Tokyo..

Tråd i 'Reisemål' startet av Jørgen, 18. mai 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Where to stay? What to see?

    Noen som har gode tips? Hvilket av premium-hotellene anbefales?
     
    Joachim liker dette
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
  3. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Var der for et par år siden, bodde på Hilton i Sinjuku distriktet, fungerete utmerket...
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for svar gutter!

    Er jo FLUST med topphoteller å velge mellom.. Noen som har anbefalinger/erfaringer?

    Park Hyatt? IC Tokyo Bay? Four Seasons? Mandarin Oriental? The Peninsula? Ritz-Carlton? Shangri-La?
     
  5. Ulrik

    Ulrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har boet i Tokyo i fire år, dog for 15 år siden, men rejserstadig 2-3 gange om året.

    Der er meget at se, er du på business og hvad har du af tid?

    Vil du bo i et nyere område, part område, tæt på Ginza og Kejserpaladset?
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er veldig usikker @Ulrik. Har aldri vært der og vet ikke helt "hva jeg ønsker".. Er der i kun 4 dager, så har ikke allverdens av tid. Vil bo bra! Gode forslag mottas med takk!
     
  7. Ulrik

    Ulrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Af fine hoteller findes "the grand old lady" The Imperial Hotel som blev renoveret for 3-4 år siden. Det ligger overfor Kejserpaladset, i gå afstand fra Ginza, Shimbashi og Tokyo Station (Central stationen), om aftenen langs banen er der "street food", masser af liv.

    Der ligger masser af nye hoteller f.eks Hyatt i Shinjuku som er et nordvestlig byområde også med masser af shopping, barer etc. Hotellerne kan ligge i kontor områder som er lidt forladte om aftenen og ikke så meget atmosfære.

    Et andet område som er party området hvor udlændinge er "velkomne" er Roppingi/ Toranomon hvor ANA/ Grand Hyatt/ Ritz-Carlton.

    Personligt vill jeg nok vælge området hvor Imperial hotel ligger, det ligger centralt med masser af undergrundsstationer og JR (NSB) linjer, shopping, barer etc.

    Af sights, et must-do er Tsuki Fish market, verdens største fiske auktion, men vær der tidligt 5-6 om morgenen. Der er et hav sushi restauranter rundt om markedet og mange af de handlende og ansatte spier ved 7 tiden.
    Fra Imperial hotel tager man Hibiya Line (subway) uden skift til Tsuki.
    Så skal man vel se Meiji Jingu (shrine), er du til elektronik skal tage toget til Akihabra (Electrical Town) hvor alt det nye i elektronik og gadget findes.

    Er du der en søndag, skal du tage tll Harajuki park (tæt på Meiji Shrine) hvor alle de unge samles og spiller musik og er udklædt på punk tøj og andet ultrært tøj. Så gå eller ta' Yamanote Line (tog linje som cirkler rundt om indre Tokyo på en højbane), også en udflugt i sig selv) til Shibuya som er et kæmpe shopping område, primært for yngre.

    Og jeg kan blive ved.
     
    Brunello liker dette
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for masse gode innspill Ulrik!

    Fant et veldig godt tilbud på Park Hyatt Tokyo. Hva er din vurderingen av plasseringen til det hotellet?
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tommy er jo helt i fistel over det hotellet.

    Ellers kan jeg bare støtte oppunder Ginza og området rundt Tokyo Station. Å være nær JR line er konge det og.

    Har bodd på Four Seasons og synes det er veldig lekkert, men litt upersonlig. Jeg bor oftest på IC Tokyo Bay. De har kongeutsikt og ligger minutter fra monorail til HND. Men det er jo ikke high end.

    Turist tips har jeg ikke. Har utelukkende vært der i jobbsammenhenger.

    God tur
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for tips @Fnate.. Får høre med @tommy777 angående Park Hyatt :D
     
  11. Ulrik

    Ulrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hej Jørgen, jeg har aldrig boet der, men hotellet skulle være godt og have en flot udsigt (også mod Mt. Fuji). Det ligger i et kontorområde som måske er lidt dødt om aftenen og ikke med så meget Tokyo atmosfære. Men en lille kilometers penge er du ved Shinjuku station (verdens travleste station målt i antal passagerer, 4 mill passagerer dagligt) med toglinjer til alle steder i Tokyo og vestpå .Øst for stationen er der et stort shopping og entertainment område Kabukicho, som i øvrigt er Tokyo's red ligt district. Men don't worry, det er et miks af gode restauranter, store varehuse og alt, Hr og Fru Yamazaki går der også.
     
  12. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har bodd på Park Hyatt i Shinjuku tidligere. Fint hotell og veldig god beliggenhet. Bare et par minutter gange unna Shinjuku-stasjonen, så kommer deg lett rundt i hele Tokyo.
     
    Last edited: 18. mai 2015
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Har litt over et tøgn til rådighet i Tokyo senere i år. Noen tips for et så kort tidsrom?
     
  14. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Et veldig godt tilbud på Park Hyatt, sier du? Noe du vil dele med oss andre? :)
     
  15. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    OttoL, spørs hva du er ute etter. Sightseeing, mat etc.
    Men om du har kun 1 dag, og aldri vært der. Så kanskje greit å dra på de "vanlige" plassene, med de forskjellige stilene hver bydel har.
    Se Shibuyacrossing, gå ned Harajukugaten, Akihabara for elektro.
     
    OttoL liker dette
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Må få med meg de viktigste landemerkene. Kommer til å dra tilbake ikke så lenge etter med litt mer tid, men et døgn er da noe. Takk for svar :)
     
  17. ER&CB

    ER&CB Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bodde på Park Hotel Tokyo sist jeg var der, flott utsikt mot Tokyo Tower og relativt sentralt. Kan anbefales.
    Jeg ville tatt en tur til Yokohama og besøkt Chinatown der, underlig kombinasjon av to stolte kulturer, mange gode seafood restauranter der også.
    Eller tatt Shinkansen til Kyoto (ca 1 time) for å oppleve en anderledes Japansk by med mye mindre kjas og mas enn i Tokyo.
     
  18. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan var rommene på Park Hotel Tokyo? Oppusset? I så fall, gjelder det alle (tror du) eller bare noen? Og hvordan var frokosten? Andre kommentarer til fasilitetene? Vurderer bestilling.... first time in Tokyo...
     
  19. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Tokyo selv, i forbindelse med bokmessen i begynnelsen av juli. Har bestillt rom på Hilton Tokyo. Noen som kan si litt om det hotellet? Gjerne i forhold til transport fra flyplassen (SAS/ Narita).
     
  20. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Har tatt både tog, hurtigtog og buss. Den enkleste måten er buss. Kjøper bare billett på terminal, går ut døra og sitter på bussen til den kommer fram til hotellet.
     
    Brunello liker dette

Del denne siden