Transfertid På Osl

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av hifiman, 24. mars 2018.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hei
    Den 21 mai ( 2 pinsedag) skal jeg reise fra Arlanda til Osl og videre til Trd.
    Det er ingen ledig bonusbilleter hos SAS hele veien så må dele opp reisen.
    Billigst ble det å reise 07:40 ankomst 08:45 med Ethiopian Airlines til kun 445. Videre tenkt å reise med Norwegian 10:40 med kun håndbagasje. Er det en god ide med tanke på tid? Ettersom jeg ikke har gjennomgående billet så kan jeg vel ikke bruke Domestic Transfer? Er det noe annet transfer punkt man kan benytte? Takk så mye for hjelpen
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,185
    Likes mottatt:
    869,725
    Bonuspoeng:
    293
    Gitt at Ethiopian er i rute så har du så god tid på Gardermoen at du kan handle tax-free, gå ut og trekke frisk luft og dersom du hadde flydd videre med SAS kunne du spist en frokost (nr. 1,2 eller 3) i innenriksloungen.

    Jeg har mer enn en gang hatt godt under en time på Gardermoen uten gjennomgående billett og det går helt fint.
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Såpass ja , så bra. Hadde jo håper på å reise med SK , kan jo hende det åpner flere
    ruter som kan betales med poeng fra OSL, de fleste var fra TRF.

    Hvor skal jeg gå når jeg har landet på OSL, gjennom domestic transfer ?
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Med ankomst på to separate PNR må du nok ut gjennom (bagasjeutlevering og) toll for så å gå gjennom sikkerhetskontrollen igjen.
     
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Helt rett, fordi det ikke er gjennomgående billett må du gjennom bagasje hallen og tollen for så å gå opp i 2 etasje gjennom sikkerhetskontrollen og inn igjen. Helt absurd, men sånn er det. God reise
     
    hifiman liker dette
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Var det jeg trodde ,takk for tipsene alle sammen. Jeg tar heller å reise dagen før gjennomgående billet , så får helle billetten til Etophian på 435 gå som tapo_O
     

Del denne siden