Min holdning til feilprising:
Men å booke en tur du klart forstår er feilpriset og som flyselskapet vil korrigere ved første anledning,
utviser en noe barnlig og lite reflektert holdning til hvordan ting henger sammen i verden.
Jeg vil sammenlikne det med å motta et for høyt beløp fra den ansatte bak kassa og unnlate å si noe,
som å lyve på reiseforsikringen – fordi du kan og ingen vil bevise motsatt,
eller at du merker restauranten har glemt noe på regningen, men du later som ingenting.
Fordi det ikke berører deg eller noen nær deg direkte, og det kanskje bare føles som en dråpe i et stort system,
forteller du deg selv at det er greit – du får jo en bra deal. Who cares?
Det er ikke greit i min verden og alle feilberegninger i en bedrift vil få konsekvenser for noen.
Du er villig til å miste din integritet for noen tusenlapper, og det er en egenskap jeg beundrer lite.
Som nettsamfunn vil jeg si at
Bonusfeber har et tilsvarende ansvar. Vi bør fremme gode holdninger, gi inspirasjon og råd,
dele smarte tips & tricks og hjelpe flyselskapene med å levere gode tjenester og produkter til oss.
Vis alt...