Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
I likhet med flyselskapene har enkelte hotellkjeder også startet sine lavpris brands. Dette har nok tidligere vært mer kjent i utlandet enn i Norge, men nå ser det ut til at vi følger etter også her på berget. Nordic Choice Hotel har allerede kommet godt i gang med to hoteller i Oslo som har navn som starter på Comfort Hotel Xpress. Det ene ligger på Youngstorget i Oslo, og det andre et steinkast fra Oslo S. Og flere skal det nok bli – flere steder i Norge.
I forbindelse med et privat besøk i Oslo, falt valget på Comfort Xpress Centra Station. Grunnen til at jeg valgte dette hotellet for mitt besøk var at jeg visste at jeg kom til å bruke lite tid på hotellet. Besøket var av typen «kaste bagasjen inn på rommet – ut igjen – tilbake etter midnatt – sove 7 timer – haste ut igjen etter neste å ha forsovet seg». Så da er det basic needs som skal dekkes, og for meg er det en god seng og bad på rommet. Det finner jeg her. Prisene for et vanlig rom starter på 600 kr, og de har noen oppskalerte rom som koster et par hundre kroner mer.
Jeg ankom med flytoget, og derfra er det bare 5 minutters gange til hotellet. Meget praktisk og ikke minst sentralt. Man sparer jo også inn en taxi-tur når hotellet ligger så nærme stasjonen. Og når det man skal også ligger i gangavstand er det jo perfekt.
Kvelden før ankomst fikk jeg en mail fra hotellet som ville jeg skulle registrere kredittkortdata for betaling. Deretter fikk jeg en mail og en SMS tilbake jeg kunne bruke ved innsjekk. Da jeg kom frem til hotellet møtte jeg en litt uvanlig resepsjon:
3 Ipads og selvbetjening var nytt for meg. Men brukervennligheten var flott. 2 knapper på skjermen. Sjekk inn eller sjekk ut. Så etter å ha trykket sjekk inn, var det bare å legge strekkoden enten fra utprint man hadde med eller den man hadde mottatt som SMS og legge under skanneren, og vips fikk man beskjed om romnummer og at man skulle ta et nøkkelkort som stod i en holder ved siden, og legge denne innenfor et felt på bordet for innkoding. Ikke mer enn hadde jeg snudd meg, så kom jeg til å tenke på «hva var nå romnummeret igjen?» Og ikke mer enn hadde jeg tenkt tanken, så tikket det inn en SMS som opplyste meg om romnummeret mitt «i tilfelle jeg skulle glemme det». Rene tankeleserne der jo!
Heisen var bare 1 meter unna, og ikke lenge etter var jeg på vei opp i 4 etasje hvor mitt rom lå. I heisen må man bruke nøkkelkortet for å sveive den igang.
Resepsjonen var forøvrig et hyggelig og pent innredet område og det var en «barsepsjon» som var betjent hvor man kunne kjøpe snacks og drikkevarer om man måtte ønske.
Hotellet er temmelig nytt, og det ser man. Korridorene var innbydende og fargerike.
Rommet var også nytt og fint og hadde det mest nødvendige. Dog er det i litt vel mørke farger. Inngangspartiet til rommet har flere kleshengere tilgjengelig. Og det er jo alltids fint. Spesielt når rommet ikke har noe klesskap.
Rommet hadde også et greit lite skrivebord, og trådløst internet var inkludert i prisen. Der var ikke minibar på rommet. TV var plassert på veggen så man kunne se TV når man lå i senga.
Senga lå på tvers av rommet, helt ut mot vinduet. Så for å trekke for gardinene måtte man klatre opp i senga. Selv er jeg ikke noen stor fan av senger som ender i en vegg, da jeg er såpass lang at jeg pleier å ligge med bena utenfor enden av senga. Så da ender man med å ligge på tvers for å unngå å sparke i veggen. Dessuten var ikke senga bredere enn den måtte være til å være et dobbeltrom.
Badet virket rent og pent og splitter nytt. Stor vask, moderne toalett og fine dusjforhold.
Frokost serveres ikke på hotellet, men de anbefaler gjerne steder i nærheten hvor man kan få seg frokost.
Utsjekk gikk like enkelt som innsjekk. Bare et trykk på Ipad’en, og man var klar for avgang.
Legg igjen en kommentar