Voucherproblemer SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tmolvik, 23. juni 2024.

  1. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    372
    Bonuspoeng:
    63
    I fjor fikk jeg i løpet av høsten 3 vouchere på €500 p.g.a diverse forsinkelser. Når jeg nå skal bruke disse, så er det ingen av nedlastingslinkene som fungerer. Er det andre som har opplevd dette? Voucherne har jo gyldighetstid på 12mnd, så de er ikke utgått.

    Jeg har kontaktet diamantmailen som ikke kunne hjelpe meg fordi det ikke var EB-relatert, men som ba meg svare på mailene jeg fikk med bekreftelse på vouchere (som kommer fra no-reply-mailer og da skjønte de ikke noe). Det samme gjorde kundeservice på chat, men de mente at det skulle være mulig å svare på dem selv om det var no-reply. Uansett om det stemmer eller ikke, så får jeg ingen svar og tanken var å bruke dem på F&F-kampanjen nå for å få oss en sommerferie. Det brenner det jo et blått lys for nå, men er det noen som har tips til hvem man kan kontakte for å få svar? Eventuelt hva jeg kan kreve av SAS som "kompensasjon" for at de ikke er tilgjengelige når jeg trenger dem. Lengre gyldighet burde vært åpenlyst, men kjenner jeg SAS rett blir det tyvärr om jeg i det hele tatt får svar. Om jeg bestiller nå og betaler selv synes jeg jo også at de burde kunne refundert og brukt voucherne heller, men det ser jeg heller ikke for meg at kommer til å skje.. Noen tips eller erfaringer?
     
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    731
    Likes mottatt:
    2,210
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått hjelp med voucher-problemer der før. Foreslår at du tar en HUACA og sender en ny mail, ikke svar på responsen du fikk.

    Var riktignok diamond.dk da, som fikset en voucher utstedt med feil beløp, og gav meg et par tusen EB for bryderiet.
     
    tmolvik liker dette
  3. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    372
    Bonuspoeng:
    63
    Var dette samme type voucher, slik at de ikke kan gjemme seg bak at det ikke er EB-relatert?
     
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    731
    Likes mottatt:
    2,210
    Bonuspoeng:
    93
    Det var voucher for frivillig kansellert flyvning i covid-tiden. Ble utstedt med bare skatter og avgifter istedenfor hele verdien som de opererte med på det tidspunktet.
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,525
    Likes mottatt:
    36,968
    Bonuspoeng:
    293
    For å bruka SAS verdikupong (voucher) som er gitt deg i valutaen euro, må du bruka den delen av SAS-marknaden som har prisar i euro: gå inn på www.flysas.com og huk av for euro som valuta. Det burde gjera susen, håpar eg?
     
    Wiolenze, Staralliance and btm like this.
  6. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    425
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke noe sikkerhetsgreier som gjør at man må laste den ned i løpet av en viss tid ?
    Mener jeg har lest det et sted.....eller jeg kan være litt på viddene...
     
  7. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    994
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme problemet for noen måneder siden. Fikk samme beskjed fra gullmailen, om å kontakte kundeservice på mail.

    Sendte inn mail med referanse til voucher-mailen.

    Tok 7-8 dager så fikk jeg svar med voucher-koden (det er kun den du behøver).
    Ordnet seg å sjekke saldo på den, og å dermed betale med den.

    Litt tålmodighet må du altså ha, men det ordner seg nok.
     
    Kristian liker dette
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    372
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg må ta en HUACA som @Kjetil L sa, for ingenting har skjedd og det har snart gått to uker, og jeg synes det er uholdbart at de skal kunne holde pengene som "gissel" i en periode hvor jeg hadde behov for å bruke dem og de hadde flere kampanjer. At de bare sender en på rundtur mellom avdelingene er jo absolutt ikke noe nytt, men likefullt uakseptabelt. For min del har Diamantmailen en veldig redusert verdi når de kun kan svare på/hjelpe med EB-relaterte spørsmål og ikke hva angår resten av reisevirksomheten og SAS-relaterte utfordringer.
     
    freddyen liker dette

Del denne siden