Er freshbiten forbedret bort?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jonasali, 30. mai 2017.

  1. jonasali

    jonasali Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Prøver å forstå meg på det nye serveringskonseptet. For de som flyr i plus på reiser over 80 minutter ser det jo ut som et bra opplegg.
    Men for en som har 95% av reisene på lange innenlandsstrekker mellom sør og nord så lurer jeg på hva som skjer med tilbudet. På kvelden har man jo nytt godt av en freshbite som har vært et kjærkomment tillegg til potetgull eller nøttemiks.
    Men jeg kan ikke se at denne er nevnt i det nye konseptet. Så er det da rimelig å anta at denne er forbedret bort?
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig. Du kan få litt bedre oversikt over det nye mat- og drikkekonseptet i denne artikkelen.
     
    thecoldfish liker dette
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Vil man kun få denne kuben på morgenfly over 80 minutter eller alle flyvninger i Plus gjennom dagen?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke når dette skal rulles ut. Men jeg kan bekrefte at det ikke var noen kube å se på ettermiddagsfly OSL - EVE og EVE - OSL i helgen. Begge veier på ca 90 minutter.
     
  5. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    28. mai kunne Upsaker fortelle i artikkelen så kanskje du hadde uflaks?
     
    RoadKing liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg kan lese i artikkelen (jeg har oversatt) må man ut i Europa for å få denne kuben? I skandinavia har de det de kaller frokost, polarrull og café-meny avhengig av tid på dagen.

    Screen Shot 2017-05-30 at 15.33.40.png
     
    thecoldfish liker dette
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro det du har kalt "Frokostkube" er "Lunsjkube", i hvert fall hvis du har oversatt fra dansk :)

    Tror forøvrig Skandinavia/Europa-skillet er feil. I den nye menyen står det kun beskrevet som under/over 80 minutter, ingenting om hvor flyvningen er. Virker forøvrig også mye mer logisk.
     
    thecoldfish liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er veldig mulig. Takk for det!
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Ah. Jaja. Det blir flere turer :)
     
    thecoldfish liker dette
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Oh FROKOST indeed! Alle må før eller siden unne seg en ekte tradisjonell FROKOST (=Lunch) i Køben. Har svært god erfaring med hhv Frk. Barmen's kælder og Tivolihallen, begge nokså sentralt i bykjernen.... Så altså : frokostboks=lunchboks.
     
    Larata liker dette
  11. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Har det kommet polarrull bgo-osl, eller er det bare frokosten som er endret på hovedrutene til sas (som i internasjonal sammenheng er osl-trd/svg/bgo).
     
  12. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen polarrull på BGO-OSL, kun chips/sjokolade/knekkebrød/muffin som tidligere.
     
  13. Svennemo

    Svennemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Nei. Polar kommer isteden for "freshbite" på OSL til Nord Norge. Det blir polarrulle på alle turer fra Oslo - NN etter frokost.
    Sør Norge byr på cafe etter 09:00.
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Som en innbitt motstander av freshbite, men med stor sans for polarrull, mener jeg faktisk dette virkelig er en forbedring - uaktet SAS' løse forhold til akkurat dette begrepet. Men hvis de har forbedret vekk polarrullen også på Nord-Norge-rutene, så er det jo både beklagelig og ikke så rent lite ironisk.
     
    TOS_EBG, Earl, Larata and 1 other person like this.
  15. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Da er vi nok ganske forskjellige. Etter fire innlandsflygninger hitil denne uken med påfølgen polarrull, takker jeg heretter høflig nei. En mer billig og smakløs "lefsewrap" har jeg aldri vart borti. Freshbiten er savnet.
     

Del denne siden