Når begynte SAS å selge togbilletter? Kan aldri huske å ha sett noe som dette før. Ikke at det er mulig å booke, men åpner jo for noen spenstige ruter… antar det er våre tyske venner som står bak at dette dukker opp
Lufthansa tilbyr togbillettar i tilknytning til flygingar, om eg ikkje tek fullstendig feil. SAS tilbyr nokre Lufthansa-ruter, så då kan vel Deutche Bahn snika seg inn der, trur eg.
Som igjen er DBW26702.. kan bli moro. Gleder meg til å lese vg artikkelen om turistene som bestiller flyrur på sas og ender på toget
Bestiller man OSL-MUC-INN med Lufthansa, så kan man til og med få gleden av en 2:30 timers busstur ombord på LH3876 (Operated by: Lufthansa Surface Equipment Bus) . Men SAS selger ikke denne ruten.
Er nok noen av LH sine «flights» som blir solgt her ja. Når en søker feks DUS-FRA hos LH så er vel ca halvparten av valgmulighetene tog fremfor fly, hvor tog som regel er dyrere enn å fly foran gardina. Man opptjener poeng også, tom HON Circle miles så ikke sikkert det er så ille
Er vel noe vi får se mer av, og hadde ikke forundret meg om det kommer "krav" fra myndighetene i ulike land på å tilby dette også. Men frister jo lite når prisen er høyere, og jeg mistenker at rettighetene man har ikke er like rett frem når fly og tog er kombinert i en booking.
Har ikke prøvd hvordan det funker i praksis siden jeg som regel jobber nærmere flyplass en togstasjon men om sjansen byr seg til samme pris skal jeg gi det ett forsøk
Har sett dette hos Swiss også. Skulle til Basel for et par år siden, og da var fly til ZRH og tog videre en bedre plan enn flybytte. Dog var prisene til Swiss såpass rare at det ble SAS til ZRH og egen togbillett. Synes det er en fornuftig ting å tilby, det er jo ikke alle som er like reisevante og skjønner av seg selv når det kan være en god plan med en liten togtur i enden av reisen. K
Deutche Bahn blir med i Star Alliance. Blir det mulig å booke togturer med EB? Noe for @Kaare_Lars https://www-tagesschau-de.translate...l=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=wapp
Det ser ikke ut til å være en spøk. Det blir i hvert fall interessant å se om *G da gir noe fordeler på toget. Deutsche Bahn har jo en del greie lounger i Tyskland. Samtidig blir det spennende å se om status kunder i Deutsche Bahn sitt eget loyalitetsprogramm får noe fordeler i Star Alliance. Det er vel rundt 200 000 stykk som har en status i "BahnBonus" i dag og sist jeg var i MUC var det vanskelig nok å få plass i Senator loungen...
Er samme opptjening som på fly, men max 100k av 600k for HON kan stamme fra togturer så holder ikke aleine
Hehe, ja, og går jo ikke - som @Wiolenze sa. Men ganske kul ide, dette her med DB. Eneste som har lignet var Heathrow Express toget i first class til prisen av express (=turist) class tidligere for *A gull.
Det eksisterer vel enda det? https://www.staralliance.com/en/heathrow-express I tillegg leste jeg for noen dager siden at First class med Heathrow Express nå også gir fasttrack på Heathrow, som nok kan være en fordel, spesielt i disse dager.
Shit, ja!! Jeg har sittet i turistklasse masse (er i London minst 1-2 ganger i mnd), og kunne fått First. Har bare tatt for gitt at det ikke gjaldt lenger Nå skal det sies at 15m togtur går greit uansett. Men rett skal være rett Fast track på Heathrow har jeg alltid, uansett. Den er nok viktigere ja.