Tilbakemeldinger til SAS - hva er du fornøyd og misfornøyd med?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bjørn Helge, 22. sept 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    En venn av meg fløy SAS Go til New York i forrige uke. Han ble fortalt at kun "soft drinks" var inkludert til måltidet, alkohol måtte betales for. Riktignok sa flyvertinnen at han skulle få én flaske vin "denne ene gangen". Ny enhancement eller har det vært sånn lenge?
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn har det vært en stund. Nå må man frem med kredittkortet for å få seg et glass juice mellom måltidene.
     
  3. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Mottok denne i dag fra SAS. Jeg har mistet bagasjen 4 ganger siste år, men aldri hørt noe før. Dette må være nye takter? Bra SAS!
    ---
    Hei Rune,
    Vi ber om unnskyldning for at du fikk problemer med din bagasje i forbindelse med din reise til San Francisco – og de ulempene som det medførte for deg.
    Som plaster på såret vil vi gjerne gi deg doble Ekstrapoeng* for dine reiser med SAS neste måned. Registrer deg senest 31. oktober 2014 ved å klikke på knappen nedenfor, så får du automatisk doble Ekstrapoeng på alle reiser med SAS i perioden 1. november 2014 - 30. november 2014.
    Med vennlig hilsen
    SAS EuroBonus
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri skjønt hvorfor folk blir så oppgitt over forsinket bagasje. Gratis shopping - og nå doble bonuspoeng på toppen av det hele. Flott SAS!

    Jeg jubler hver gang bagasjebåndet stanser og jeg står uten koffert. Jubler!
     
    Henning and Kjakan like this.
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat nå er jeg sterkt misfornøyd med fueltillegget SAS krever inn når man flyr for EuroBonus poeng.
    Over 4000 kr for en billett til Asia pluss en drøss med poeng fremstår jo ikke akkurat som "gratis".
    Reiser man på økononomiklasse, er det jo nesten ikke lønnsomt å bruke poengene engang.

    Betalte en knapp 1000 lapp for tilsvarende tur med bruk av US Airways Dividend Miles.

    Latterlig SAS! Skjerpings!
     
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Av og til er det problematisk, men normalt sett er også min holdning det du skriver her. :) Sist det skjedde var ved ankomst Manchester, hvor kofferten var 2 døgn forsinket. Det ble handlet klær, sko ++ for drøye 8000,- (jeg ville jo ikke ta i for mye heller). Men når det er sagt så tar jo også shopping litt tid, men heldigvis bodde jeg nærme House of Fraser. :)
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jeg veldig fornøyd med:

    ....bagasjen ble surret bort på en direkteflight BOO-OSL... Kom med flyet neste fly, en time senere. :D
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er det kun jeg som synes det er lame med en "sorry vi messa opp, som plaster på såret får du noen ekstra poeng dersom du bruker penger på oss i november"

    Preemptive er meget bra, mange flyselskaper som bruker det, men det bør være "beklager for problemet som oppsto, her er 5000 poeng som plaster på såret"
     
    Flemming Poulsen and KristianSk like this.
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Indeed Tommy. Dette er bare en annen måte å fyre igang en liten kampanje for å få folk til å bestille sin neste flyreise med selskapet.
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har pisket rundt på domestic sør-norge nå 20 legs ila 3 uker.
    Ingen MR, men det er synlig på EB-konto;

    Hvorfor er det ikke mulig å laste noe å spise ?
    Har vel tygget 30 grønne WASA knekkis. Resultatet er

    1) Flekkete dress
    2) Litt mye fiber for min veldresserte French-American cuisine mage
    3) Konstant dårlig ånde

    Kommer hjem til kone-mor, og lukter en blanding av gammel-morro og gammel-morro....
     
    Islending, Trety, view and 4 others like this.
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    De siste 6 flygningene jeg har hatt med SAS i oktober har de kun hatt de grønne ombord.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Var diskutert tidligere i denne tråden vedr recognition ombord

    Ikke noe handshake hos BA, men den classy fru purser var akkurat her på 22D for å introdusere seg selv og takke for at jeg flyr BA på timesruta AMS-LHR. Hun hadde sjekket med gaten og kunne fortelle at midtsetet ble ledig ved siden av meg

    Si hva du vil, jeg digger det. Kostnadsfritt for til og med flyselskaper på fattigkassa

    @Fnate
     
    Henning, Islending, Joachim and 6 others like this.
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg digger det selv, men mulig danske fagforeninger har en klausul mot å være såpass personlige med enkeltpassasjerer? ;)
     
    Bizflyer liker dette
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tenk. TENK om bolaget kunne vartet opp med noe slikt. For EBD/EBP evt. EBG. Skal ikke mye til..
     
    Joachim, Bizflyer, tommy777 and 2 others like this.
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det som er poenget, Jørgen. Det koster ingenting.

    Det skal være sagt at BA gjør det ikke på alle short hauls. Når det er veldig busy, hopper de over det og noen pursere gjør det ikke.
     
    Jørgen liker dette
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113

    Apropos!
    Check-in.dk skriver i dag:
    SAS fastholder selskabets brændstoftillæg, selvom oliepriserne er 23 procent lavere end ved seneste regulering for to og et halvt år siden. Flyselskaberne vil i 2014 få en brændstofregning, der er 40 mia. kroner lavere end sidste år.

    Hele historien her: http://www.check-in.dk/tjener-40-mia-kroner-paa-faldende-oliepriser#.VEDDMhYhAyg

    Så det kan vel bare konkluderes med at SAS utnytter situasjonen til å melke mer ut av pax'en via ekstra påslag. Ufint!!
     
  17. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Min gode kverulerende Frøken! ;)

    Som bedrift må de sørge for å være konkurransedyktige. SAS er et av få selskaper som dytter fueltillegg ut på bonusreisende. For en tur til Asia må man altså ut med en haug med poeng og 4200 kr. Er det konkurransedyktig når du kan kjøpe en billett hos f.eks. Qatar (men også andre) ned i samme pris til samme destinasjon, helt uten å bruke bonuspoeng. Da går jo mye av poenget med å samle opp EuroBonus poeng bort. Alle flyselskapene ser verdien i å ha bonusprogrammer da det skaper lojale kunder. Kunder som føler at et bonusprogram ikke gir noen avkastning, vil fort snu seg etter andre og bedre alternativer. SÅNN foregår business.

    Om du ikke synes check-in.dk har noe kredibilitet pga en artikkel, får stå for din egen regning, men jeg vil gjerne se at du underbygger hvor de tar feil i forhold til at det har vært et fall i oljeprisen i det siste?

    Greit nok at SAS presenterer en pris til kunden, og hvordan den er sammensatt av billettpris og fuel tillegg blir jo mer uinteressant når man skal kjøpe billetten og ser på sluttprisen, og ikke hvordan de sjonglerer med billettprisen for å få en konkurransedyktig sluttpris. Prisene justerer de hele veien allikevel, og kunne fint gjort dette uten noe fuel tillegg. Så det eneste område som får konsekvens er vel bonusbillettene som folk må betale en dyr pris for etter å ha vært lojale nok til å samle opp en haug med poeng. Flyselskapenes bonussystemer og poengutdeling blir jo ofte sett på som en egen valuta og pris/etterspørsel her spiller jo også inn, og hvis SAS bytter fuel tillegg med høyere uttakspriser, vil det også få en konsekvens i forhold til hvilke tilbud kundene vil benytte seg av.

    Så det så! NÅ skal jeg begynne å drikke!:D
     
  18. TGjr

    TGjr Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    SAS har et brukbart produkt, men skal de være med i kampen videre tror jeg at endel grep burde gjennomføres. Har vært gull nå diamant medlem siden 1992 (RVC), men aldri Pandion. Flir noe innenriks - litt mere Europa, og ca 6 turer i året til østen og USA. Korte turer gjennomføres bak i flyet, men lengre turer gjennomføres som regel foran eller i mellomklasse.

    Viktigste er oppussing av kabinen etter min mening, setene er ikke oppdatert og underholdnings systemene er fullstendig utdatert. Wifi må på plass gjennom hele flåten. Dette må på plass nå, og ikke en i februar og en i mars.

    I tillegg kunne service nivået løftes flere hakk - er lei av gamle pursere som gir deg følelsen av å være til bry. Dette også i beste klasse oversjøisk. Burde være enkelt å lære av andre selskap som sier f.eks Mr. xxxx hva vil du spise i dag. Det er til og med selskap som hilser på sine mest lojale kunder. Noen merker seg hva du drakk før maten på siste flyvning, og spør om du ønsker det samme på denne. Det gir en utrolig følelse av å tilhøre selskapet. Tror flere reisende vil bli glade, og la vær å klage over andre småting.

    Toalett mappen bør komme tilbake. Den posen eller filt mappa du får i dag gidder ingen å ta med seg. Vi bruker skikkelige toalettmapper til overnattings gjester som har glemt småting hjemme. Dette blir satt pris på, og alle ser at det er slik det er på SAS. Enkelt og god reklamestunt som koster lite ekstra for SAS.

    Gjenkjenning av EBD - ser at dette er utfordrende utenfor SAS systemet, men innenfor systemet burde det vært mere fokus på kunder som flyr minst dobbelt så mye som Gull

    Ellers er maten stort sett OK på SAS og betjeningen tydelige og skikkelige. Små justeringer og nye seter tror jeg vil bringe SAS inn i elitedivisjonen igjen. Hvis SAS oppnår dette tror jeg de vil oppleve en vekst i trafikken hos de som liker å fly foran i flyet.
     
    Scandi liker dette
  19. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg liker å fly.
    SAS flyr.
    Jeg liker SAS.
     
    Darkcho, PettR and view like this.
  20. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Du liker å fly.
    Lion Air flyr (mesteparten av tiden)
    Liker du Lion Air?
     
    John in The Tower liker dette

Del denne siden