Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøker å slenge i gang en samletråd for diverse Trumf-relaterte spørsmål. Her kan du poste både store og små spørsmål knyttet til Trumf, Trumf-relaterte kredittkort, viatrumf og generelt alt fra stort til smått som du måtte lure på.

    Mange ganger jeg har lurt på noe, og enten føler det er litt lite å opprette en helt ny tråd eller bare trenger et kjapt svar på.

    Det finnes mange gode Trumf-relaterte tråder på forumet. Her finner du linker til noen av de mest omfattende, på en og samme plass.

    Viatrumf-relatert:

    Trumf generelt (kundeklubber, guider mm:


    Forumet har også en start-guide (kall det gjerne en slags innføring i Trumf), som kan være grei å se på. Denne er nå oppdatert; nyeste versjon finner du her:

    Fredrik81s gode tråd om diverse Trumf-relaterte kundeklubber mm.

    Generelle tips:

    • Bli med i alt av kundeklubber, for å maksimere Trumf-utbyttet. Det finnes følgende: Meld deg inn i alle, men fokuser på de ulike etter behov. I spoiler følger en liten vurdering ut i fra min mening, og en del pro-tips hvor relevant.
    • - Kiwi Pluss: 15% fast Trumf på frukt og grønt, samt fersk fisk.
    • - Meny Sunnhetsbonus: 25% Trumf på et produkt eller en produktkategori per uke. Fjernet til "fordel" for ren rabatt.
    • Joker Glad: 5% Trumf på mandager.
      Generelt et dårlig tilbud imo, da prisene på Joker er veldig høye. De har tidvis noen voldsomt gode kampanjer, men disse gjelder da alltid fra tirsdag til lørdag. Et tips her kan være å handle datovarer på Joker, for da å få 5% trumf bonus, hvis du som meg har en Joker på veien hjem fra jobb.
    • Spar Junior: 25% Trumf Nå nerfet til 25% avslag i kassen på bleier fra Libero og barnemat.
    • Helgekampanje, 50% Trumf på utvalgt(e) vare(r).
      Innimellom kjører butikker i Norgesgruppen (jeg har bare sett Joker hittil) kampanjer på en utvalgt type varer, gjerne over en helg eller noen få dager. Her har typiske ting vært: 50% på cola hos Joker (dyr pris kontra f eks kjøpe samme vare på Obs, men har kunnet lønne seg før hvis man regnet trumfen man får igjen + pris opp mot de andre butikkene Vil ærlig tro denne blir vesentlig mindre aktuell med den nye sukkeravgiften, men vi får se. Andre har vært vaskemidler og annet rengjøringsutstyr samt 50% på visse tacovarer hos Spar mm. Dette er en gullgruve. Det lages en egen, ny tråd hvert år, hvor tilbudene diskuteres. For Joker, var dette i 2018 i og rundt oktober måned. Spar har jeg ikke sett med slike tilbud siden jeg ble bonusjeger i des 2017.

    [*]Viatrumf er som regel hvor de store poengene sitter. Kombiner dette med ønskede bonusordninger i butikk, for maksimal opptjening (sett at det er noe du faktisk skal ha. Om du ønsker å sponse for å få god Trumf-opptjening så er det også mulig. Et eksempel er Kinoklubben som gir 42% trumf for et medlemskap som koster ca 150 kr, men er tilnærmet ubrukelig for meg f eks).
    [*]Når du skal bruke viatrumf, er et godt tips å klikke deg inn på butikken på viatrumfoversikten, åpne en inkognitofane (som regel ctrl + shift + n) og kopiere linken inn i inkognito fanen -> logg på trumf -> gå inn på nettbutikken (og logg deg evt inn med bruker der). Handle så som normalt. Dette nærmest garanterer korrekt viatrumf-registrering, da det hindrer programtillegg (som adblock f eks) å kjøre, samtidig som det er samme løsning som f eks å rense cookies, som viatrumf selv anbefaler, men vesentlig enklere.
    [*]Vær obs på kampanjer, og bruk dem flittig. F eks handler jeg all min småelektronikk hos CDON. De pleier veldig ofte å ha rabattkoder, men da får man generelt ikke trumf. På black friday har de alltid fri frakt for kjøp over 100 kr, og man får da full trumf-uttelling og varene til en ganske så lav pris.
    [*]Alle butikker på viatrumf har en del standardforbehold knyttet til seg, men ikke alle følger disse. Jeg vil forsøke å lage en liste, så meld gjerne inn her (jeg vil også sende denne til TS i viatrumf-trådene). F eks så gir vanligvis ikke moms, skatter, avgifter, eller bruk av rabattkoder rett til Trumf. Har du likevel fått registrert et kjøp, så gi en lyd her.
    [*]Ang listen:
    (NB, jeg feilstaver og deler opp butikkene litt, da det kan finnes søkealgoritmer som gjør at butikkene finner tråden gjennom google og endrer policy. Dette skjedde meg da jeg spurte om en rabatt knyttet til bruk av studentkortet.no - 2 dager senere hadde de opprettet konto på diskusjon.no og svart på spm mitt).
    [*]
    Ali x Press - Gir.
    Bli vak(k)er - Gir.
    Cd o n - Gir trumf selv ved bruk av rabttkoder. Trekker dog fra moms.
    Kul shop - trakk ikke fra moms på kjøp av ps plus abb til 359 - regnes som digitalt gavekort. Skal momslegges fra 2012 av, mulig feil. CDON tok moms for tilsvarende digitalt gavekort til 500 kr (400 som trumf-grunnlag).
    L y ko - Gir trumf ved rabatt.
    Sport s deal - Gir trumf ved bruk av rabattkode. Kan også bytte i lik vare i Sport 1-butikker (veldig fint hvis du vil ha trumf og de er utsolgt for din str f eks).
    Ta n u m - gir trumf ved bruk av rabattkode.
    Uni spo rt- Gir.
    Vista Prt - Pepeu fikk trumf ved bruk av rabattkode ved handel (creds til Pepeu).

    Adi das - Gir ikke (ifølge IMartin)
    hotel s.com - Gir ikke (ifølge IMartin)
    K i t chen T i m e - her er første gang jeg har fått avvist bonus ved bruk av en rabattkode.

    Trumf-kredittkort

    Velg deg kredittkort som passer ditt forbruk. Det finnes to løsninger. Bruk av manuelt trumf kort (for 1% trumf) + bruk av annet kredittkort for annen bonus (eksempler her kan være SAS Amex Elite/Premium og Sas MC f eks). Den andre er de to "rene" Trumfkortene.
    • TrumfVisa - gir 2% trumf i alle Norgesgruppens butikker (Spar, Kiwi, Meny, Joker). Du får som regel også en velkomstbonus på 100 trumfkr ved første kjøp med dette kortet. 0.5% trumf på alle andre steder, unntatt andre matbutikker.
    • Shell Mc - gir 1% på all bruk, er dermed lurt å bruke i andre butikker enn norgesgruppen (funker på Rema, Coop osv). Man kan også bruke vanlig trumf kort + Shell Mc hos norgesgruppen og får da 1% + 1%, altså samme som med Trumfvisa. Jeg bruker Trumfvisa til kjøp i Norgesgruppens butikker, slik at jeg ikke tar av bruksgrensen til Shell MC og bruker det til alt annet.

    Liste over hvilke fiskeprodukter som gir 15% trumf hos kiwi:

    upload_2019-5-5_8-29-19.png

    Work in progress. Oppdaterer sporadisk


    NB: Du skal også få trumfen på datovarer, så lenge det er ferskpakket fisk. Så for de økonomiske så har du anledning til å få litt trumf og lavere pris, kontra høyere pris men mer trumf :)
     
    Last edited: 05. mai 2019
    Gribb and SAJblue like this.
  2. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Flottt initiativ :)

    Jeg bestilte i dag billetter gjennom ViaTrumf, til Agoda, som igjen linket meg videre til SAS sine bestillingssider. Vil jeg da få 4,5% ViaTrumf på kjøpet av disse flybillettene?

    Jeg lurer egentlig fordi man gjør det reelle kjøpet via en "3. part". Spørsmålet er om ViaTrumf registrerer kjøpet, når selve kjøpet ikke er gjort direkte hos Agoda sine nettsider.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har allerede en haug med Trumt tråder, kan du ikke konsolidere med en av de eksisterende?
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo problemet, og derav hensikten med tråden. Det er jo haugevis med hvert sitt spørsmål. Dette er uoversiktlig og vanskelig å søke gjennom (søker jeg på trumf i søket, får jeg opp masse enkeltsvar i samletråder som payr-tråden, kort som gir eb ved vipps, mcash osv mm). Det er som sagt ikke alltid man føler det egner seg å åpne en helt ny tråd. Da blir det gjerne til at man poster på steder som ikke er helt ideel, er hvertfall det jeg har gjort hittil.
     
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor skulle du fått 3% Trumf?
     
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Står en liten notis på selve fakturaen om kategorien "Ukjent vare". De skriver at noen ganger kan det forekomme at de ikke har fått informasjon fra der varekjøpet foregikk når fakturaen sendes, og at for at kunden ikke skal lide noe tap, så krediteres alle slike transaksjoner med 3% trumfbonus. Hvis man da har en innbetaling tett på denne fristen (f eks hvis fakturadato er 3. jan nå og man foretar f eks en vippsing 2. jan kl 23.55), så skal vel i teorien ikke Shell rekke å registrere dette innen fakturaen genereres den 3. ?
     

    Attached Files:

  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du spekulerer i å utnytte et hull i systemet mener jeg det er "shady"...
     
    Janost, SAJblue and holmen like this.
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Meget shady og har liten tro på at system er så dårlig. Og vi har nok av trumf tråder :)
     
    SAJblue liker dette
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal ikke være med å gni det inn, jeg vet faktisk ikke om det finnes noen skikkelig samletråd for Trumf generelt, men for ViaTrumf er det et par gode samltetråder:
    https://insideflyer.no/forums/threads/hva-er-deres-erfaring-med-viatrumf.4626/
    https://insideflyer.no/forums/threads/trumfs-nye-satsning-viatrumf-bonus-på-nettbutikker.4493/

    En Trumf-guide fra redaksjonen har vi også:
    https://insideflyer.no/trumf-og-viatrumf-alt-du-behover-a-vite/
    (mulig den må oppdateres litt, men fortsatt mye relevant)
     
  10. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Står jo på Shell MasterCard sine sider at fakturaen kommer ca 10. slik at det skal nok mye til at de ikke klarer det på en hel uke.
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Skal innrømme at jeg faktisk ikke sjekket dette selv, men fikk min første faktura den 3. des, så spurte derfor for å få råd om de som har hatt kortet litt lenger om når regningen vanligvis kommer da dette - som det kanskje nå viser seg - gjerne var et engangstilfelle.
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Denne er også grei:
    https://insideflyer.no/forums/threa...-trumf-eb-poeng-av-den-daglige-handelen.7661/

    Kan vel legge til at Meny har endret sunhetsbonus og joker smeller til med 50% trumf engang i blant :)
     
    Oggiwara1 and lMartin like this.
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ta og redigere disse linkene inn i førstepost.

    Jeg er veldig sta, men synes oppriktig det er litt vanskelig for oss nye å navigere rundt til tider (søkt mye på/om trumf/viatrumf, da det er der min hovedoppsaring ligger), derfor tråden. Godt mulig det ikke er så stort behov som jeg følte, menmen..
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet faktisk ikke, men det du kan prøve....begynn å fylle ut en henvendelse på mine henvendelser (tenkt at du ikke har fått poengene). Bla deg frem til butikken. Da skal du (hvis det er gjort ok - TROR jeg) få opp et tidspunkt. Dato og kl.slett. Se om dette kan matche sånn ca med når du foretok kjøpet - da tror jeg cookien til viatrumf registrerte skikkelig. Jeg fikk opp dette da jeg hadde litt problemer med to viatrumfhandler som min søster på blivakker og vita med min viatrumf på Black Friday.

    Vil dog advare deg om at de kan være kjipe, slik jeg tolker det, hvis du bare kjøpte flybillett. Se punktet her:
    • Skatter og avgifter gir ikke grunnlag for Trumf-bonus hos denne forhandleren.
    _Så hvis de sier at skattene og avgiftene i billetten ikke teller, så blir det vel sykt lite igjen.
     
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du rett i. Jeg har hengt her noen år nå, men har fortsatt ikke kommet meg gjennom Amex CT Q&A-tråden :cool:
     
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    I følge plakat på den lokale Kiwi vil det bli trippelTrumf neste torsdag (11. januar).

    Så da er det bare å begynne å planlegge innkjøpene for januar...
     
    rookietrader, Upsaker and SVG_flyer like this.
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Rema kjører 3 for 2 på vaskemiddel, Omo og Comfort. Varer til 11/2.
    https://www.rema.no/kampanjevarer

    Noen som vet om Kiwi skal kjøre noe tilsvarende på 50% Trumf ?
     
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Kiwi har vel aldri kjørt en 50% kampanje, hvorfor starte nå?

    Denne kunne forøvrig med fordel blitt lagt inn i en av de mange eksisterende Trumf-tråder, f.eks samletråden som ble opprettet tidligere i dag :)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Du har helt rett, det er ikke lett å finne fram i gammelt stoff, likevel... Trumf er det mye aktivitet på.
     
    SAJblue liker dette
  20. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel Joker du mener indahla? Har fortsatt igjen etter Spar kjørte 40% på vaskemidler i våres jeg:)
     
    indahla liker dette

Del denne siden