SK908 EWR-OSL 15.mai kansellert. HJELP!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 16. mai 2016.

  1. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

    Noen som kan hjelpe oss med en alternativ rute hjem fortest mulig fra New York?
    Opprinnelig flight SK908 ble kansellert pga tekniske problemer. Vi ble sittende over 3 timer i flyet før vi nå omtrent 6 timer etter planlagt avgang har havnet på et bedriten hotell ved EWR. Sas har ikke gitt oss noe informasjon på når vi kommer hjem eller andre alternative ruter. De ber oss bare følge med på sms/mail. Noen få har fått stand-by plass på UA hjem i morgen kveld, andre må via Island med hjemkomst onsdag kveld, mens de fleste har ikke hørt noe.
    Hjemme har vi en sønn på 5 år som ikke har sett oss siden onsdag, og han har planlagt å møte oss på OSL på morgenen 16. mai med flagg og plakat for å ta oss i mot sammen med besteforeldrene.
    Sånn situasjonen er nå, aner vi ikke om vi rekker hjem til 17. mai feiring med junior, noe som vil være veldig trist.
    Best case scenario vil være at det opprinnelige flyet blir fikset ila natten og vi får fly opprinnelig maskin hjem. I følge capt. hadde flyet en defekt fuel-pump på motor 2 som må byttes.
    Jeg er bare EBS, og får ikke ringt SAS kundeservice før om et par timer.
     
  2. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Svar i denne tråden. Beklager for at det ble flere andre like tråder. Pga tregt nett på det bedritne hotellet vi er på ble det slik.
     
  3. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekket My Flights appen nå.

    Der står det:
    New York - London - United Airlines - avg 18:25 - ank 06:45 - eco
    London - Stockholm - SAS - avg 10:35 - ank 14:05 - Plus
    Stockholm - Oslo - SAS - avg 15:30 - ank 16:25 - Plus

    Dette er ikke akkurat hva jeg så for meg...
     
    Edvard liker dette
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er hvertfall ikke noe ledig på direkte avganger med SK og UA til OSL 16. mai. Du kan jo høre om de vil booke dere til BA184/BA762 som lander kl 11.00 17.mai. Det spøker nok litt for 17. mai feiringen ser det ut til dessverre...
     
    RemiWM liker dette
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Icelandair har ledig på biz på dagen lokal tid. Lander 05:40 17/5, men spørs om SAS er villig til å betale da. Samme fly har også ledig i premium og øko.
    Ellers er det billetter til salgs på sk902 med forbindelse til Osl 16:40
     
    RemiWM liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes også ba og aeroflot samt Norwegian så de bør klare å finne noe. Utfordringen er nok å få dette dekket. De har jo gjort jobben med ombooking. Kryss fingrene tenker jeg
     
    RemiWM liker dette
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    (No)en vil nok mene at dette skjer bare de som er mest negative not SAS :)oops:), Andre som meg vil mene at dette skjer igjen og igjen, akkurat som med Norwegian.

    Du kan ringe gullservice om du får låne et gullnummer. Ellers er det jo airport control. Også lettere for de om du har alternativer klare. Dokumenter alt. Jeg ville ombooket til første ledige i samme klasse og tatt saken med kundeservie, deretter transportklagenemnda fly. Men det krever guts med litt penger i potten.
     
    RemiWM liker dette
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen update?
    Ser at det finnes BA via LHR slik at du lander før toget i Oslo..
     
    RemiWM liker dette
  9. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Først: takk til dere som har sjekket ut alternative ruter hjem!

    Nei, ingen update foreløpig. Vi ringte SAS kundeservice i Norge kl 01.00 (07.00 norsk tid), og de kunne ikke hjelpe oss annet enn å henvise til ombookingen som vises i My Flights appen.
    Jeg har ikke fått en eneste sms eller mail fra Sas om alternativ rute hjem. Det synes jeg er for dårlig. Tenk på de som ikke bruker div apper for å sjekke info, de aner vel fortsatt ikke hvordan/når de kommer seg hjem.

    Vi gjør et nytt forsøk mot Sas sin lokale flyplass koordinator når telefonlinjen dit åpner kl 11.00 amerikansk tid.
     
    Xflipper liker dette
  10. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Har sjekket litt videre nå.
    Vi kan komme oss hjem til 17. mai på morgenen med Iceland Air. Vi kan da fly JFK - Reykjavik - Osl med hjemkomst 05:40 på 17. mai. Dette koster oss ca 14.000,-.
    Vi får igjen 600 EUR + 600 EUR + prisen for oppgradering til Plus, og da er vi snart oppe i den summen. Vi teller på knappene om det er verdt det...
    Reiseforsikringen vår har vi sjekket ut, og de kan ikke hjelpe oss da Sas har booket oss om på alternativ rute.
     
  11. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel bare å kjøre på hvis dere vil feire 17. mai med poden?

    God 17. mai forresten. :)

    Xxx.
     
    RoadKing and milehigh like this.
  12. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Junior tar dette heldigvis greit. Med omtrent 14.000 i erstatning vurderer vi heller å bare kjøre løpet som er satt og heller bruke pengene på en langhelg i Legoland i sommer. Tipper junior vil sette pris på det. Hadde dette vært første 17. mai for han i barnetoget med skolen hadde valget vært enkelt. Da hadde vi betalt 14.000 for å komme hjem 12 timer tidligere. Heldigvis begynner han ikke på skolen før neste år.

    Vi tar kontakt med sas/united igjen når skranken åpner kl 14.00 NY-tid. De vet fortsatt ikke hva som skjer med flyet som står igjen her med teknisk feil.
     
  13. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Gi faen og bli noen dager til i NY og du kan feire 17. mai i verdens beste by.

    :D
     
    Helikopter liker dette
  14. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Det var noen dansker som gav bort plassen sin til CPH i går kveld da det flyet var overbooket. Vårt fly hadde ledig plass. De er sikkert veldig fornøyde nå...
     
  15. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, jeg trodde hele poenget (problemet) var å komme hjem til poden som skulle vente med flagg og besteforeldre med påfølgende 17. mai feiring....

    Xxx.
     
    milehigh, RoadKing and epletyv like this.
  16. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Etter mye om og men har vi nå fått byttet flighten fra London-Stockholm til London-Oslo. Da sparer vi fort noen timer. I tillegg hadde sas satt oss på forskjellige rader på UA flighten fra EWR til London. Jeg bråbooket de 2 eneste ledige plassene i Eco Extra som var igjen, og får la sas ta regningen da vi opprinnelig har Plus hele veien. Fy fader for et sammensurrium!
     
    Xflipper liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Må si jeg synd SAS har ordnet det bra. Husk at de ønsker problemer minst like lite som de reisende.
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Economy Plus som det heter hos United er vel en tilleggstjeneste (poeng,etc. er som Economy), jeg tror ikke SAS har tilgang til å booke disse direkte.

    Ellers må jeg vel si at jeg synes SAS har funnet en ok løsning for dere, gitt at dette er en veldig travel langhelg med mange reisende...
     
  19. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Update:
    Innsjekk gitt til helvete da de ikke fant de nye billettene våre i systemet. De fant bookingen, men ikke billettene. Sas kundeservice på tlf i Norge var akkurat stengt for oss lav-status medlemmer. Ringte til Sas sin ticket service lokalt her og fikk hjelp. Innsjekk tok nærmere 45 min for oss. Vi ble lovet fast-track og lounge via tlf, men neida når vi kom til fast-track ble vi avvist. Måtte stå i 1,5 time kø for security. Så kom vi til loungen, og der fikk vi heller ikke komme inn. Kjøpte med oss noe mat og satt oss akkurat ved gaten, 3 timer etter ankomst til Newark. Så da blir det å sitte her til flyet går om ca. 3,5 time. Kjenner vi begynner å bli ganske så slitne nå. Blir ikke noe problem å få sovet på flyet i hvertfall.
     
    Aussie74 and Xflipper like this.
  20. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Stakkar....
    Ønsker dere en god og trygge tur hjem.
     
    RemiWM liker dette

Del denne siden