SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Edit: leste feil.
     
  2. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke alltid enkelt å ha oversikt over hvilke lounger man har tilgang til.
    Jeg var på Malta i juli. Returen var MAL – FRA – CPH – KRS i SAS Plus. Hadde på forhånd sjekket om jeg hadde loungetilgang, men fant ut at loungen på Malta var blant de SAS hadde sagt opp. Til Malta reiste vi med SAS, men første del av returen var med Lufthansa. Alt var booket hos SAS, men fordi vi returen da ble LH BIZ fikk vi likevel tilgang. Det ville ikke skjedd med SAS, noe jeg dobbeltsjekket etterpå. Med andre ord, dette er noe tilfeldig. I dette tilfellet ga code share en flott loungeopplevelse.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Finner ikke noe godt svar på denne : men tror det er C loungene på terminal 2 jeg har tilgang til i praksis.

    Ankomst med CA F til London. Videre med LH C og har gullkort på det tidspunktet.
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har i hvert fall tilgang til LH Biz og Senator, United, Singapore og Canada.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt. Og de ligger i litt forskjellige områder, så uansett hvor jeg kommer inn og reiser ut har jeg en lounge å strekke bena i, og en dusj får jeg vel hos AirCanada. Men en F lounge hadde vært supert.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    United, Singapore og Canada ligger like ved hverandre mens LH et godt stykke unna. Usikker på om Canada har dusj men United og Singapore har i hvert fall. F avdeling er det vel kun Singapore som har hvis du har tilgang.
     
  7. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Skal en tur til Geneve og lurer på om jeg får tilgang lounge med min SAS Plus billett?
     
    animals liker dette
  8. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. SAS lounge på OSL og Swiss BCL på GVA
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Er du Eurobonus Gold/Diamond?

    For du får vel ikke tilgang med en billett i SAS Plus i Sveits uten at det er gjennom status som StarAlliance Gold eller høyere.
     
    Last edited: 19. sept 2019
  10. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Er kun sølv dessverre.
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Jo. Han får tilgang til Swiss Business Class Lounge med plussbillett.

    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
     
  12. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
  13. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Da er det mulig jeg har misforstått, men trodde du måtte han en SAS Business interkontinental billett for at det skulle gå? Sas Plus i Europa er vel ikke *A Business og likestilt med business i andre selskaper? Det er vel statusen til EBG/D -> *AG som redder de fleste på det europeiske nettet... Spesielt etter at SAS sa opp samarbeidet med mesteparten av loungene rundtom i Europa... og SAS sier jo selv ganske greit at du får tilgang til deres lounger. Tidligere når jeg har vært sølvmedlem iallefall, og bodde i Italia, så hadde ikke jeg tilgang til loungene der når jeg fløy SAS Plus.
    Men det er gjerne ikke værre enn at du spør på flyplassen, og sier de nei så kan du alltids prøve å si at du trodde at du hadde tilgang siden du reiser i Plus...

    Korriger meg gjerne om det er endringer da, men da må jeg overbevises. For det hjelper ikke med loungefinderen til *A om en ikke kan se at den gir tilgang til SAS Plus. For som sølv kommer du ikke inn og da blir det opp til hva SAS gir deg tilgang til...
     
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, det er er akkurat det det er. Les litt rundt på forumet, så ser du at dette er almennkunnskap. Premium Eco er ikke en egen kategori i *A. SAS Plus går som C.

    Og så blander du kontraktslounger med selskapene i *A sine egne lounger. For kontraktslounger hvor SAS har sagt opp avtalen kommer du ikke inn, selv med IC Biz.
     
    Last edited: 19. sept 2019
    tom_gunnar and samtom like this.
  15. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Da ønsker jeg god tur og håper du ikke blir avvist på *A som jeg har opplevd flere ganger mens jeg var sølv... ;)
     
  16. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tviler på at du har blitt avvist på noe annet enn kontrakslounger som sølv med plussbillett.

    Tidligere, da jeg bare var gull og min kone dermed sølv, trengte jeg aldri å gjeste henne inn noe annet sted enn til Gullstua og på Senator-lounger. Vi reiser omtrent utelukkende i Plus.

    TS kan ta det med ro. Boblene er trygge :)
     
    Last edited: 19. sept 2019
    tom_gunnar and ktyvandt like this.
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Som @Rscott sier så har SAS Plus i Europa tilgang til alle *A Lounger med unntak av Gold Lounger. Kontrakt Lounger som typ Sala VIP osv har man ikke tilgang til.

    På GVA har man igjen som @Rscott sier tilgang til Swiss Biz.

    Reisende i SAS Plus har også tilgang til Fast Track på GVA. Se etter Priority Lane.

    *A info om GVA finnes her: https://www.staralliance.com/en/airport-details?airportCode=GVA
     
    Rscott and tom_gunnar like this.
  18. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Noen her som har erfaring fra Melbourne eller vet svaret? jeg kommer fra NZ og har mellomlanding på MEL skal videre innlands i Australia (flyr SQ). *A har ikke innlandslounge på MEL men har på utland, vil jeg da komme inn der? har EBG..
     
  19. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr Singapore innenriks i Australia?
     
  20. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Codeshare, er SQ flight men fly´s av Virgin
     

Del denne siden