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle hatt sin siste ordinære tur på en stund i dag, men står for øyeblikket fast i ORD på andre døgnet etter uhell ved gate.
     
  20. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noe forskjell i lengde på stolene i forhold til rader? Har rad 1 lengre stoler?
     

Del denne siden