TG endret F flight -.- Hjelp?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Xflipper, 09. mars 2018.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Skal fly med TG910 fra BKK-LHR 30 mars.
    og fikk just endring av SAS til 777-300 i C..

    Betaler jo 190K for F begge veier så er fryktelig surt. Hadde i tilleg veldig gleda meg til og teste F lounge i BKK osv.

    Tallinn finner ingen alternativ :( Er det bare svelge kamelen og fly?
    Kjenner jeg er litt små irritert nå....
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke gjort så mye annet enn å søke opp alternativer du kan mate Tallinn med desverre.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Var det jeg fryktet. Var det ikke en her inne som fikk TG til og endre på flyplassen?
    Har jeg noen sjanse for å komme inn i F loungen?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jo. Husker ikke hvem, men tror det var mer velvilje fra bakkepersonellet. Denne personen hadde allerede begynt sin reise, så jeg vil si at du har vesentlig bedre sjanser for å få ordnet opp.
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det var vel meg det, skulle opprinnlig TG F BKK til MUC med 5 timer på BKK, ble endret til FRA og da kun får 1 time og 45 min. i BKK og i tilegg fikk jeg bare valgt et av to seter... . Men det ordna seg nå med SQ F i stedet... kanksje du kan prøve deg på SQ du også?
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Kanksje det ikke var meg alikevel... hahaha...
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde avreise NRT-BKK 1. april i TG First med A380 - ser ut som denne er byttet ut med 747-400 med gammel layout... fortsatt F men dog kjedelig.

    Har BKK-MUC i også 747-400 men med ny layout ifølge setekart.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har sjekka, alt er fult- Bortsett fra Air china F via Bejing, men da må jeg reise 2 dager før(og ta 2 verdifulle dager av ferien) i tillegg til 1 natt i London. Så er ikke aktuelt. Ber til høyere makter at LH åpner noe. er akkurat 14 dager til hjemreise i dag så lov å håpe noe skjer. Fryktelig kjipt er dette, det skal jeg innrømme..
     
    Lars J liker dette
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare å følge med hver dag. Om det ikke kommer i dag så kan det komme noe helt fremtil det nærmer seg reise tidspunktet. Lykke til.
     
    Xflipper liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    (F)redagskvelden går nok med til expert flyer og alerts kan jeg se for meg. Godt jeg ikke har noen planer :p:cool:
     
    dkvt and Fredrik81 like this.
  11. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Det var muligens meg - men litt annen problemstilling. Min flight fra BKK til CDG ble utsatt med 7-8 timer pga. mangel på kabinpersonal (altså fra flight rundt midnatt til kl. 07.15 neste morgen, og der røk planen om F-loungen om kvelden med middag, massasje,++). Fikk beskjed om dette 4-5 dager før returen mens jeg var i Thailand. Prøvde å endre via Tallin, men ikke noe aktuelt ledig. Men da vi skulle sjekke inn i BKK, beklaget de så mye forsinkelsen og hadde holdt av to F-seter i flighten fra BKK til FRA samme kveld i stedet (vi hadde billetter videre fra CDG via FRA til OSL)!:D
    Forresten, Thai la ut F-billetter til bl.a. LHR to dager før returreisen (men en idiotsvenske i "Tallin" gjorde feil og holdt de ikke riktig av, så mistet dem...), så det er jo alltids håp om noe når det virkelig nærmer seg!
     
    Xflipper liker dette
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Følger opp denne, som nevnt over hadde jeg opprinnelig TG677 NRT-BKK i A380 - denne er nå endret til 744. Ser ut som dette pga sommerprogram bytte 25. mars.

    Det som er litt merkelig er når jeg sjekker setekartet er det bare vi som har valgt sete, expertflyer viser ingen tilgjenglige seter i First, får heller ikke bestillt seter i first via Thai sin sider, ser ut som dette gjelder alle TG677 flights +/- 1 uke fra våre datoer, hvordan skal jeg tolke dette?
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Kom over denne http://europe.etbtravelnews.global/347696/thai-operations-unaffected-by-technical-maintenance/

    Ser ut som det er motorproblemer som står for endringene våre @Xflipper

    Sitat:
    THAI will operate its Boeing 777-300ER aircraft as a temporary replacement for its Airbus A380 on flights TG910 and TG911 roundtrip from Bangkok-London and flights TG676 and TG677 roundtrip from Bangkok-Tokyo (Narita). Passengers will enjoy traveling in comfort and convenience on THAI’s Boeing 777-300ER, which is fully equipped with new and modern inflight entertainment systems, with a total of 348 seats.

    For å gjøre det mer forvirrende står det videre at flyene vil være tilbake i drift i midten av Mars


    For min egen del ang TG677 kontaktet jeg Thai og spurte hvorfor de ikke solgte F, fikk da til svar at den skulle gå med 777-300ER.
    Viste til at mitt seatmap viste 744 og da ble de usikre..

    Her kommer det nok flere endringer fremover :)

    Her er det nok bare å kjøpe seg subscription på Expertflyer og følge nøye med fremover mot avreise :)


     
    Are liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig dette altså..

    upload_2018-3-10_15-37-34.png

    Mistenker at det ligger en feil her.
    Seatmap på disse to viser at det er 777 på TG911 og 380 på TG917, samme med inventory..
    upload_2018-3-10_15-41-44.png

    Får helt angst når det gjelder slikt selv.. Betale for F og fly C er jo rett og slett motbydelig! :D
     
    Hanen and Stuttfeiten like this.
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkerhet kommer jo først men er utrolig surt ja.
    Er vel ikke noe automatikk i at vi blir oppgradert tilbake til F om de setter om a380 tipper jeg
     
  16. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Er veldig glad for at jeg fikk byttet fra Thai a-380 til SQ i C i April,fikk melding fra experflyer igår at det var blitt gjort et flybytte ut fra LHR den 7 April. Jeg hadde jo sett frem til og prøve ut Thai sin 380 i Biz,men nå slapp jeg den bekymringen :)
     
    DanH and Xflipper like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    happy ending her altså.
    Drar 12 timer før fra Phuket og fikk plass på TG916 og må ordne et natt i LHR selv. Men syns det er en liten pris og betale for 12 timer i F og 4 timer i TG F lounge :):):):):):):)
     
    drsyk, Are, DanH and 3 others like this.
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan løste du det- fant du/Tallinn en anenn rute?
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tror TG916 ble plutselig endret til A380 fra 77W?(er jeg ganske sikker på) Er ihvertfall ingen F seter tatt(bortsett fra nå mine). Så fant jeg plutselig de på expertflyer med 2x O ledig. Ringte da Tallinn som fant dem og fikk booket dem mot 411kr i ekstra avgifter. Stressa litt med hjemreisen siden det er påske og var vanskelig og komme fra LHR-KRS(eller til OSL) etter at flyet lander rundt 19 tiden. Så dermed ble det 18 omtrent timer i London.
    Så veldig happy kar dette. Mister jo som sagt 12timer i Phuket, og må ut med en natt i London. Men hvem hadde ikke gjor det for F?

    Ser nå at award søket på experflyer viser 77W og ingen award ledig. Men Thai.com sier A380, min billett sier A380 og det sier Tallinn+ seatmap på expertflyer. Så da satser jeg på at det stemmer og det blir A380 begge veier i F
     
    DanH liker dette
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke Thai C i A380 noe særlig?
     

Del denne siden