SAS Eurobonus på Flytoget

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TerjeBj, 31. jan 2016.

  1. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel ikke å anse som en endring i Eurobonus men heller en ny partner.
    Har vært nevnt tidligere dette, men de skal hoste opp ganske mange poeng før det er verd 90 kr mer.
    Du får ca 360 poeng for 90 kr, så blir det 250 poeng er det for lite, blir det 500 så snakker vi..
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Bruker NSB selv, som også tar Amex om du kjøper i automaten. Så nå utgår NSB appen da den ikke aksepterer Amex. Skal ganske mange EB poeng til per reise for at det jeg bytter beite.
     
  4. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    100 EB poeng pr tur, ikke all verden å skryte av.
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det frister ikke meg i allefall.
     
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste dette endrer er at jeg nok neste gang kjøper billetten i appen, men blir ikke flere turer med flytoget kun for 100 poeng....
     
  7. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Med årsbillett i NSB så skal det vell mye til før jeg velger flytoget når jeg er i hovedstaden :) men 100 eb poeng hørtes lite ut.. tviler på de vinner så mange nye kunder på dette tilbudet
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Prisforskjellen for en voksen Oslo S-OSL blir 88 kroner. Etter tre turer med NSB har man da spart inn 264 kroner. For litt mindre enn det, kan man kjøpe 1000 poeng direkte fra Eurobonus. For tre turer med Flytoget har man 300.
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Helt supert. Bruker flytoget mye, dette er bare et ekstra pluss i boken :)
     
    funkybob1 liker dette
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fint med ny partner for Eurobonus, men synes de er vel gjerrige på poengene. 100 EB poeng er ikke verdt dobbelt så dyr billett som det NSB tilbyr! Men supert for de som reiser mye med flytoget dette.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Satt i perspektiv, opptjener man 250 poeng på de billigste billettene når man flyr med SAS, så 100 poeng er helt OK.

    For folk som synes det er greit med 10 minutters frekvens og at man slipper å sjekke rutetabellen og spor, aka ikke bruker NSB, er dette netto poeng i tillegg til der man tjener med Amex (regner med at Flytogets app tar det)
     
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier aldri å bestille billett på forhånd. Bare drar kortet og får kvittering i posten. Burde jo fått poeng da også vel?

    Flybussen gir vel også noen EuroBonus poeng, mener jeg å huske? Var det 90 poeng en vei tro?
     
    tommy777 liker dette
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du nok regnet feil..

    100 poeng virker feilslått spør du meg.
    Ja, heller 100 poeng enn ingen poeng når jeg må ta flytoget. Men tror ikke dette er nok til å endre folks valg av reiserute. Kun en bonus til de som uansett velger flytoget. Eneste oppsiden jeg kan se er at flere vil bruke appen, 36 poeng på amex for en billett mot 18 på sas mc+100 ekstra.
    Det gir flere poeng og flytoget slipper å betale amex sine gebyr.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Her har man jo en av de beste grunnene til å fortsette med NSB....:)
     
    Bernhard2 and Martin F like this.
  15. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Så får en EB poeng om man kjøper i automaten til NSB også. Appen til flytoget støtter vel ikke AMEX enda om ikke jeg tar feil...
     
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Flytoget sin app tar ikke AMEX, så hvis man skal bruke Amex må man bruke NSB sine automater eller NSB sin app via Paypal.
    Så det er jo også noe å ta med i regnestykket, hadde Flytoget tatt Amex hadde jo dette vært en bedre deal.
    En positivt ting kom jo ut av denne saken, jeg visste ikke at Flytoget hadde en app en gang så det er jo kjekt å vite til neste gang man eventuelt skal reise med dem!
     
  17. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Som student uten alltid å ha månedskort i Oslo er ikke prisforskjellen så stor, og da er det absolutt hyggelig å få noen poeng, om enn få. Det vil jo si 500 poeng totalt for en innenlandstur snarere enn 300, om man ser alt under ett.

    OT må jeg forøvrig si at bare det å slippe NSB av og til er en fryd for de av oss som ofte må forholde oss til statsbanene (I dag var morgentoget fra Mysen for første gang i 2016 i rute til Oslo. Informasjonsstrømmen orker jeg ikke engang kommentere. Og jeg vil så gjerne elske NSB..)
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er ikke akkurat sånn at en app gjør det å kjøpe billett enklere enn det er.

    Klarer liksom ikke å se hvordan dette gjør det enklere for flytoget eller kunden. Det må være at de sparer noen øre på å ekskludere Amex.
     
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Da ha nok jeg hatt mer flaks med Mysen-toget en deg... ;) Du vet forresten at NSB og flytoget har samme eier?

    Flytoget er helt greit det, eneste problemet er at de er overpriset. Skal du videre med buss/bane i Oslo er forskjellen enda større. Hadde de satt ned prisen til en hundrelapp skulle jeg vurdert det.
     
    Fridtjof liker dette
  20. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Haha, for all del; vi er da alle deleiere i begge to! :)

    Godt å høre at noen har mer flaks, jeg er veldig glad for å normalt ikke måtte reise så ofte, men etter en, tydeligvis uheldig, måned med "pendling" og er det hyggelig med et avbrekk fra oransje-rødt interiør av og til.
    Men som nevnt, det er annerledes når prisen er den samme (eller strengt tatt 2kr rimeligere med flytoget);)
     

Del denne siden