Vitra-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Wanderlust, 01. juli 2022.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    908
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Da nyheten kom om at Curve nå har forbedret produktet sitt, tok jeg en kjapp googling for å se om de har konkurrenter med noenlunde tilsvarende produkt. Ramlet da over denne:

    https://www.vitracash.com/

    Fant også en review fra noen jeg ikke aner hvem er, og som sikkert er betalte markedsførere:

    https://fififinance.com/vitracard

    Egenskapene som er listet opp er jo stort sett de samme vi kjenner fra Curve. Selvfølgelig er det grunn til skepsis; Curve har hatt 7 år på å finpusse produktet sitt, mens Vitra er nytt og sikkert stappfullt av "barnesykdommer".

    Uansett, jeg tenkte det kunne være verd et forsøk og har i dag bestilt kort for å teste ut. Ikke usannsynlig at det går i søpla etterhvert, og da har jeg sløst bort de GBP 10,- det koster å få kortet tilsendt.

    Fikk umiddelbart opp kortnummeret i appen, og https://www.bincodes.com/bin-checker/ kan fortelle at dette er et Debit MasterCard med BIN hjemmehørende i USA. Antagelig kan jeg altså glemme å legge kortet i Vipps og andre steder som krever norsk BIN (som Curve jo forlengst har på plass).

    Ellers er inntrykket at appen er ganske "uferdig" og ikke på noen måte når opp til Curve sin. Jeg finner blant annet ingen mulighet for selv å gi navn til kortene og heller ingen images, kun en mulighet til å velge forskjellige farger.

    Jeg kommer tilbake med oppdateringer etterhvert som jeg får testet kortet, og det hadde jo vært gøy om flere også ville gi det et forsøk og dele sine erfaringer.
     
    Last edited: 01. juli 2022
    paron, MarkSS, Maggie and 4 others like this.
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Amerikansk bin gir jo visse fordeler i seg selv da. Selv om det ikke kan brukes i Vipps osv får man jo plutselig kanskje tilgang til endel ting man ikke kan gjøre med norsk kort i USA. Det må muligens prøves..
     
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    908
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hva invitasjonskodene til Vitra gir av fordeler? Om noe i det hele tatt..
     
  5. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    908
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg forstår var dette koder man trengte for å registrere seg mens de fremdeles var i beta. Nå er det åpent for for alle. Har ikke sett noen fordeler nevnt noe sted.
     
    Last edited: 01. juli 2022
  6. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk du registrert deg med norsk mobil-nummer? Funker ikke her.
     
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    908
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk registrert meg, men akkurat nå har de stengt appen grunnet et datainnbrudd. Noen klarte å belaste kort registrert i appen (jeg opplevde også det), men pengene ble umiddelbart refundert. Ingen skade skjedd slik sett, men appen er altså for sikkerhets skyld stengt noen dager.

    Ellers er nok produktet ganske "uferdig", blant annet er GBIT ennå ikke implementert.

    Mitt råd er å holde an til de har et ferdig produkt.
     
  8. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    586
    Bonuspoeng:
    93
  9. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Ser interessant ut (på tross av hackingen), men stemmer det at kun EU/EØS-kort er støttet i appen?

    Flesteparten av mine kredittkort er fra USA, så blir liksom ikke så mye vits om jeg bare kan legge inn Europeiske debet-kort og SEB Fly Premium-kortet mitt...
     

Del denne siden