Sitter å funderer på å ansakffe Amex elite for de 20k basispoengene (mangler ca 25k til EBG og skal en tur til US neste uke). Noen som har erfaringer med om man må betale årsavgift for å få utbetalt poengene? Ser de kjører kampanje nå (3mnd uten kortavgift) Er det en mulighet for å; Bestille Amex -> motta 20k poeng -> avbestille Amex før det påløper noen kostnader?
Poengene kommer alt fra en time til flere uker etter godkjenning av kortet. Du må ikke betale først, og det skal gå bra å si opp kortet uten å miste poengene
Om man gjør som forrige innlegg-forfatter antydet, altså skaffer seg kortet for å motta poeng og deretter avslutter, vil man kunne oppnå sign on bonus på et senere tidspunkt?
Ja, nøyaktig 12 mnd etter forrige gang. Men mulig(jeg tipper) de setter krav om at du nå ha det en gitt tid om folk utnytter det.
Når jeg bestilte fikk jeg beskjed det kunne ta 2-3 uker å få poengene. Nå 4 uker senere har jeg enda ikke sett noe til poengene. Begynner å bli redd at de ikke kommer før utgangen av måneden når EB perioden min går ut. Trenger de for gull...
Samme her.. snakket med dem forrige uke, da skulle de sjekke opp dette med SAS. Uansett ville poengene bli tilbakedatert til det tidspunkt man skulle fått dem slik at de bør telle med i inneværende periode.
Mine statuspoeng kom i dag, oppgraderte til Elite en av dagene i romjula. Om de kom vha. automatikk, magi eller manuell håndtering vites ikke, men har purret kundeservice pga. manglende poeng to ganger ila. jan/feb.
Noen som har testet å avbestille og likevel får beholde statuspoeng? Bestilte kortet igår og idag når jeg sjekket hadde 20k poeng kommet inn. Tenkte gi det de 3 gratis mnd. før jeg bestemmer meg for om det er verdt de 4k. Betaler man mnd avgift i ett jafs i forskudd?
Default er at du blir fakturert hver måned når betaling inntreffer. Dersom en vil ha årlig betaling av 4000 kr i stedet må en ringe kundeservice, og da får en det.