Trenger råd angående LH booking (flight 26.06)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av stashorizor, 25. juni 2022.

  1. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Vi skal reise med LH i morgen 2 voksne, et barn, en infant. Bestilt for lenge siden, allerde da kunne ikke jeg velge sete (trolig grunnet infant). I dag sjekket jeg oss inn online så står det sete "waiting list" hos alle. I appen kommer det også opp dessverre kunne vi ikke tilby dere seter. Vi reiser business class, alle biletter er bestilt direkte via LH. Jeg er dessuten EBG. Hotline for non-immortals hos LH er seff stengt i helgen.

    Noen som har opplevd dette før? Jeg orker definitivt ikke å dukke opp på flyplassen i morgen med 2 småttiser for å vente på en standby liste.

    Det som er merkelig er at det vises ledige plasser under checkin prosedyren, og disse kan også endres for alle untatt undertegnede som har infant tilknyttet bookingen, jeg har ingen sete og kan ikke velge noe heller..
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ring LH på OSL?

    at du ikke kan bytte sete med infamt handler om at du må sitte på riktig type sete. Vil jeg tro.

    ikke vært borti problemstillingen selv.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    anders82 liker dette
  4. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    dette er en krimi. jeg fikk tak i et call center hos LH via kontakt nr til oslo. Der påstås det at alt er i orden. Samtidig ringer min far, som vi skal besøke med denne turen, senator hotline og får meddelt at setet mitt + infant er i løse lufta fordi det vises at det ikke er O2 maske tilgjengelig for infant på dette flytet. det anbefales at jeg skal dra til flyplassen i dag for å sjekke opp med dem.
    WTF?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    En del flytyper har kun ekstra oksygenmaske for spedbarn på oddetallsrader, og valgmulighetene på setekartet blir følgelig begrenset av dette.

    Høy sannsynlighet for at de får løst saken ved å flytte rundt på andre passasjerer ved innsjekk på flyplassen.
     
    stashorizor liker dette
  6. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det var eksakt det som skjedde nå. Kabinen ble omrokkert. Interessant nok trodde dog damen i skranken at vi var standby pga overbooked fly og man måtte først ta kontakt med en backoffice. Jeg gikk etter 30min med alle boardingkort i hånden.
     
    Upsaker and trygveat like this.
  7. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Dette var en merkelig måte å kommunisere på altså.. LH kunne ha varslet om dette allerede under booking/setevalg og hvertfall gi bedre info eller og løse det via hotline, i stedet for å sende en push varsel om at hele familien er på standby listen..
     

Del denne siden