SAS; Vannflasker og alkoholenheter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SASlovah4evah, 02. febr 2015.

  1. Enig i at personalet må informeres bedre. Men det hele er ganske enkelt, og er det noe som irriterer meg grenseløst så er det internett-myter som aldri gir seg. Slår derfor et slag for å bryte de, som jeg i grunn tror også Tommy kan bekrefte med tanke på hvem han lunchet med på Frösundavik her forleden uke. Dermed kan jeg bare enda en gang bekrefte:

    1) På SAS PLUS domestic Norge er det kun lov med én alkoholenhet gratis. SAS har ikke sjenkebevilgning til noe mer, og hvis det er crew som har misforstått eller bryter denne bevilgningen ved å gi mer enn én enhet gratis, kan SAS i verstefall miste hele sin sjenkebevilgning.
    2) Vannflasker skal kjøpes, men ett glass vann kan man få. Hvis der er crew som nekter en person å få ett gratis glass vann for å f.eks få ned en hodepinetabelett eller kjøle seg ned når man er syk/nervøs/sliten, så har de valgt helt feil yrke og har misforstått helt hva policy er.
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fint å få avklart, og videre kunne det kanskje vært greit å få trykket i menyen dette med kun èn enhet alkohol på innenriks? Tror det hadde løst det hele jeg, når folk vet hva de har å forholde seg til går det ofte mye greiere. Ingen som har problemer med at SAS forholder seg til norsk lov.
     
    Fnate and vegardg like this.

Del denne siden