SAS: LAX Rute vinter 2020?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paramberg, 30. aug 2019.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det ikke er noe ledig i sommer månedene til LAX så antar at LAX er en del av vinterprogrammet til SAS.. Er det noen som vet når de åpner LAX ruten direkte i fra CPH/ARN/OSL igjen til neste år?

    Pleier det å være noe god tilgjengelighet på award billetter dit?
    Tenkte å booke en tur for meg og min mor som fyller 60 år, trenger jo forsåvidt ikke være Los Angeles, men antar det samme gjelder for tur til både SFO og MIA?
     
  2. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    ARN-LAX er vel en helårsrute, men verken CPH eller OSL har direkterute til LAX. Ganske vanskelig å få tak i bonusbilletter, litt på linje med SFO (som kun går fra CPH - som helårsrute)... men kanskje ikke like vanskelig som MIA (som altså går fra alle tre i rotasjon).
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ahh det er en helårs rute altså. Når jeg søkte opp bare helt vilkår dato så var det mellomlanding i New York før man reiste med United videre...

    Det er 330 dager før som gjelder på SAS Award billetter er det ikke?
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    I utgangspunktet ja. Ruta er ekstremt populær, så svært vanskelig å finne bonusbilletter. Altså, det er mulig, men vanskelig
     
  5. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men det er ofte black-outs i ferieperioder og heller ikke systematisk slipp av disse billettene. Ser noe ledig ARN-LAX, men ikke etter 25/3-20. Man må både være fleksibel og rask på labben, man konkurrerer jo med hele Skandinavia om disse billettene til California. Østkyst (EWR, IAD, BOS) og Chicago er betydelige lettere.
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kun seks ukentlige flyvninger, så kanskje du traff på den ene dagen den ikke går.

    Det stemmer at SAS legger ut de første billettene 330 dager i forkant. Stort sett to seter i business per flight, og så drypper det ofte inn noen ekstra seter litt etterhvert avhengig av belegg. Gjerne 120 og 90 dager før.
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk @trygveat - var sikkert uheldig der ja ser jeg :)

    Er det sånn at jeg kan bestille enveis også ringe SAS på natterstid og legge til retur når det dukker opp over midnatt?
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ikke med CT, men ellers går det fint
     
  9. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Vi kunne få SVG-OSL-ARN-LAX neste års sommerferie i Plus med EB. Så helt umulig er det ikke.
     
    Maraug liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis noen trenger en tur til LAX, så er det ledige award-billetter i biz nå.
    Ganske mange datoer om man trenger to, til og med.
    awardhacks.se er nok ikke 100% oppdatert til enhver tid, men det er mye å hente. Jeg booket en ego-trip til LA i juni i går.
     
    Maraug and Kristian like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Eller så valgte han ikke fra OSL, men start fra en annen by i Norge.

    Jeg skal bortover i morgen og flyr AES OSL EWR LAX. Siden jeg starter i Ålesund rekker jeg ikke komme meg til ARN for direkte flyet så derfor får du (@paramberg ) sikkert opp via EWR også?
     

Del denne siden