En påskekrim som kan bli virkelig? Eurobonus-poengene og statusen som FORSVANT

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 11. april 2020.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    1,580
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det vel to sider: Det rent juridiske (som kanskje sier at andre selskap KAN godta bookingen) og den økonomiske risikoen *A løper ved å risikere å ikke få betalt.

Jeg tviler på at vi stiller sterkt selv med jussen på vår side. Se bare på hvordan regler for nedgradering som oftest settes til side når det er en poengbooking. Er vel få av oss som ønsker å ta de sakene til retten uansett?

2. Kortbanetraver

Kortbanetraver EBD

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, ser for meg flere fra forumet (inkl. meg selv) bli møtt med følgende i gaten hos partnere (á la TAP og SAA ved tilfellet i Brasil):

"Sorry Sir, your first class booking is no longer valid. Please contact SAS for further assistance. Good day, Sir." :p:eek:
    :oops:

Men fra spøk til alvor, jeg håper vi slipper å komme i den situasjonen at alt av poeng blir verdiløst.

chrt and Insomnia4u like this.
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    1,580
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har nok så god økonomisk støtte hos den danske og svenske stat at de kan holde ut lengre enn andre uten denne støtten. Registrerer at LH m.fl også får støtte hos sine respektive land.

Det som vi ikke vet noe om nå er hvorvidt tilføring av ytterligere midler betinger reduksjon av gjeld (som f.eks EB-poeng)

Håper, som deg, på det beste selvsagt :)

Del denne siden