SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter akkurat nå i innenlands lounge OSL, igjen.

    Nå er det så stappa fult at de nekter folk inngang.

    Selv kom jeg inn, men siden jeg måtte sitte på den ganske triste benken rett ved inngangen (alt annet var fullt) fikk jeg høre noen interessante samtaler.

    De fortalte kunder i "porten" at de har limit på 160 gjester, og antallet ble tydeligvis 160 like etter jeg kom inn.

    Folk fyrer seg opp skikkelig. Og helt ærlig: jeg hadde blitt rimelig sur selv også, med både pluss billett og diamant kort - hvis jeg hadde fått beskjed i døren om at jeg ikke kommer inn selv om jeg kvalifiserer på opptil flere måter.

    Det er sikkert lett for noen å kommentere "er det fullt, så er det fullt", men jeg har aldri opplevd dét på sikkert 100 andre lounger jeg har besøkt rundt i verden over årene.

    På tide å åpne lounge på utland igjen også?
     
    Last edited: 05. sept 2021
    haifinn liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,730
    Likes mottatt:
    32,741
    Bonuspoeng:
    293
    Det er absolutt på høy tid å åone utland. Når det er sagt, det kommer og går folk hele tiden. Vi måtte vel vente en 5 minutter en gang. Syns ikke det er noe problem.
    Men jeg savner pizzarullen fra pandemien. :(
     
    Maggie liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,948
    Likes mottatt:
    57,961
    Bonuspoeng:
    293
    Men, hvor mange av de som er i loungen skal utenlands?
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,312
    Likes mottatt:
    3,490
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at jeg ved forrige besøk i loungen ikke fant meg noe annet ledig enn den fantastiske benken ved inngangen så var det umulig å ikke få med seg at mange spurte om det var åpen lounge på utland…jeg vil tro det er en god del.

    Ble heller ikke bedre av at en gruppe reisende hadde lagt seg strak ut i sofaene for å sove og derfor tok opp veldig mye plass.
     
    tobeornot999 liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,948
    Likes mottatt:
    57,961
    Bonuspoeng:
    293
    De som legger seg ned bør få beskjed om at det ikke går an.. Folk..

    Tipper SAS har litt oversikt over antall reisende, og vet om det er lønnsomt eller ikke å åpne utenlands. Det kan også hende at de er instruert om å ikke åpne, for å ikke signalisere at det er greit å reise. Uansett irriterende å ikke få plass i loungen.
     
  6. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Flyr ikke i nærheten av nok SAS til å opprettholde gull, så er sølv. Fotballtur til London blir stort sett booka med billigselskap, men nå ser jeg ei helg i høst at SAS faktisk er et bra alternativ.

    Spørsmålet blir da: Noen som helst måte å få Lounge-tilgang på når jeg tenker fly Go+? (Bortsett fra å betale). Hjelper vel ikke å få noen som er gull/diamant til å bestille heller? Har forøvrig DNB Saga / Loungekey.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    8,013
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.dnb.no/kort/mastercard/upgrade
    2 gratis besøk i året med Loungekey. Merk at du må registrere deg i god tid før du reiser.
    Ellers kan du jo by på en oppgradering til Sas Plus etterhvert?
    usikker på om det er verdt det versus hva du allerede har tilgang til via Loungekey, spesielt i London
     
    Maggie and rookietrader like this.
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    937
    Likes mottatt:
    2,110
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er egentlig den hemmelige serveringskoden for når de har vafler på OSL innenriks? Jeg har sett etter vafler hver gang men har ikke klart å skjønne når det er de har og ikke...
     
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    937
    Likes mottatt:
    2,110
    Bonuspoeng:
    93
    Stemningsbilder fra Frankfurt sin senator lounge i dag. Sjekk av vaksinepass ved inngangen og skanning av boardingkort. Deretter rett i lounge, ikke noe behov for å fylle ut noe skjema.

    Serveringen var en varm kjøttrett (så ut som lever) og en suppe, begge servert av en ansatt slik at man ikke tar i skjeene selv. Ellers var det litt innpakket mat i ulike former: Kringler, ostekake, coleslaw-salat, samt masse små glass av ulike snacks (nøtter, popcorn, potetchips, og haribo). Tappekraner for øl er selvbetjent men all spriten serveres i baren.

    Annenhver stol blokkert.

    3EBDC2D7-5D12-4334-B93A-3103CE94A460.jpeg CDF2CDED-8998-4A53-9EF0-CAD403C362E6.jpeg A7D014BA-745B-4649-BBB0-63B177D74953.jpeg CE1417A6-1AF8-4068-B974-F4B19857C8D8.jpeg
    62EBA9E7-5079-4B9B-8004-62B3494B771D.jpeg
     
    Last edited: 22. sept 2021
    Are, RoadKing, Eddie47 and 4 others like this.
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,240
    Likes mottatt:
    5,100
    Bonuspoeng:
    183
    Man har tilgang til StarAlliance loungen på LAX når man flyr SAS biz, ikke sant?
     
    RoadKing and Maggie like this.
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,235
    Likes mottatt:
    17,424
    Bonuspoeng:
    293
  12. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    ja, gjorde dette selv for et par år siden, bra nivå i den loungen, og den har en uteplass med utsikt.
     
    Jeanette liker dette
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,240
    Likes mottatt:
    5,100
    Bonuspoeng:
    183
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    966
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket lounge Finder og ifølge den er det kun Menzies lounge på Arlanda som er åpen der og hvor vi får innpass. Noen som har vært i den loungen? Får ikke alt for mye skryt på nett ser jeg... Har ikke frokost på hotellet før avreise, er det greit nok utvalg til å få i seg en om frokost her? Og kanskje en liten tår med edle dråper?;)
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,783
    Likes mottatt:
    22,027
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn så det ut i 2017
     
    Magnus77 liker dette
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,985
    Likes mottatt:
    5,810
    Bonuspoeng:
    183
    Reiser du i business med et *A-selskap har du også tilgang til SAS lounge.
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    966
    Bonuspoeng:
    93
    Står på lounge finder at Sas Business er stengt. Kun Sas Gold som er åpen, og jeg har vel ikke adgang der som kun båvanlig medlem?
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,985
    Likes mottatt:
    5,810
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok som i København, hvor Gold-avdelingen nå også er åpen for reisende i Business/Plus.
     
    Magnus77 liker dette
  20. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om noen bra lounger på Brussel Airport? Er Eurobonus gull.
     

Del denne siden