SAS Plus Pro, men ikke egentlig..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Frode789, 24. mars 2023.

  1. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Så jeg hadde bestilt SAS Plus Pro før jul da jeg hadde konfirmasjon jeg var usikker på dato når det passet best at jeg skulle reise ut. Praktisk med Pro så man kan endre uten gebyr tenkte jeg.
    Men idag når jeg skulle endre, så var det lagt til 650 Kr rebook fee. Merkelig.. Så ringe jeg support, og det viser seg at SAS Plus Pro var var egentlig ikke Pro i det hele tatt, siden jeg visstnok hadde bestilt under en kampanje..
    Er ikke dette villedende? Jeg betalte ekstra for Pro ift. Smart nettopp FOR å få rebook gratis. Jeg kunne jo bestilte Plus smart, som var billigere..
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er 100% sikker på at du har kjøpt SAS Plus Pro så høres det ut som du bør ringe kundeservice en gang til. Det er ikke uvanlig at agentene kommer med feilinformasjon eller på annen måte ikke vet hva de driver med.

    I tillegg så er det at en bestilt Plus Pro-billett "magisk" har blitt en Plus Smart-billett noe vi har sett på forumet før. Det kan sikkert være smart å finne fram opprinnelig bekreftelse som dokumentasjon før du ringer på nytt.
     
    Frode789 liker dette
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,294
    Bonuspoeng:
    113
    Plus Pro og Plus Full flex er to forskjellige billettkategorier. Bare den siste kan alltid endres uten gebyr.
    Plus Pro har en rekke underkategorier med forskjellig pris basert på tilbud og etterspørsel, slik at Pro-billetter er dyrere i rushtid enn midt på dagen, og øker i pris når man nærmer seg avreise. Ved endring må man da betale mellomlegget mellom den opprinnelige prisen, og den nye prisen man finner på nett for akkurat denne avgangen. Fordelen er at man kan kansellere og få alt tilbake, men endring koster nesten alltid ekstra.
    Revenue Management og reklameavdelingen er en sammensvergelse for å lure folk.
     
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    537
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Du er sikker på at du ikke har bestilt Plus Smart under F&F? Denne kommer opp som Plus Pro under Mine Bestillinger - men det er forsatt en Smart-billett.
     
    tobeornot999 and Frode789 like this.
  5. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg vet at jeg valgte Pro i book vindu. Husker nemlig jeg vurderte kost diff mellom smart og pro. På nettside og app står det Pro.

    Men jeg ser nå i bekreftelse på epost at det står smart..
    Så merkelig hvordan den plutselig ble en smart..

    Men det ble kjøpt under F&F. Så kanskje det ikke skulle vært mulig å velge Pro under F&F? Så muligens en bug..
    Men men. Da blir det et lite gebyr da. Takk!
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener de som hadde dette problemet tidligere fikk overtalt kundeservice om at de ikke skulle betale gebyr. Evt mellomlegg til ny pris må du betale.

    EDIT: Men de hadde vel kanskje pro på epostbekreftelsen. Uten det blir det potensielt verre..
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har opplevd noen ganger at når jeg kommer til betaling, så har en eller begge flighter endret seg fra pro til smart, eller plus til go. To ganger har jeg oppdaget det etter betaling, og heldigvis kunnet kansellere og booke på nytt. Tror alle disse tilfellene har vært ved booking i app..
     
    Frode789 and Nordlands like this.
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Som et oppfølgingsspørsmål: Er det mulig å bevise at man har bestillt Plus Pro i etterkant? Jeg sjekket nettopp en bestilling som er gjort i Plus Pro, men i eposten man får fra SAS står det bare at reisen er i Plus.

    Og i billetten står det:

    Hvis det er slik at billettene på magisk vis plutselig blir til Plus Smart, så må jeg vel nesten ta skjermbilde av det jeg bestiller fremover :eek:.
     
    Frode789 liker dette
  9. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Ja jeg skal begynne å ta bilde av booking når jeg betaler for SAS Plus neste gang.. Nå har jeg jo ikke annet enn min hukommelse som "bevis"..
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant nå ut at det faktisk står et sted i eposten likevel!
    Først sjekket jeg bare den eposten som man får noen dager etterpå "Takk for at du velger å fly med SAS til...". Men i eposten som kommer umiddelbart ved booking "
    Din flygning [...], Bestilling :[...]", da står reiseklassen korrekt oppført:

    upload_2023-3-25_0-8-42.png

    Jeg har samtidig også en booking som ble bestillt noen dager siden under Family&Friends i Sas Plus Smart (som nå føres som Plus Pro i "Mine bestillinger") og den står korrekt som Plus Smart i eposten:

    upload_2023-3-25_0-10-56.png

    Så da kan du bare søke frem eposten du fikk og se hva som står der.
     

    Attached Files:

    Frode789, Jorge and Kjetil L like this.
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    537
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg havnet i samme trøbbel i fjor, men ja, hadde pro på epostbekreftelsen. Var visstnok en IT-glitch de var klar over og skulle se på….
    https://insideflyer.no/forums/threa...-i-sas-pluss-betalt-med-eurobonuspoeng.16814/
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    SAS IT er wonky som alltid.

    Man må dobbeltsjekke før man trykker OK, evt avbestille innen 24 timer som du skriver hvis de har gjort noe feil og dette først vises i mailen som bekrefter bookingen.
     
    Frode789 liker dette

Del denne siden