SAS Eurobonus reisefølge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Prebenms, 26. juni 2018.

  1. Prebenms

    Prebenms Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Får reisefølge alle de samme fordelene som EBD-kunder/EBG når man reiser sammen? Står veldig uklart på nettsidene, utenom at fast track ikke skal være noe problem.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    maks 1 reisende får gratis drikke i GO, og maks 1 gjest får inngang til lounge.
    dette endres til 4 om det er nær familie.
    fast track vet jeg ikke mye om.

    om det skjer IROPS på reise vill alle på samme PNR som EBG/D få den samme service.
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fast track følger regler for loungeadgang.
    Alle på samme PNR får også gratis seterreservasjon
    Max ein gjest i *A lounge og gold track utenom SAS lokasjoner

    Edit: Men eg synes dette står ganske klart på SAS sine sider
     
    Flyvefisken liker dette
  4. Flyvefisken

    Flyvefisken Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Hva med priority boarding (i den grad det fungerer)? Enten det er med SAS eller andre *A, hva er kutymen når det gjelder å ta med seg reisefølget sitt til priority boarding-køen når man selv er EBG/*AG, men reisefølget ikke er det?
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,816
    Likes mottatt:
    2,398
    Bonuspoeng:
    113
    På SAS sine flighter er det bare den med status som får gruppe A. Usikker på andre selskap.

    Ellers så jeg nå at ved automatgate innenlandslounge kom det opp et valg på skjermen der man måtte trykke på: No guest, 1, 2, 3 eller 4 gjester. Litt mer informativt. Usikker på antallet forresten.
     
  6. Prebenms

    Prebenms Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar over! Var mest dette med prioritet boarding jeg lurte på, da dette ikke står klart på nettet.

    Angående automatgaten på innenlandslounge OSL, er det maks 1 gjest, selvom man får option til å ta med opp til 4.. Gjelder også EBD. SAS-loungen i New York kan man dog ta med opp til 4 som EBD og 1 som EBG, så kan være de er i ferd med å få det samme her hjemme.
     
  7. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Men tar du fire så må det manuell kontroll til av betjeningen mtp verifisere at det er nær familie ?:)
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjestet inn brødrene mine + søstra mi på en flight til KKN for en stund tilbake. De sjekket ikke etternavn på billettene eller noe. Alle hadde forskjellige PNR
     
    Malmo liker dette
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Mine barn ble nektet prioritert boarding da vi reiste til Paris i mai. I følge damen i gaten var ikke dette mulig pga datasystemet, men at dette er noe det jobbes med
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    I go får reisefølge gratis drikke. Aldri utfordret antall, men et følge er i hvert fall ikke noe problem.
     
    Xflipper liker dette
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ha meg gjest(er) på pro boarding hos andre *A selskaper som tar manuell sjekk. Er kun di nye «fantastisk» automatene som ikke klarer dette.
     
  12. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er dette nå? Dvs, om jeg er gold/diamant og bestiller reise til meg og de 3 andre i familien, får de også prioritert boarding hos SAS? (skal til Køben via Oslo i vinterferien blant annet)

    Ellers står dette ang. fast-track Scandinavia:
    Er EuroBonus Gull- eller Diamant-medlem og reiser med SAS eller et annet flyselskap i Star Alliance. Når du Reiser med SAS kan du ha med deg din familie på opp till 4 personer (ektefelle/ barn eller foreldre) eller 1 gjest. Dette gjelder om ditt selskap flyr med samme fly.

    Og dette angående boarding:
    SAS tillater at SAS EuroBonus Gull- og Diamant-medlemmer tar med seg én venn eller opptil fire nære familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre og barn) gjennom SAS prioritert boarding ved gaten. Dette gjelder når gjesten eller familiemedlemmet reiser på den samme bestillingen som kortinnehaveren. Gjestenes boardingkort vil automatisk bli oppgradert til boarding-sone A, som kvalifiserer for prioritert boarding.

    Men spørsmålet er mer om det faktisk fungerer nå, ref forrige poster.
     
  13. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste innenriks med kone og barn nylig, da fikk begge to gruppe A selv om de er statusløse. Var null problem å dra de med gjennom fast track også, bare å scanne eget boardingkort først.
     
    Travellingalf and Are like this.

Del denne siden